O πρώην Διευθυντής Ασφαλείας & Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος Επιτροπής Ερευνών τόνισε στο Live News πως όλοι – οι σταθμάρχες, ο μηχανοδηγός και οι αρμόδιες εταιρείες – φέρουν μερίδιο ευθύνης για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ακόμη, αποκάλυψε πως ο 59χρονος σταθμάρχης παρά το γεγονός ότι είχε εκπαιδευτεί δεν γνωρίζει να κάνει αυτόματη χάραξη, η οποία λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο στον σταθμό της Λάρισας.
«Η τηλεδιοίκηση στον σταθμό της Λάρισας λειτουργεί άψογα. Δόθηκε από την Alstom και την παρέλαβε ο ΟΣΕ προς χρήση τον Νοέμβριο του 2022. Ο εν λόγω σταθμάρχης δεν ξέρει να κάνει αυτόματη χάραξη εισόδου και εξόδου στον σταθμό της Λάρισας. Αφού δεν ξέρει να το κάνει, αφού υποτίθεται ότι εκπαιδεύτηκε, πάει να το κάνει χειροκίνητα», εξήγησε.
Η πορεία προς τον θάνατο
Επιπλέον, ανέφερε πως ο μηχανοδηγός του Intercity 62 όφειλε να ρωτήσει τον σταθμάρχη από ποια γραμμή φεύγει, ενώ είπε χαρακτηριστικά πως «έδειξε υπερβολική εμπιστοσύνη στον σταθμάρχη».
«Ο μηχανοδηγός νομίζει ότι πάει από άνοδο για να φύγει για Θεσσαλονίκη. Όταν μπαίνει στην κάθοδο το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνει είναι να πεδήσει την αμαξοστοιχία, να την τρενάρει ακαριαία και μετά να επικοινωνήσει. Αυτός συνέχισε την πορεία προς τον θάνατο και προσπάθησε να τον βρει από το ραδιοτηλέφωνο. Ο σταθμάρχης είχε βγει από εκεί που είναι ο πίνακας και το ραδιοτηλέφωνο, δεν το ακούει το ραδιοτηλέφωνο και δεν βλέπει, αυτό είναι το πιο τρομερό. Δεν βλέπει, δεν παρακολουθεί. Όταν το τρένο βγαίνει από τον σταθμό βλέπεις να κοκκινίζουν τα λαμπάκια της γραμμής που καταλαμβάνει, άρα προλαβαίνεις να διορθώσεις το λάθος σου», εξήγησε.
Πηγή