Σε ανάρτησή του ο πρωθυπουργός επανέλαβε τη στήριξη της κυβέρνησης στις οικογένειες των θυμάτων και τους τραυματίες και αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις του κόσμου.
«Βλέπω αυτές τις ημέρες την απολύτως λογική αντίδραση του κόσμου για τον τόσο άδικο θάνατο 57 ανθρώπων. Ακούω και συμμερίζομαι απολύτως το ομόθυμο κοινωνικό αίτημα: να σαρωθεί επιτέλους ό,τι κρατάει την Ελλάδα πίσω, να αλλάξουμε πιο γρήγορα πιο πολλά ώστε να έχουμε μια χώρα που μας αξίζει. Έχω την υποχρέωση να μετατρέψω αυτά τα συναισθήματα σε δημιουργική δράση. Και αυτό σκοπεύω να κάνω», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στην Επιτροπή Θεσμών τα χαρτιά του αναμένεται να ανοίξει και ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
«Παρακολουθώ τον προκλητικό τρόπο με τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ τοποθετείται στην υπόθεση και εργαλειοποιεί την τραγωδία των Τεμπών. Και είναι τουλάχιστον παράλογο να μην λογοδοτούν εκείνοι που καθυστέρησαν, 4,5 χρόνια, αλλά να εγκαλούν εκείνους που ξεμπλόκαραν και εντός ολίγων μηνών θα παραδώσουν τον έργο», φέρεται να δηλώνει σε στενούς του συνεργάτες ο Κώστας Καραμανλής δίνοντας το στίγμα των προθέσεών του.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο παραιτηθείς υπουργός θα κινηθεί στους παρακάτω άξονες:
-Τη σύμβαση 717
-Την τηλεδιοίκηση
-Τη σύμβαση για τη Hellenic Train
Οι δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης πυροδότησαν την πολιτική κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης.
«Είναι η ευκαιρία να συγκρουστούμε με το βαθύ κράτος», είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης, με τον ΣΥΡΙΖΑ να σχολιάζει:
«Μετά τον κ. Μητσοτάκη που χαρακτήρισε χωρίς ντροπή «θυσία» την τραγική απώλεια 57 ανθρώπων στα Τέμπη, σήμερα ο κ. Γεωργιάδης διαπίστωσε πως το δυστύχημα είναι «ευκαιρία» για την κυβέρνηση για «να συγκρουστεί με το βαθύ κράτος». Θα περιμέναμε τουλάχιστον ο κ. Μητσοτάκης και οι υπουργοί του παρά το κρεσέντο αλαζονείας, αμετροέπειας και μετάθεσης ευθυνών, να σέβονται τουλάχιστον τον πόνο των οικογενειών των θυμάτων. Λίγη ντροπή δεν θα έβλαπτε».
Οι πέντε προτάσεις Ανδρουλάκη για την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων
«Είναι εθνική ανάγκη να εκσυγχρονίσουμε και να αναβαθμίσουμε τον σιδηρόδρομο απέναντι στα όποια συμφέροντα που μέχρι τώρα τον κρατούσαν δέσμιο παλαιοκομματικών συμπεριφορών», δηλώνει με παρέμβασή του στο «ΒΗΜΑ» της Κυριακής ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κάνει πέντε προτάσεις για ασφαλή και σύγχρονο σιδηρόδρομο.
1.Προσωρινή επαναφορά της ΤΡΕΝΟΣΕ σε κρατικό έλεγχο
2.Ανασύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
3.Επιλογή των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ
4.Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με αξιολόγηση και αξιοκρατία
5.Επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο με πόρους του ταμείο ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ
Το σχέδιο της επανεκκίνησης των δρομολογίων των τρένων κλείδωσε μετά τη χθεσινή πρώτη συνεδρίαση του συντονιστικού κέντρου ασφαλείας σιδηροδρόμων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η έναρξη θα γίνει με τον προαστιακό στις 22 Μαρτίου, ενώ την 1η Απριλίου θα γίνει για πρώτη φορά η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τα δοκιμαστικά δρομολόγια να έχουν ήδη ξεκινήσει.
Πηγή