Ο Έλληνας μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός κέρδισε το Σεζάρ Καλύτερου Μοντάζ για την ταινία «Μετά το Χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν, στην τελετή απονομής των γαλλικών «Όσκαρ» που έγιναν χθες στο Παρίσι.
Ο Γιώργος Λαμπρινός είναι γιος του σκηνοθέτη Φώτου Λαμπρινού, μόνιμος κάτοικος Παρισιού και έμπειρος μοντέρ. Αυτή ήταν η πρώτη του υποψηφιότητα για Σεζάρ.
Στο παρελθόν, ο Γιώργος Λαμπρινός έχει υπογράψει, μεταξύ άλλων, το μοντάζ στο «Κεφάλαιο» του Κώστα Γαβρά, στην υποψήφια για Όσκαρ μικρού μήκους ταινία «Avant que de Tout Perdre» του Ξαβιέ Λεγκράν, στις δύο βραβευμένες ταινίες της Ευαγγελίας Κρανιώτη («Erotica, Exotica, Etc.» και «Obscuro Barroco»), έχει συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Καννών, ενώ έχει κερδίσει το βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το Μοντάζ του «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα.
Η ταινία «Μετά το Χωρισμό» («Jusqu’à la garde») του Ξαβιέ Λεγκράν συγκέντρωσε τα περισσότερα και μεγαλύτερα βραβεία της βραδιάς (ανάμεσά τους αυτά της καλύτερης ταινίας, καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερης γυναικείας ερμηνείας).
Μία γεύση από την ταινία:
Η ταινία «The Brothers Sisters» του Ζακ Οντιάρ χάρισε στον δημιουργό της ένα ακόμη Σεζάρ Σκηνοθεσίας, το τρίτο στην μέχρι τώρα καριέρα του. Ο Αλεξ Λουτζ κέρδισε το Σεζάρ καλύτερου άνδρα ηθοποιού για την ερμηνεία του στην ταινία «Guy», της οποία υπογράφει και τη σκηνοθεσία.
Κατά τη διάρκεια της 44ης απονομής των βραβείων Σεζάρ ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ παρέλαβε το τιμητικό Σεζάρ για το σύνολο της καριέρας του από την Κριστίν Σκοτ Τόμας, με την οποία συμπρωταγωνίστησε στο «Γητευτή των Αλόγων».
Αναλυτικά:
Η ταινία «Jusqu’à la garde» του Ξαβιέ Λεγκράν με θέμα την ενδοοικογενειακή βία ήταν ο μεγάλος νικητής των βραβείων Σεζάρ 2019 που απονεμήθηκαν χθες στο Παρίσι λαμβάνοντας τέσσερα βραβεία, μεταξύ των οποίων εκείνο της καλύτερης ταινίας και του πρώτου γυναικείου ρόλου για τη Λεά Ντρικέ.
Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη, ο οποίος δήλωσε πως «είναι καιρός να σκεπτόμαστε» τα θύματα «και μια άλλη μέρα εκτός της 25ης Νοεμβρίου», διεθνούς ημέρας για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, εξασφάλισε επίσης βραβεία Σεζάρ καλύτερου μοντάζ και καλύτερου σεναρίου.
«Θα ήθελα να αφιερώσω το βραβείο αυτό σε όλες τις Μιριάμ (από το όνομα της πρωταγωνίστριας της ταινίας), σε όλες αυτές τις γυναίκες, που δεν βρίσκονται μέσα σε μια μυθοπλασία, που βρίσκονται μέσα σε αυτή την τραγική πραγματικότητα», είπε η Λεά Ντρικέ, που έλαβε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού υποδυόμενη τον ρόλο μιας εύθραυστης αλλά και γενναίας συζύγου και μητέρας.
«Πιστεύω πως η βία αρχίζει από τις λέξεις (…) αυτές τις λέξεις που χρησιμοποιούμε κάθε μέρα και που πιστεύουμε ότι είναι συνηθισμένες, τετριμμένες. Τις χρησιμοποιούμε υπό το κάλυμμα του χιούμορ, μερικές φορές υπό την επίδραση της ομάδας, και δεν συνειδητοποιούμε ότι οι λέξεις αυτές είναι ήδη η αρχή μιας απειλής», πρόσθεσε.
Αυτή η συγκλονιστική ταινία «πραγματοποιήθηκε από έναν άνδρα και γι΄αυτό είμαι περήφανη», είπε ευχαριστώντας τον Ξαβιέ Λεγκράν και αποτίνοντας φόρο τιμής στις γυναίκες που μάχονται για τον φεμινισμό.
Η ταινία αφηγείται την ιστορία της Μιριάμ η οποία, προκειμένου να προστατεύσει τον γιο της από έναν πατέρα τον οποίο κατηγορεί για άσκηση βίας, ζητά να έχει την αποκλειστική κηδεμονία του. Ο δικαστής που κρίνει την υπόθεση αποδίδει μοιρασμένη κηδεμονία με τον πατέρα και ο γιος βρίσκεται όμηρος ανάμεσα στους δύο γονείς.
Φέτος το τιμητικό βραβείο Σεζάρ δόθηκε στον Αμερικανό ηθοποιό Ρόμπερτ Ρέντφορντ, 82 ετών.
Η ταινία Les Chatouilles των Αντρεά Μπεσκόν και Ερίκ Μεταγιέ έλαβε το βραβείο καλύτερης προσαρμογής και εκείνο του δεύτερου γυναικείου ρόλου για την Καρίν Βιάρ.
Το Σεζάρ για την καλύτερη σκηνοθεσία κέρδισε ο Ζακ Οντιάρ για το γουέστερν Les Frères Sisters.
Ο Αλέξ Λουτς έλαβε το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου για την ταινία Guy της οποίας είναι επίσης ο σκηνοθέτης, ενώ το μεγάλο φαβορί της βραδιάς, η κοινωνική κωμωδία Le Grand Bain του Ζιλ Λελούς, έλαβε μόνο Σεζάρ δεύτερου ανδρικού ρόλου για τον τραγουδιστή και ηθοποιό Φιλίπ Κατερίν.
Τα βραβεία Σεζάρ, τα «Όσκαρ του γαλλικού κινηματογράφου», απονέμονται κάθε χρόνο από το 1976, από την Ακαδημία Τεχνών και Τεχνικών Κινηματογράφου.
Πηγή