Φωτ. ΙΝΤΙΜΕ
Την εμπιστοσύνη της μεγάλης πλειονότητας των Ελλήνων κέρδισαν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας και τα τοπικά προϊόντα κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού των περισσοτέρων στο σπίτι λόγω κορωνοϊού, σύμφωνα με διεθνή έρευνα της Ipsos για την εταιρία ηλεκτρονικών πληρωμών Paypal.
Το 62% των Ελλήνων καταναλωτών επέλεξε τη στήριξη των μικρών καταστημάτων γειτονιάς κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ώστε να στηρίξουν τόσο την τοπική όσο και την εθνική οικονομία, ενώ το 32% προτίμησε μικρομεσαίες μάρκες και για τις διαδικτυακές του αγορές.
Η τάση αυτή εμφανίζεται να έχει και ηθικό υπόβαθρο, καθώς τα δύο τρίτα του γενικού πληθυσμού (66%) αισθάνονται την υποχρέωση να υποστηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις της περιοχής τους. Αυτό μοιάζει ιδιαίτερα σημαντικό για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, αφού το 87% άνω των 65 ετών θεωρεί ότι η στήριξη της τοπικής οικονομίας είναι απαραίτητη για τη χώρα.
Πρόκειται για τάση που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον, με το 58% των Ελλήνων δηλώνει ότι σκοπεύει να αγοράζει ακόμα περισσότερα τοπικά προϊόντα, σύμφωνα με την έρευνα.
Μεγάλη στροφή υπέρ των ανέπαφων πληρωμών κατέγραψε επίσης η έρευνα της Ipsos, ιδιαιτέρως για τους νέους έως 20 ετών, με τους μισούς “Millennials” να επιλέγουν την αποφυγή χρήσης ΡΙΝ στις συναλλαγές τους. Ομως και οι μεγαλύτερες ηλικίες εμφανίζονται να εκτιμούν πλέον τις συναλλαγές χωρίς μετρητά, με την έρευνα να δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων άνω των 65 ετών θα εγκατέλειπε εντελώς τη χρήση μετρητών στο εξής.
Επιπλέον κατά την καραντίνα οι μισοί Έλληνες (51%) εξόφλησαν τους λογαριασμούς του νοικοκυριού τους μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών. Το 70% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι ακόμα και μετά την άρση των περιορισμών θα εξακολουθήσει να πληρώνει τους λογαριασμούς οικιακών εξόδων αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά.