Μειωμένες έως και 17% αναμένεται να είναι το επόμενο δίμηνο οι τιμές των βασικών καταναλωτικών αγαθών στα ράφια των σούπερ μάρκετ της χώρας. Στα αγαθά αυτά θα συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων τρόφιμα, απορρυπαντικά και καθαριστικά. Aυτό εκτιμάται πως θα γίνει ύστερα από το κάλεσμα που απηύθυνε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος προς τις βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ για την πρωτοβουλία της μείωσης των τιμών κατά τουλάχιστον 5% και για διάστημα 2 μηνών που είναι προαιρετική.
Σε ποια προϊόντα θα μειωθούν οι τιμές
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” η μεγαλύτερη μείωση τιμής, που ανέρχεται στο 17,2%, καταγράφεται στους ντοματοπολτούς και συγκεκριμένα στην ντομάτα πασσάτα γνωστής μάρκας, η οποία από τα 1,16 ευρώ πωλείται πλέον στο 0,96 ευρώ η συσκευασία των 520 γραμμαρίων. Σε χαμηλότερη τιμή διατίθεται και ελαιόλαδο μεγάλης εταιρίας από τα 14,30 ευρώ στα 13,40 ευρώ το λίτρο, με το ποσοστό της μείωσης να διαμορφώνεται στο 6,3%.
Στη λίστα των προϊόντων που θα πωλούνται φθηνότερα το επόμενο δίμηνο περιλαμβάνονται επίσης γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως γάλα, γιαούρτια και τυριά, με το ποσοστό της έκπτωσης να διαμορφώνεται στο 6%-7%.
Ενδεικτικά, ένα λίτρο γάλα υψηλής παστερίωσης γνωστής εταιρείας που σήμερα πωλείται στα 1,67 ευρώ το λίτρο με μείωση της τάξεως του 6%, η τιμή του θα διαμορφωθεί στα 1,57 ευρώ και αν η μείωση είναι 7% θα υποχωρήσει περαιτέρω στα 1,55 ευρώ το λίτρο.
Αντίστοιχα, το γιαούρτι, τρεις συσκευασίες των 200 γραμμαρίων, που κοστίζει 3,65 ευρώ, με μόνιμη μείωση 6%, θα πωλείται στα 3,43 ευρώ και με 7% στα 3,39 ευρώ.
Φέτα ΠΟΠ, συσκευασία 400 γραμμαρίων, που η τιμή της στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ είναι στα 6,75 ευρώ, με μείωση 6% θα υποχωρήσει στα 6,35 και με 7% στα 6,28 ευρώ.
Σε ανάλογες κινήσεις έχουν προχωρήσει και εταιρίες που παράγουν τυποποιημένα τρόφιμα, όπως ρύζι και άλευρα.
Για παράδειγμα, αλεύρι φαρίν απ γνωστής βιομηχανίας (500 γραμμάρια) από τα 1,25 ευρώ πωλείται στα 1,15 ευρώ (-8%).
Καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής
Στο παιχνίδι των μόνιμων μειώσεων μπαίνουν και οι βιομηχανίες με καθαριστικά, απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, παρά το γεγονός ότι ήδη έχουν ρίξει τις τιμές από τον Μάρτιο, μετά τον «κόφτη» κατά 30% στις προωθητικές ενέργειες με αντίστοιχη πτώση της τιμής στο ράφι.
Ενδεικτικά, καθαριστικό πατώματος μεγάλης πολυεθνικής από τα 3,04 ευρώ που έχει αρχική τιμή, πωλείται πλέον στα 2,78 ευρώ, δηλαδή κατά 8,6% φθηνότερα.
Το γεγονός πάντως ότι πολλές εταιρίες απορρυπαντικών και καθαριστικών προχώρησαν σε μειώσεις τιμών, δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουν τις προσφορές, που πολλές φορές αγγίζουν ακόμα και το 40%.
Oι ενέργειες
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” σε πρώτη φάση ανακοινώθηκαν χαμηλότερες τιμές για περίπου 70 προϊόντα, αν και ο αρχικός στόχος που είχε τεθεί ήταν τα 100. Ωστόσο, το επόμενο διάστημα αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες προμηθευτικές εταιρίες λόγω του έντονου ανταγωνισμού. Το γεγονός, δε, ότι ανά δύο εβδομάδες θα πρέπει να προστίθενται και νέοι κωδικοί στη λίστα με τα είδη μειωμένης τιμής, στελέχη του λιανεμπορίου εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος του έτους τα προϊόντα που θα πωλούνται φθηνότερα θα αγγίξουν τα 800.
Έκπληξη, δε, αποτέλεσε η κίνηση των σούπερ μάρκετ να συμμετάσχουν και αυτές στην προσπάθεια που γίνεται για την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, προχωρώντας και οι ίδιες σε μειώσεις τιμών στους κωδικούς που έδωσαν οι βιομηχανίες.
«Οι προμηθευτές έχουν μειώσει τις τιμές από 5% έως 11% και σε αυτό το ποσοστό προστίθεται και των σούπερ μάρκετ που ως επί το πλείστον κυμαίνεται στο 2%-3%», αναφέρει στην εφημερίδα ” Ελεύθερος Τύπος” υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Η λίστα με τα προϊόντα έχει σταλεί ήδη στο υπουργείο Ανάπτυξης για περαιτέρω έλεγχο και τις επόμενες μέρες αναμένεται να γίνουν κι οι επίσημες ανακοινώσεις αναφορικά με τις εταιρίες που συμμετέχουν στο μέτρο, αλλά και τους κωδικούς με τα ποσοστά έκπτωσης, τα οποία δεσμεύτηκαν να διατηρήσουν για τουλάχιστον δύο μήνες.
enikonomia.gr