Φωτίζουν την αλληλουχία λαθών και αποτυπώνουν ένα μέρος από τα όσα έγιναν εκείνη τη μαύρη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, όταν τα δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά στα Τέμπη, με δεκάδες ανθρώπους να σκοτώνονται ακαριαία.

Σε βίντεο ντοκουμέντο φαίνεται το τρένο του Προαστιακού να κινείται προς Νέους Πόρους τη νύχτα της περασμένης Τρίτης και σχεδόν μια ώρα μετά, το μοιραίο Intercity στο ίδιο σημείο αλλά από το αντίθετο ρεύμα.

Λίγα μέτρα πίσω βρίσκεται το κλειδί 118Α, με τον οδηγό της τοπικής αμαξοστοιχίας να καταλαβαίνει το λάθος του σταθμάρχη και να επιστρέφει έγκαιρα στο σωστό ρεύμα. Το Intercity 62 όμως, που επίσης βρήκε γυρισμένο το κλειδί συνέχισε και έτσι άρχισε να κατευθύνεται μετωπικά προς την εμπορική αμαξοστοιχία.

Νέα ηχητικά ντοκουμέντα

Όπως εξηγούν στο LIVE NEWS ειδικοί εμπειρογνώμονες σε νέα ηχητικά ντοκουμέντα που παρουσίασε το «Πρώτο Θέμα», ακούγονται οι μηχανοδηγοί του Intercity 62 να μιλούν και να παίρνουν εντολές από τον σταθμάρχη Λάρισας εκείνο το καθοριστικό διάστημα.

«Τι θα κάνει το 62;».

Η απάντηση του σταθμάρχη σε αυτήν την κρίσιμη ερώτηση δε γίνεται γνωστή μέσα από το ηχητικό. Η εντολή πάντως είναι καταγεγραμμένη και στο βιβλίο κίνησης.

«Περάστε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων».

Οι τελευταίες ώρες πριν το δυστύχημα

Βράδυ Τρίτης ώρα 21:40. Μία ώρα και 41 λεπτά πριν το δυστύχημα, το Intercity φτάνει στον σταθμό Παλαιοφάρσαλου. Εκεί θα παραμείνει για 48 λεπτά, εξαιτίας ενός προβλήματος που διαπιστώνεται στην ηλεκτροδότηση και ξεκινάει για Λάρισα με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα από το αντίθετο ρεύμα.

Στις 22:38 όταν η αμαξοστοιχία φτάνει στη Λάρισα, διαβάζουμε:

«Αμαξοστοιχία 62 αφίχθη. Γραμμή ελεύθερη για 1564».

Είναι η στιγμή που ο κλειδούχος μιλάει με τον σταθμάρχη της Λάρισας και αποφασίζεται το τρένο να μπει στον σταθμό από τη διαγώνιο.

Μόλις το Intercity 62 έχει φτάσει στη Λάρισα και ο ένας από τους δύο μηχανοδηγούς παίρνει οδηγίες για τη συνέχεια του ταξιδιού, όμως το τρένο παραμένει σταματημένο για 20 λεπτά στον σταθμό. Κάποια στιγμή, οι πόρτες κλείνουν και το μοιραίο ταξίδι είναι έτοιμο να ξεκινήσει.

Είναι η στιγμή που ο δεύτερος μηχανοδηγός επικοινωνεί ξανά με τον σταθμάρχη και εκείνος επαναλαμβάνει την ίδια οδηγία.

Περίπου 500 μέτρα μετά τον σταθμό της Λάρισας και ενώ το Intercity είχε ξεκινήσει κανονικά στο ρεύμα ανόδου για Θεσσαλονίκη, το κλειδί το οδηγεί στο αντίθετο.

Το ποια ακριβώς ήταν η αντίδραση των δύο μηχανοδηγών αναμένεται να διαπιστωθεί όταν δοθούν στη δημοσιότητα όλες οι συνομιλίες. Ειδικοί εμπειρογνώμονες πάντως αφήνουν ανοιχτό στο LIVE NEWS οι δύο μηχανοδηγοί να μην επικοινώνησαν εκ νέου με τον σταθμάρχη, επειδή νωρίτερα είχαν κινηθεί και πάλι στο αντίθετο ρεύμα, από Παλαιφάρσαλα για Λάρισα.

Ίσως να υπέθεσαν ότι ένα ανάλογο πρόβλημα στη συνέχεια, τους έφερε και πάλι στο ρεύμα καθόδου για Αθήνα, με τις συνέπειες να είναι ολέθριες.

Οι καταγγελίες για τα λάθη του σταθμάρχη είναι αλλεπάλληλες από δικηγόρους που έχουν αναλάβει τις οικογένειες θυμάτων, με τη μεγάλη έρευνα να βρίσκεται πάντα σε πλήρη εξέλιξη.


Πηγή