Σύμφωνα με ποια κριτήρια ψηφίζουμε; Ποια είναι τα μοντέλα πίσω από την εκλογική μας συμπεριφορά;

«Δεν ψηφίζουν όλοι με τα ίδια κριτήρια υπάρχει το συναισθηματικό κριτήριο, οπού ψηφίζουμε με την καρδιά», είπε αρχικά ο καθηγητής.

Ο Γιάννης Τσίρμπας, επίκουρος καθηγητής πολιτικής επιστήμης, εξηγεί την έννοια της κομματικής ταύτισης.

«Στην Ελλάδα αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο ολοένα και αυξάνεται η σημασία των προσώπων. Πολλοί ψηφίζουν ανάλογα με τα πρόσωπα».

Η τάση της εκδικητικής-τιμωρητικής ψήφου γίνεται όλο και πιο έντονη. Πολλοί ψηφοφόροι ψηφίζουν απλά εναντίον ενός κόμματος.

Μια μερίδα ψηφοφόρων υπολογίζει το κόστος και το όφελος, για να ψηφίσει.

Ελάχιστο μέρος των ψηφοφόρων διαβάζει τα προγράμματα των κομμάτων, για να ξέρει τι τον συμφέρει οικονομικά να ψηφίσει.

Η σημασία των social media στη διαμόρφωση πολίτικων απόψεων

«Τα social media δεν αλλάζουν τις προτιμήσεις μας. Επανενεργοποιούν διαθέσεις που ήδη έχουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά ο καθηγητής.

Ο Γιάννης Τσίρμπας, επίκουρος καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο πανεπιστήμιο Αθηνών ανάφερε ότι η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι η «ναυαρχίδα» των μέσων ενημέρωσης. «Στην Ελλάδα η ναυαρχίδα των μέσων ενημέρωσης παραμένει η τηλεόραση».


Πηγή