Ένας χρόνος πέρασε από την πολύνεκρη τραγωδία που σημειώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη.
Όπως ανέφερε ο αστυνομικός συντάκτης παραμένουν πολλά ερωτήματα αναπάντητα σχετικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος.
«Ένα βασικό ερώτημα είναι τι μετέφερε το τρένο (η εμπορική αμαξοστοιχία) δεν έχει δοθεί πειστική απάντηση. Το πόρισμα που έχει εκδοθεί από τους πραγματογνώμονες των οικογενειών ότι πράγματι μετέφερε κάτι άλλο και δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση η έκρηξη από λάδια μετασχηματιστών, διότι δεν έχουν μεγάλο συντελεστή ανάφλεξης. Άρα μετέφερε κάτι άλλο, και δεν έχει απαντηθεί ακόμα τι ήταν αυτό».
Και πρόσθεσε ο κ. Λαμπρόπουλος ότι ακόμα κι όταν ρωτήθηκε η ίδια η Siemens αν πράγματι μπορεί η έκρηξη να οφείλεται σε αυτό απέφυγε να δώσει απάντηση.
«Βεβαίως είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα τι ακριβώς έχει συμβεί πέρα από τις προφανείς ευθύνες του σταθμάρχη. Και βεβαίως είναι το πολύ σημαντικό ζήτημα που έχει ανακύψει με το μπάζωμα του χώρου, όπου έχουμε δηλώσεις των αξιωματικών της πυροσβεστικής που λένε ότι ζήτησαν να σηκωθούν τα βαγόνια, αλλά το ερώτημα είναι ποιος ζήτησε να φύγουν όλα τα βαγόνια από εκεί και να μεταφερθούν. Το ερώτημα είναι: ποιος και γιατί δίνει την εντολή να φύγουν εντελώς τα βαγόνια και μετά να μπει ο σαρωτής, οι μπουλντόζες και να γίνει επιπεδοποιήσουν τον χώρο».
Λακαφώσης για Τέμπη: «Δεν υπάρχει οτιδήποτε γραπτό για τις μετακινήσεις βαγονιών»
Όπως αποκάλυψε στο MEGA ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, δεν αναφέρεται γραπτώς στη δικογραφία οτιδήποτε για τη μετακίνηση των βαγονιών της μοιραίας αμαξοστοιχίας.
«Ότι έγινε, έγινε με προφορική εντολή. Τα πρακτικά του συντονιστικού οργάνου της Πολιτικής Προστασίας δεν αναφέρουν τέτοιες αποφάσεις. Όλοι λένε ότι ήταν προφορική εντολή».
Ενδιαφέρον προκαλεί και η φωτογραφία από το σημείο του δυστυχήματος. Απεικονίζεται το επίκεντρο της φωτιάς και μέσα στο εσωτερικό του τριγώνου που έχει σχηματιστεί είναι το καμένο βαγόνι του κυλικείου, ενώ το πρώτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας έχει διαλυθεί.
«Από τη σφοδρή σύγκρουση έχει διαλυθεί η ηλεκτρομηχανή και το πρώτο βαγόνι. Ακριβώς στο κέντρο του τριγώνου η τσαλακωμένη μάζα είναι το βαγόνι του κυλικείου. Εκεί έχασαν τη ζωή τους 25 άνθρωποι», εξήγησε ο Κώστας Λακαφώσης.
Όπως σημείωσε ο ίδιος, στην πράσινη περιοχή θα μπορούσε να πατήσει ο οποιοσδήποτε γερανός, χωρίς να αλλοιωθεί το κέντρο του τριγώνου.
«Δεν υπήρχε υπηρεσιακή ανάγκη. Θα μπορούσαν να σηκωθούν τα βαγόνια από την έξω πλευρά», συμπλήρωσε.
Στην συνέχεια ο Βασίλης Λαμπρόπουλος έθεσε και μερικά ακόμη ερωτήματα.
«Είχαν πει ότι τα δρομολόγια θα σταματήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, γιατί μετακινούνται αμέσως τα βαγόνια και τα παίρνουν και τα πηγαίνουν αλλού; Με το μπάζωμα τα στοιχεία του ξυλόλιου, βρέθηκαν στην απέναντι πλευρά».
Ερωτώμενος ο κ. Λακαφώσης αν υπάρχουν ενδείξεις ή αποδείξεις ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία παράνομο εύφλεκτο υλικό απάντησε: «Δεν είναι δική μας δουλειά να βρούμε με ποιο τρόπο βρέθηκε εκεί το ξυλόλιο. Είναι άλλης υπηρεσίας δουλειά να βρει πώς και γιατί βρέθηκε εκεί το ξυλόλιο».
«Η σειρά των γεγονότων που περιγράφει ο ΟΣΕ είναι λάθος»
Καταλήγοντας, ο αστυνομικός συντάκτης υπογράμμισε και την ύπαρξη ενός ακόμα σημαντικούς στοιχείου:
«Αν γίνει μία σωστή συρραφή των ηχογραφημένων συνομιλιών διαπιστώνεται ότι ο μηχανοδηγός δεν λέει προς τον σταθμάρχη ”όλα εντάξει”. Τελευταία φορά που επικοινωνεί είναι πριν ξεκινήσουν». Με τον Κώστα Λακαφώση να προσθέτει «ο ΟΣΕ έβγαλε μόνο ένα χαρτί, μία σελίδα εκείνη την ημέρα που περιγράφει μία σειρά γεγονότων. Αυτή η σειρά που περιγράφει ο ΟΣΕ είναι λάθος, κι αυτό το λάθος του ΟΣΕ το έχει πάρει και η επιτροπή εμπειρογνωμόνων, η επιτροπή Γεραπετρίτη όπως την λέμε, κι αναπαράγει το ίδιο λάθος. Είναι λάθος στην ακολουθία των γεγονότων, δεν έχει ιδιαίτερη νομική αξία, αλλά δείχνει ποιος έκανε τι».
Πηγή