Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μοντέλα οχημάτων με καύσιμο το φυσικό αέριο.
Η αεριοκίνηση, η οποία πρέπει να σημειωθεί ότι δεν έχει καμία σχέση με το υγραέριο, κοστίζει φθηνότερα έως και 60% σε σχέση με τη χρήση βενζίνης, είναι 40% οικονομικότερη έναντι της κίνησης με υγραέριο (LPG) και 30% οικονομικότερη σε σχέση με την πετρελαιοκίνηση.
Η κίνηση με φυσικό αέριο (CNG), μπαίνει δυναμικά και στην ελληνική, μετά την ευρωπαϊκή αγορά. Οι τεχνικές λύσεις για τη μετατροπή του κινητήρα του οχήματος, ώστε να καίει και βενζίνη και φυσικό αέριο, είναι ευρέως διαδεδομένες και αποτελούν πια καθημερινή ρουτίνα για τους μηχανικούς αυτοκινήτων. Βασικό στοιχείο παραμένει, βέβαια, οι μηχανικοί και τα συνεργεία να διαθέτουν την κατάλληλη πιστοποίηση.
Πριν ανακαλύψουμε όμως τα μυστικά για τη μετατροπή, ας δούμε τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν ήδη επενδύσει στο φυσικό αέριο, ενώ τα επόμενα χρόνια η ποικιλία των οχημάτων αναμένεται να μεγαλώνει.
Τα μοντέλα οχημάτων με φυσικό αέριο
Ήδη η FIAT ( FIAT Qubo 1.4 70 ps, FIAT Punto 1.4 70 ps, FIAT Panda, FIAT Doblo 1.4 T-jet 120ps), η AUDI (AUDI A3 Sportback g-tron), η MERCEDES BENZ (B Class 200, E 200 NTG, BenzSprinterNGT), η LANCIA (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η PIAGGIO, η IVECO (IvecoDaily), η VOLKSWAGEN (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, EcoUp, CaddyVannEcofuel), η SEAT (SeatLeon 1.4 TGI 110 PS) και η SKODA (OctaviaG-TEC) είναι μερικές από τις εταιρείες που διαθέτουν τα συγκεκριμένα μοντέλα και στην ελληνική αγορά. Στο άμεσο μέλλον αναμένεται να κυκλοφορήσουν ακόμα περισσότερα μοντέλα στη χώρα μας.
Αυτοκίνητα της AUDI, όπως το Audi A4 Avant g – tron 2.0 TFSI, Audi A5 Sportback g – tron 2.0 TFSI της FIAT όπως το Fiat 500L 0.9 TwinAir CNG της SEAT όπως το SEAT Mii 1.0 Ecofuel, SEAT Ibiza 1.0 TGI της SCODA, Skoda Citigo 1.0 G -TEC, της VOLKSWAGEN, VW Polo 1.0 TGI CNG, VW Golf 1.4 TGI CNG, αναμένονται σύντομα στην ελληνική αγορά, προκειμένου να διευρύνουν την γκάμα το αεριοκίνητων αυτοκινήτων.
Μετατροπή σε φυσικό αέριο (CNG): πώς, πού, ποια
Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι στο φυσικό αέριο. Έτσι, πολλοί είναι αυτοί, που στρέφουν πλέον το βλέμμα τους στην κίνηση με φυσικό αέριο Fisikon, που είναι το πιο οικονομικό αλλά και πιο καθαρό καύσιμο στην αγορά.
Mια μετατροπή βενζινοκινητήρα σε διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο – βενζίνη) είναι σχετικά εύκολη υπόθεση. Στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται 37 πιστοποιημένα συνεργεία οχημάτων, που μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα fisikon.gr.
Ποια είναι όμως τα βενζινοκίνητα οχήματα που μπορούν να μετατραπούν σε οχήματα διπλού καυσίμου;
- Οχήματα συμβατικής τεχνολογίας (καρπιρατέρ)
- Οχήματα κεντρικού ψεκασμού καυσίμου (μονός ψεκασμός)
- Οχήματα σειριακού ψεκασμού (πολλαπλός ψεκασμός)
- Οχήματα έμμεσου η άμεσου ψεκασμού καυσίμου
- Οχήματα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και υβριδικά
- Οχήματα μικρής – μεγάλης ιπποδύναμης
Τι πρέπει να προσέξουμε
Πριν τη μετατροπή του οχήματος υπάρχουν μερικά βασικά σημεία, που πρέπει να προσέξουμε:
- Το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε καλή μηχανική κατάσταση
- Να επιλεγεί το κατάλληλο σύστημα μετατροπής
- Να γίνει μελέτη χώρου εγκατάστασης των εξαρτημάτων
- Να χρησιμοποιούνται κατάλληλα και πιστοποιημένα υλικά
- Να εφαρμόζονται οι κανόνες τεχνικής ασφάλειας και η σχετική νομοθεσία
- Οι εργασίες να γίνονται από εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους τεχνίτες σε αδειοδοτημένα συνεργεία
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δεξαμενές φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα, χάρη στα υλικά κατασκευής και τη θέση τους στο εσωτερικό του οχήματος, έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε περίπτωση σύγκρουσης, σε σχέση με το ρεζερβουάρ της βενζίνης. Επίσης, σε περίπτωση διαρροής δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας, καθώς, το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και συνεπώς διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.
Τα πλονεκτήματα του φυσικού αερίου Fisikon: πολλά και σημαντικά
Με το φυσικό αέριο Fisikon της ΔΕΠΑ, όσοι οδηγοί μετατρέψουν το όχημά τους σε διπλού καυσίμου έχουν οικονομία, που φτάνει και το 60% σε σχέση με τη βενζίνη, 40% σε σχέση με το υγραέριο κίνησης (LPG) και έως 30% σε σχέση με τους κινητήρες diesel.
Με το φυσικό αέριο Fisikon οι οδηγοί απολαμβάνουν ακόμη μια σειρά από σημαντικά πλεονεκτήματα:
- Εκπομπές ρύπων σημαντικά λιγότερες από τη βενζίνη και το πετρέλαιο
- Καυσαέρια χωρίς σωματίδια
- Μεγαλύτερη αυτονομία των οχημάτων τους (καθώς μπορούν να κινούνται και με τα δύο καύσιμα)
- Υψηλές αντικρουστικές ιδιότητες
- Υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας
Αξίζει να σημειωθεί ότι το φυσικό αέριο Fisikon θεωρείται το καύσιμο του μέλλοντος, καθώς τα αποθέματα φυσικού αερίου είναι περισσότερα από αυτά του αργού πετρελαίου. Και, φυσικά, το φυσικό αέριο Fisikon δεν μπορεί να νοθευτεί, γιατί διανέμεται μέσω δικτύου αγωγών. Στη συνέχεια παραλαμβάνεται από το δίκτυο και συμπιέζεται σε κλειστό κύκλωμα, χωρίς καμιά δυνατότητα παρέμβασης, μέχρι και την τροφοδοσία του οχήματος.
Κόστος μετατροπής
Πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται για το κόστος της μετατροπής του κινητήρα τους σε διπλού καυσίμου. Αυτό που πρέπει καταρχάς να γνωρίζουν είναι ότι, χάρη στην οικονομία που εξασφαλίζει το φυσικό αέριο Fisikon της ΔΕΠΑ, η μετατροπή του κινητήρα μπορεί να αποσβεστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ειδικά από τους οδηγούς που διανύουν με το αυτοκίνητό τους μεγάλες αποστάσεις.
Το συνολικό κόστος, πάντως, εξαρτάται από το «κιτ» μετατροπής, τον αριθμό, τον τύπο, το μέγεθος της δεξαμενής καυσίμου (CNG) και, βέβαια, από τον τύπο του οχήματος (κατασκευαστής, μοντέλο, ισχύς μηχανής).
Πηγή