Oι επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορούν τη μίσθωση και προμήθεια νέου τροχαίου υλικού, την ανακατασκευή μηχανοστασίων, την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, το ανθρώπινο δυναμικό κ.ά.

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι 750 εκατ. ευρώ και για διάστημα 15 ετών (δέκα συν πέντε έτη), ανατέθηκαν οι άγονες σιδηροδρομικές γραμμές. Στον αντίποδα, η εταιρεία, υπό την αρωγή του ιδιοκτήτη της, του ιταλικού ομίλου FSI καλείται να πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις 2,2 δισ.-2,5 δισ. σε διάστημα έως 9 ετών. Αυτό προβλέπει το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψαν, χθες, ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρουσία του Ιταλού πρέσβη. Ως προς τα επιδοτούμενα δρομολόγια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, θα μπορεί κάθε χρόνο να προτείνει την ένταξη ή ακόμη και την απένταξη δρομολογίων στο πλέγμα των άγονων γραμμών. Ετσι, ανάλογα με την τροποποίηση της επιβατικής κίνησης για παράδειγμα σε κάποιο δρομολόγιο, υπάρχει η δυνατότητα ένταξης κάποιου άλλου με χαμηλότερη κίνηση, το οποίο όμως πρέπει να συνεχίσει να εκτελείται.

Oι επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορούν τη μίσθωση και προμήθεια νέου τροχαίου υλικού, την ανακατασκευή μηχανοστασίων, την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, το ανθρώπινο δυναμικό, κ.ά.

Σχολιάζοντας την υπογραφή της συμφωνίας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής την χαρακτήρισε «μονόδρομο», λόγω της ύπαρξης ενός και μόνο σιδηροδρομικού παρόχου στις επιβατικές μεταφορές. Σημειώνεται βέβαια ότι το διάστημα των δέκα συν πέντε ετών ανακοινώθηκε το 2018, καθώς σύμφωνα με τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό πρέπει να παρεμβάλλεται διάστημα ενός έτους κατά το οποίο μπορεί οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος σιδηροδρομικός πάροχος να υποβάλει πρόταση για λήψη επιδότησης. Πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον μετά την παρέλευση του έτους, σε συμφωνία με το ευρωπαϊκό δίκαιο, δεν υπήρξε άλλη εταιρεία που να εκδηλώσει ενδιαφέρον.

«Για τα επόμενα 10+5 χρόνια, λοιπόν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψει πλήρως τις απαιτούμενες υπηρεσίες επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως ακριβώς προβλεπόταν και στην προηγούμενη σύμβαση. Από την πλευρά του ο ιταλικός όμιλος FSI μέλος του οποίου είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το ίδιο διάστημα δεσμεύεται να επενδύσει στη χώρα μας από 2,2 έως 2,5 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις που θα γίνουν είναι πολύ σημαντικές. Ενδεικτικά σας αναφέρω τα νέα υβριδικά τρένα τα οποία θα κινούνται και με τις δύο μορφές ενέργειας (πετρέλαιο και ηλεκτρικό ρεύμα). Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι με τη συμφωνία αυτή εξασφαλίζεται ουσιαστικά και η εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ, που θα εισπράττει το τέλος για τη χρήση του δικτύου του», δήλωσε κατά την υπογραφή της συμφωνίας ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής.

Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης ανέφερε ότι τα πρώτα 5 νέα τρένα θα αφιχθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και τα υβριδικά (ντίζελ + ηλεκτροκίνηση) το 2022-23. Σημειώνεται ότι τα υβριδικά τρένα θα μπορέσουν να καλύψουν ανάγκες που προκύπτουν από το δίκτυο της χώρας το οποίο δεν είναι στο σύνολό του ηλεκτροδοτούμενο. Ετσι, μπορεί να γίνει χρήση των υβριδικών τρένων σε μία διαδρομή η οποία θα εκτελείται σε ηλεκτροδοτούμενες και μη ράγες, χωρίς ωστόσο να σημειώνονται καθυστερήσεις από την αλλαγή μηχανής όπως γίνεται σήμερα. 

kathimerini.gr