Την ώρα που η οδήγηση σε συνθήκες πόλης έχει μετατραπεί σε καθημερινή οδύσσεια για τους περισσότερους, υπάρχει και ένα καλό εδώ.
Πως οι αστικοί δρόμοι είναι τουλάχιστον ασφαλέστεροι. Όπως μας λέει η Υπηρεσία Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, οι επαρχιακοί δρόμοι έχουν δείκτη θνησιμότητας κατά 2,5 φορές πάνω από κάθε άλλο τύπο δρόμου.
Και οι λόγοι εδώ ποικίλουν, περιλαμβάνοντας πιο επικίνδυνες διαδρομές, χειρότερη σήμανση, έλλειψη προστατευτικών και επαρκούς φωτισμού, μεγαλύτερες αποστάσεις από κέντρα υγείας, ζώα στον δρόμο, αλλά και υψηλότερο ποσοστό οδηγών υπό την επήρεια μέθης ή χωρίς ζώνη.
Τα στατιστικά της National Highway Traffic Safety Administration δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας. Πόσο μάλλον που μας λέει ότι οι οδηγοί της πόλης διανύουν τουλάχιστον διπλάσια χιλιόμετρα από τους οδηγούς της επαρχίας, κι όμως έχουν λιγότερο από τα μισά θανάσιμα τροχαία.
Κάτι που μοιάζει να αντίκειται στη διαισθητική εμπειρία, κι όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Τα πράγματα αλλάζουν όμως όταν μιλάμε για θανάσιμα ατυχήματα σε ποδηλάτες και πεζούς, καθώς εκεί η πόλη μετατρέπεται στον Νο 1 κίνδυνο.
Τα δεδομένα του υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ ανέλυσαν τα σχετικά στατιστικά από το 1977 ως και το 2016, δείχνοντας πάντως μια συνολική τάση μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων (56% στις αγροτικές και 63% στις αστικές περιοχές)…