Λίγο μετά τις 10 το βράδυ της Τετάρτης η εμπορική αμαξοστοιχία με 20 βαγόνια και φορτίο ξεκινά το πρώτο ταξίδι για τη Θεσσαλονίκη, ένα μήνα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης παραδίδει στον μηχανοδηγό το δελτίο ειδοποίησης 1001 και δίνει στην αμαξοστοιχία την εντολή αναχώρησης
Η αμαξοστοιχία έφτασε στη Θεσσαλονίκη λίγο μετά τις 7 το πρωί. Τα ταξίδια γίνονται, πλέον, με πολύ χαμηλές ταχύτητες και εξαιρετική προσοχή από τους μηχανοδηγούς.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΟΣΕ, από το Σάββατο 1 Απριλίου θα ξεκινήσει το εμπορικό δρομολόγιο Aθήνα – Παλαιοφάρσαλος και οι τοπικές αμαξοστοιχίες Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
Στις 3 Απριλίου θα δρομολογηθούν οι πρώτες επιβατικές αμαξοστοιχίες στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και οι εμπορικές αμαξοστοιχίες στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας.
Στις 5 Απριλίου θα κυκλοφορήσουν οι αμαξοστοιχίες Λιανοκλάδι – Στυλίδα και Αθήνα – Λιανοκλάδι.
Για τις 10 Απριλίου προγραμματίζονται τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό άξονα Λάρισα-Βόλος.
Απολογία 80 σελίδων
Μετά το μεσημέρι έφτασε στον ανακριτή ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που είχε εγκρίνει τις βάρδιες των σταθμαρχών για τον Φεβρουάριο, αλλά και για τη μοιραία νύχτα του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατέθεσε υπόμνημα 80 σελίδων με το οποίο υποστηρίζει πως πράγματι εκείνος ήταν που έβγαλε τις βάρδιες, αλλά σε καμία περίπτωση, όπως ανέφερε, δεν είναι αυτός που ευθύνεται ούτε για το γεγονός πως δύο από τους τρεις σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα από το πόστο εργασίας τους, ούτε και για την επαγγελματική τους κατάρτιση.
Οργή για το «αντίτιμο»
Την οργή συγγενών των θυμάτων προκάλεσε η κίνηση της Hellenic Train να πιστώσει στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους, το αντίτιμο του εισιτηρίου στο δρομολόγιο του θανάτου.
«Είναι τουλάχιστον ασέβεια προς το θύμα και την οικογένεια. Δεν μπορώ να καταλάβω τον σκοπό. Αυτή τη στιγμή κάθε φράση, λέξη και πράξη θα πρέπει να έχει κάποιο νόημα. Ποιος είναι ο σκοπός να γίνει κάτι τέτοιο;», είπε στο MEGA o Βαγγέλης Βλάχος, που έχασε τον αδερφό του το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Όπως λέει ο αδελφός του Βάιου Βλάχου που έχασε τη ζωή του στο πολύνεκρο δυστύχημα, το πιο εξοργιστικό είναι πως αυτή η κίνηση αποτελούσε και την… πρώτη επίσημη εμφάνιση της εταιρείας.
«Από την πρώτη ημέρα ζητούμε επικοινωνία με την Hellenic Train. Εμείς όσο ψάχναμε τον αδερφό μου ζητούσαμε να μας πουν σε ποιο βαγόνι είναι. Ουσιαστικά αυτή είναι η πρώτη επικοινωνία της εταιρείας με μας», δήλωσε.
Σύμφωνα με τους συγγενείς των θυμάτων, για να επιστραφεί το ποσό ενός εισιτηρίου, που δεν ξεπερνά τα 45 ευρώ ή τα 32 ευρώ αν ο κάτοχος είναι φοιτητής, πρέπει να γίνει αίτημα από τον επιβάτη και να αφορά σε… καθυστερημένο δρομολόγιο και ζητούν, σε κάθε κίνηση των αρμοδίων προς τις οικογένειες, να είναι ξεκάθαρο ότι δεν μιλάμε για ένα δρομολόγιο που διεκόπη ή καθυστέρησε, αλλά για ένα έγκλημα που στοίχισε δεκάδες ζωές.
Τι υποστήριξε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ισχυρίστηκε ότι το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου δεν είχε τοποθετήσει στη βάρδια μόνο του τον 59χρονο σταθμάρχη, αλλά και ακόμα δύο εμπειρότερους σταθμάρχες.
Ακόμα, υποστήριξε ότι δεν είχε γνώση για καθυστέρηση της αμαξοστοιχίας Intercity 62, όπως και ότι δεν ευθύνεται για τη μη τήρηση του ωραρίου από τους δυο σταθμάρχες και για την επαγγελματική κατάρτισή τους.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ εστίασε στο ότι το πρόγραμμα αποτελεί πρόταση την οποία εγκρίνει, πιστοποιεί και βάζει υπογραφή ο διευθυντής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση τυχαίνει να είναι ο άνθρωπος που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο στο Λαγονήσι την περασμένη Δευτέρα.
Πηγή