Το HD300, με εξαίρετη και κομψή εμφάνιση, αποτελεί τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της SYM στην κατηγορία των μεσαίου κυβισμού scooters με μεγάλους τροχούς.

Τα αρχικά του ονόματός του, μαρτυρούν τις «Υψηλές Απαιτήσεις» (High Demands) που μπορεί να προσδοκά ο χρήστης του από το νέο εκπρόσωπό της SYM στην κατηγορία των 300 κυβ. εκ.

Με το νέο HD300, η SYM στοχεύει να διευρύνει το αγοραστικό της κοινό, καθώς η σχεδίαση και η ποιότητα του μοντέλου φτάνει σε υψηλότερα επίπεδα, παρέχοντας ταυτόχρονα νέα «εκλεπτυσμένη» εμφάνιση.

*Επί 8 χρόνια το HD ήταν ο πρωταθλητής της κατηγορίας 200cc στα scooters, αρχικά με το HD evo (2007) και μετέπειτα με το HD2 (2008-14).

Premium σχεδίαση

Σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως, τα φιλέτα χρωμίου, στην ποδιά και τη μάσκα του φαναριού, η καφέ δερμάτινη σέλα στις τρεις από τις τέσσερις χρωματικές εκδόσεις, με το ανάγλυφο logo της SYM να αναγράφεται στο πίσω τμήμα της, και τα ομόχρωμα grips, τοποθετούν το HD300 στην premium κατηγορία.

Οι καμπύλες γραμμές δημιουργούν έναν κυματισμό κατά μήκος του scooter. Το πίσω τμήμα ξεχωρίζει από τα διπλά φωτιστικά σώματα, με 12 LED το καθένα. Στο μπροστινό τμήμα ο τοποθετημένος στο τιμόνι προβολέας θα μαγνητίσει τα βλέμματα. Τα φώτα θέσεως αποτελούνται από 2 LED DRL μπάρες.

Ο πολυγωνικός πίνακας οργάνων έχει συμμετρικό σχεδιασμό. Στο κέντρο ξεχωρίζει η κυκλική οθόνη με αναλογικό το δείκτη ταχύτητας και με μία LCD οθόνη με ενδείξεις θερμοκρασίας νερού, εξωτερικής θερμοκρασίας, τάσης μπαταρίας, ώρας, ολικού και μερικού χιλιομετρητή και μερικού χιλιομετρητή ελέγχου λαδιού. Αριστερά και δεξιά από την κυκλική οθόνη υπάρχει αναλογική πληροφόρηση της στάθμης καυσίμου και των στροφών του κινητήρα, ενώ στο πάνω τμήμα του πίνακα υπάρχουν λυχνίες ABS, φλας, φώτα μεγάλης σκάλας, ελέγχου λαδιού και ελέγχου κινητήρα.

Εργονομία και υψηλή χρηστικότητα

Compact σε διαστάσεις αλλά πλούσιο σε ανέσεις, και με τροχούς 16”, το HD300 είναι το κατάλληλο μέσο για μετακινήσεις μέσα και έξω από τα αστικά όρια, με ασφάλεια.

Οι χώροι του HD είναι κορυφαίοι στην κατηγορία του. Διαθέτει 38 λίτρα αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Πρακτικά, θα φιλοξενήσει ένα full-face κράνος και καθημερινά αντικείμενα, όπως φακέλους, tablet, αδιάβροχα ή μία τσάντα.

Στο εσωτερικό της ποδιάς, υπάρχει εύχρηστο ντουλαπάκι, με εύκολο άνοιγμα. Διαθέτει αρκετό χώρο για φύλαξη μικροαντικειμένων. Μέσα στο ντουλαπάκι, συναντάμε θύρα USB QC 2.0 για γρήγορη φόρτιση κινητού την ώρα της οδήγησης.

Ένας έξυπνος κρυφός αναδιπλούμενος γάντζος βρίσκεται στη διάθεση του αναβάτη για τη μεταφορά ενός χαρτοφύλακα ή για τα καθημερινά ψώνια.

Η χειρολαβή με την ενσωματωμένη σχάρα είναι ειδικά σχεδιασμένη για την εύκολη και άμεση τοποθέτηση βαλίτσας.

Ο κεντρικός πολυδιακόπτης δίνει τη δυνατότητα για άνοιγμα της σέλας, ενώ το HD βρίσκεται σε κατάσταση λειτουργίας και για άνοιγμα του καλύμματος του ρεζερβουάρ χωρίς να χρειαστεί να βγει το κλειδί από τη θέση του. Για αποφυγή κινδύνου κλοπής, ο διακόπτης σφραγίζει με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η σέλα προσφέρει άνεση και εργονομία και στους δύο αναβάτες. Είναι δύο επιπέδων με συνολικό μήκος 715mm. Το ύψος της στη θέση του οδηγού είναι στα 800mm και του συνεπιβάτη στα 910mm.

Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, κομμάτι της μοντέρνας σχεδίασης του HD, έρχονται ως αεροδυναμική κατάληξη στο βαμμένο τμήμα του καλύμματος του πλαισίου, όταν αυτά βρίσκονται σε  κλειστή θέση. Έχουν φαρδύ πάτημα και δημιουργούν άνετη γωνία ποδιών για το συνεπιβάτη.

Αναβαθμισμένες επιδόσεις

Το HD κινείται με το γνωστό για την αξιοπιστία του, κινητήρα F4 της SYM. O υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, SOHC κινητήρας της SYM αποδίδει 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 26,12 Nm στις 6.250 σ.α.λ. Η τροφοδοσία πραγματοποιείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό με τη μονάδα ελέγχου ECU να προέρχεται από την Keihin.

Ο διαστάσεων 75x63mm κύλινδρος είναι από αλουμίνιο, με ειδικής επεξεργασίας SiC κεραμική επίστρωση. Σε συνδυασμό με τα νέα πηνία και το ελαφρύτερο βολάν, επέφεραν ελάφρυνση βάρους του κινητήρα κατά 3 κιλά. Έτσι ο κινητήρας δουλεύει σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και με ελάχιστες τριβές. Πρακτικά αυτό σημαίνει μακροζωία του κυλίνδρου του κινητήρα.

Ο νέος σχεδιασμός του πλαισίου, που επιτεύχθηκε χάρη στην ειδική μελέτη των ενισχύσεων στο διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το ψαλίδι μειωμένου βάρους, διατηρώντας όμως την ακαμψία του, είχαν σαν αποτέλεσμα την ελάφρυνση του οχήματος κατά 12kg.

Η συνολική απώλεια βάρους, επιφέρει προφανή βελτιωμένη απόδοση του κινητήρα F4 στις επιταχύνσεις.

Το HD επιτυγχάνει τέλεια αναλογία απόδοσης – κατανάλωσης, με τη δεύτερη να κυμαίνεται βάσει επίσημων μετρήσεων EURO4 στα 3,46 λίτρα τα 100 χλμ. Η χωρητικότητα του δοχείου βενζίνης είναι στα 10 λίτρα, με την αυτονομία του να πλησιάζει τα 290 χιλιόμετρα.

Ασφάλεια

Με μεταξόνιο 1505mm το HD φέρει τη χρυσή τομή μεταξύ ευελιξίας και άνεσης.

Οι πίσω-εμπρός 16” ζάντες αλουμινίου, με 5 διπλά μπράτσα, προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα σε δρόμους με ανωμαλίες. Τα ελαστικά είναι της Maxxis, διαστάσεων 110/70-16 μπροστά και 140/70-16 πίσω.

Στο σύστημα φρένων, το HD χρησιμοποιεί ένα δισκόφρενο 288mm τύπου μαργαρίτα μπροστά και ένα 260mm πίσω, με διπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια υψηλής πίεσης. To σύστημα ABS, που χρησιμοποιείται, είναι το δικάναλο σύστημα της Bosch 9.1

Στον τομέα των αναρτήσεων, το HD300 διαθέτει διπλή οπίσθια ανάρτηση διαδρομής 100mm, με 4 θέσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και εμπρόσθιο τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 115mm και διαμέτρου 35mm.


Πηγή