Μέτρα για τη μείωση των τιμών σε ορισμένα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ μελετά η κυβέρνηση. «Έχουμε μια σειρά νέων μέτρων που το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε ώστε να δούμε πραγματικά τις τιμές των προϊόντων στα ράφια να σταθεροποιούνται και εάν είναι δυνατόν κιόλας να μειωθούν σε κάποιες βασικές κατηγορίες αλλά και τον πληθωρισμό να μειώνεται» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.

«Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει προχωρήσει σε κάποιες διαπιστώσεις. Έχουμε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων: καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά, βρεφικές πάνες, προϊόντα προσωπικής φροντίδας και βρεφικά γάλατα όπου ύστερα από μελέτη που έκανε η Επιτροπή Ανταγωνισμού φαίνεται ότι οι τιμές στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερες από τις τιμές που βρίσκουμε σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Εδώ η κυβέρνηση μας -πέραν από τον έλεγχο που κάνει για την αθέμιτη κερδοφορία και τα πρόστιμα που έχει ήδη επιβάλει – μελετά άμεσα μέτρα ώστε να δούμε τις τιμές σε αυτά τα προϊόντα να σταθεροποιούνται και εάν είναι δυνατόν να μειώνονται στα ράφια. Θα ανακοινώσουμε το επόμενο διάστημα όταν συγκεκριμενοποιηθούν και όταν καταλήξουμε» υπογράμμισε.

Και ανέφερε πως «το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε σκληρά μέτρα – ακόμη και εάν χρειαστεί να συγκρουστούμε με κάποιες εταιρείες ώστε να μειωθεί η τιμή του βρεφικού γάλακτος στην Ελλάδα και να προσεγγίσει τον μέσο ευρωπαϊκό  όρο. Δεν θα διστάσουμε να πάρουμε τα απαραίτητα μέτρα και να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια .Αυτό είναι μια απόφαση του Έλληνα Πρωθυπουργού και θα το πάμε μέχρι το τέλος».

Στην συνέχεια ρωτήθηκε σε ποια κατεύθυνση θα είναι αυτά τα μέτρα. «Θα είναι στην κατεύθυνση στο να μειωθούν  οι τιμές στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ και σε αυτές τις κατηγορίες των προϊόντων» απάντησε.

Όσον αφορά στο εάν θα υπάρξει διατίμηση δηλαδή πλαφόν στην τιμή σε ό,τι αφορά είδη πρώτης ανάγκης  όπως στο βρεφικό γάλα είπε πως θα ληφθούν «μέτρα τα οποία διορθώνουν στρεβλώσεις διαχρονικές σε ό, τι αφορά τις πολιτικές εμπορικών εταιρειών οι οποίες διορθώνουν μια πρακτική που εκτοξεύει τις τιμές των προϊόντων ώστε στη συνέχεια να επικοινωνούν δήθεν εκπτώσεις στους καταναλωτές και με αυτόν τον τρόπο να τους παραπλανούν. Με αυτόν τον τρόπο θα παλέψουμε ώστε να μειωθούν οι τιμές στα ράφια ακόμη και εάν χρειαστεί να συγκρουστούμε»  είπε και επεσήμανε πως οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν κάθε ημέρα το υπουργείο Ανάπτυξης όταν κάνουν μια ανατίμηση σε προϊόν .

Έρχονται μέτρα και για τις παραπλανητικές εκπτώσεις

Τέλος γνωστοποίησε πως  θα ανακοινωθούν μέτρα και για τις παραπλανητικές εκπτώσεις αλλά και «για κάποιες εμπορικές πρακτικές  οι οποίες εκτινάσσουν τις τιμές των προϊόντων  ώστε μετά δήθεν  να επικοινωνούν εκπτώσεις στους καταναλωτές .Που δεν είναι όμως εκπτώσεις γιατί έχει προηγηθεί  αύξηση του προϊόντος στα ράφια και για το βρεφικό γάλα συγκεκριμένα μέτρα τα οποία θα οδηγήσουν σε μείωση των τιμών του βρεφικού γάλακτος στα ράφια »


enikonomia.gr