Στις θετικές προοπτικές αλλά και τις πολύ μεγάλες προκλήσεις που παρατηρούνται στον κατασκευαστικό τομέα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Νίκο Χατζηνικολάου στο πλαίσιο του Συνεδρίου «Υποδομές και Δίκτυα: Η Ελληνική Πραγματικότητα. Εκσυγχρονισμός, Ανθεκτικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη» που διοργανώνουν η Next is Now και η Dome Consulting.
Του Θάνου Μωριάτη
Όπως επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας, το υπουργείο έχει μία “καλή και γόνιμη συνεργασία με τον κατασκευαστικό κλάδο” τονίζοντας τη δρομολόγηση και την υλοποίηση σημαντικών έργων όπως την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, την παράδοση του Ε65 μέχρι την Καλαμπάκα στις 24 Απριλίου, την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2024. Παράλληλα υπογράμμισε την εξέλιξη των έργων στο δρόμο Πάτρα-Πύργος που όπως ανέφερε, θα έχει ολοκληρωθεί το 50% έως το καλοκαίρι και θα έχει ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2026, την πρόοδο στην κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης που έχει προχωρήσει πάνω από 30%, αλλά και τις σημαντικές εξελίξεις στην κατασκευή του ΒΟΑΚ.
“Έχουμε πετύχει μία σημαντική αύξηση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Σημαντική ενίσχυση ώστε να εκτελεστούν τα έργα τα οποία ήδη κατασκευάζουμε. Ταμείο ανάκαμψης, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενισχύουν σημαντικά” σημείωσε ο υπουργός.
Ο κ. Σταϊκούρας στάθηκε και στα πολύ σημαντικά ζητήματα συντήρησης των υποδομών των σιδηροδρόμων. “Τα ζητήματα συντήρησης των υποδομών είναι κρίσιμο σημείο που σαν χώρα δεν τα έχουμε συζητήσει αρκετά. Όσο ενισχύουμε την τεχνολογία τόσο πιο πολύ ενισχύουμε την ασφάλεια των μετακινήσεων” επεσήμανε σημειώνοντας πως “εκτιμούμε ότι έως τις αρχές καλοκαιριού θα έχουμε προχωρήσει σημαντικά στην αποκατάσταση των ζημιών που έχουν γίνει στην περιοχή και στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατομμύρια ευρώ”.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στην ανανέωση και ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, τονίζοντας πως τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία θα είναι στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης από το τέλος του Απριλίου. Παράλληλα ανέφερε ότι έχουν υπογραφεί δύο συμβάσεις για την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου με 300 επιπλέον λεωφορεία 12 και 18 μέτρων τεχνολογίας φυσικού αερίου. Τέλος, ο κ. Σταϊκούρας σχολίασε και τις κινήσεις που πραγματοποιεί το υπουργείο στα τέσσερα προγράμματα ηλεκτροκίνησης: Κινούμαι Ηλεκτρικά, Πράσινα Ταξί, Φορτίζω Παντού και E-Αστυπάλαια.
“Η οικονομία πάει καλύτερα από ό, τι περιμέναμε. έχουμε δυνατότητες. Ωστόσο, υπάρχουν απεριόριστες ανάγκες με περιορισμένους πόρους” κατέληξε.
Πλατινένιος Χορηγός η Alpha Bank. Χρυσοί χορηγοί οι AVAX, Intrakat, METKA, ΤΕΡΝΑ. Ασημένιοι χορηγοί ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΤΜΕΔΕ, COSMOTE, ΑΔΜΗΕ. Χορηγοί οι ΔΕΔΔΗΕ, PWC, W2 Strategy, ΕΥΔΑΠ, NOVA, ΑΕCOM. Το συνέδριο διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας.
enikonomia.gr