Το προεδρείο των μηχανοδηγών που συναντάται με τη διοίκηση της Hellenic Train ζητάει, μεταξύ άλλων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, ελέγχους σε σήραγγες και γέφυρες που περνούν τα τρένα, φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων αλλά και καταγραφή όλων των συνομιλιών που έχουν οι μηχανοδηγοί κατά τη διάρκεια της κάθε διαδρομής.

Πώς θα κινηθούν τα δρομολόγια

Οι κάμερες του LIVE NEWS καταγράφουν τις ετοιμασίες, με σταθμάρχες, μηχανοδηγούς και υπαλλήλους του ΟΣΕ να περιμένουν σήμα για να επιστρέψουν στις δουλειές τους.

Όπως αποφασίστηκε, οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το παραμικρό ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία που αναγκαστικά υπάρχουν μονοδρομήσεις, όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα που γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση.

Σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού, θα υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος. Σε σταθμούς θα βρίσκονται σε κάθε βάρδια δύο σταθμάρχες αντί για έναν, όπως συνέβαινε πριν το δυστύχημα στο Λιτόχωρο στο Παλαιοφάρσαλο και στο Πλατύ.

Σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση, οι ταχύτητες μειώνονται και διαμορφώνονται σε 80 χιλιόμετρα για τους προαστιακούς και τις εμπορικές αμαξοστοιχίες και στα 100 χιλιόμετρα για τις επιβατικές.

Οι ελλείψεις και τα προβλήματα όμως παραμένουν, με τις εικόνες που κατέγραψε την περασμένη εβδομάδα το LIVE NEWS  μέσα σε σήραγγες να προβληματίζουν.

Όπως αποφασίστηκε θα γίνονται καθημερινά ασκήσεις ετοιμότητας σε σήραγγες του δικτύου, με δοκιμές των συστημάτων πυρασφάλειας, πυρανίχνευσης αλλά και της λειτουργίας των ραδιοεπικοινωνιών.

Όπως έχει ανακοινωθεί θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες, για όλες τις συνομιλίες μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ.

Τα πρώτα δρομολόγια μετά την εθνική συμφορά

Σε λίγες ώρες θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του Προαστιακού από Πειραιά, Αεροδρόμιο Λιόσια και Χαλκίδα. Στις ράγες και τα τρένα από Θεσσαλονίκη για Φλώρινα και Δράμα, από Αλεξανδρούπολη για Ξάνθη αλλά και ο προαστιακός από Πάτρα για Ρίο, ενώ μετά από τρεις εβδομάδες θα κινηθούν και οι πρώτες εμπορικές αμαξοστοιχίες.

Στο περιθώριο των εξελίξεων, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση που θα μετατρέπει την κλοπή υλικών από το σιδηροδρομικό δίκτυο, από πλημμέλημά σε κακούργημα.

«Οι ποινές ‘χάδια’ οι οποίες δυστυχώς επιβάλλονταν και τελικά κόστισαν και στην ασφάλεια, πλέον θα αντικατασταθούν με ποινές που, θα υπάρχει νομίζω πρόβλεψη ότι όταν το ατύχημα αφορά σε απώλεια ανθρώπινων ζωών, θα υπάρχει μέχρι και ισόβια κάθειρξη».

Το πρώτο δρομολόγιο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, αναμένεται να γίνει σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει, την 1η Απριλίου, όταν οι έλεγχοι σε σήραγγες κατά τη διάρκεια της διαδρομής, θα έχουν ολοκληρωθεί.


Πηγή