«Καθαρή» ενέργεια & Ανακύκλωση – Η ηλεκτροκίνηση στα Μέσα Μεταφοράς ήταν το θέμα συζήτησης της όγδοης κατά σειρά ενότητας του Συνεδρίου Real Investment Summit “Η Ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας σε περιβάλλον παγκόσμιων προκλήσεων” το οποίο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, του Υπουργείου Υγείας, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, της ATHEX Group και της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας.
Της Δήμητρας Πανανού
Παίρνοντας τον λόγο ο Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΥ σημείωσε ότι το 2024 θα είναι έτος ορόσημο για τον οργανισμό καθώς ξεκινά να αλλάζει ο στόλος της Αθήνας. «Μπαίνουμε για πρώτη φορά συντεταγμένα και δομικά στην ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα στοίχημα που πετυχαίνει η χώρα μας. Το 2024 θα είναι χρόνος μεγάλων αλλαγών. Μέχρι τα μέσα της χρονιάς αναμένεται να πλησιάσουμε το 50% της ανανέωσης του στόλου και μέχρι το τέλος του 2025 ο παρών στόλος θα είναι καινούργιος. Τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη έχουν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό σημαίνει ότι ήδη ετοιμάζονται και όλες οι υποδομές και ολοκληρώνεται και ο σχεδιασμός για τα ειδικά δρομολόγια που θα κάνουν αυτά τα οχήματα κυρίως στο κέντρο της Αθήνας», σημείωσε ο κ. Αγιάσογλου.
Όπως είπε, υπεγράφη ήδη η σύμβαση για τα 200 νέα λεωφορεία αερίου, που αφορούν στο άλλο κομμάτι του διαγωνισμού που ολοκληρώθηκε και μέσα στις επόμενες μέρες υπογράφεται και η σύμβαση για τα 100 18μετρα λεωφορεία φυσικού αερίου. Αυτά θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ μέσα στο 2024 και μέχρι τα τέλη του 2025 θα έχουν έρθει και άλλα 300 λεωφορεία.
Ταυτόχρονα, εντός των δύο επόμενων εβδομάδων προκηρύσσεται από την ΟΣΥ και νέος διαγωνισμός 200 νέων λεωφορείων όπου και αυτά θα ενταχθούν μέχρι στο τέλος του 2024 με αρχές του 2025. Πρόκειται για τελευταίες τεχνολογίας θερμικά λεωφορεία και ηλεκτρικά.
Τον επόμενο μήνα βγαίνει σε διαβούλευση και η επόμενη φάση του διαγωνισμού που είναι 750 ηλεκτρικά λεωφορείου και λεωφορεία υδρογόνου και τρόλεϊ.
«Άρα, μέσα στα δυο επόμενα χρόνια που αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα έχουμε μια πλήρη ανανέωση του στόλου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΥ, καταλήγοντας ότι σε καμία περίπτωση από τον εκσυγχρονισμό του στόλου δεν απειλούνται θέσεις εργασίας.
Στη συνέχεια, ο Βασίλης Καρατσώλης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος VKC μίλησε για την ανακύκλωση στην Ελλάδα σχολιάζοντας ότι όσο υπάρχει αναπτυσσόμενο οικονομικό περιβάλλον τόσο περισσότερο υλικό οδηγείται στην ανακύκλωση λόγω μεγαλύτερης κατανάλωσης. Ο ίδιος έκανε λόγο για λάθος πολιτικές της Ε.Ε. που οδηγούν στην έκδοση λανθασμένων κοινοτικών οδηγιών. «Οι κοινοτικές οδηγίες λένε πρέπει να περιορίσουμε τη συσκευασία γιατί μολύνει το περιβάλλον. Οι ενέργειες μας μολύνουν το περιβάλλον. Εμείς αυτό λέμε», σημείωσε τονίζοντας ότι αν δεν αλλάξει αυτό οι εταιρείες ανακύκλωσης θα καταρρεύσουν.
Την συζήτηση συντόνισε ο Διευθυντής του enikos.gr Μάνος Νιφλής. Πλατινένιος χορηγός η ΔΕΗ, χρυσοί χορηγοί Copelouzos, Eurobank, Intrakat, ΙΟΝ, Παπαστράτος, Pfizer, VKC Α.Ε., ασημένιοι χορηγοί Hellas Gold, HP, ΜΕΓΑ (Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής), Motor Oil, Ο.Σ.Υ., χάλκινοι χορηγοί AEGEAN, ΔΕΠΑ , Microsoft, QUALCO Group, ΣΤΑΣΥ. Χορηγοί Athens International Airport, AKL, ΒΙΑΝΕΞ, Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ELPEN, ENTERPRISE GREECE, EOS Capital Partners.
enikonomia.gr