Η αυτοματοποίηση στις γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και οι κατασκευαστές ενίοτε ανακοινώνουν με υπερηφάνεια τον αριθμό των ρομπότ που είναι εγκατεστημένα σε αυτές.
Η παρουσία τους σαφώς και μειώνει το χρόνο που απαιτείται για την κατασκευή ενός οχήματος, βελτιώνει την ποιότητα μιας και η διαδικασία είναι πάντοτε ακριβώς η ίδια και εκτελείται με απόλυτη ακρίβεια, ενώ εξασφαλίζει τόσο μεγαλύτερα επίπεδα ασφάλειας όσο και μικρότερη καταπόνηση των εργαζομένων. Και αυτό γιατί τα ρομπότ κατά κανόνα εκτελούν τις πιο βαριές και πιο δύσκολες εργασίες.
Μέχρι τώρα πάντως η όλη διαδικασία απαιτεί την ενεργή συμμετοχή και των ανθρώπων, αν και το ερώτημα είναι αν οι εργαζόμενοι στις γραμμές παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι είδος προς εξαφάνιση και τα πάντα στο μέλλον θα γίνονται από ρομπότ.
Παρόλο που τα τελευταία εξελίσσονται συνεχώς και αποκτούν ολοένα μεγαλύτερες δυνατότητες και δεξιότητες οι περισσότεροι κατασκευαστές θεωρούν πως η παρουσία και η συμμετοχή των ανθρώπων είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Gary Johnson, επικεφαλής της παραγωγής της Ford, ο οποίος είπε πως «πιστεύω πως πάντα θα χρειαζόμαστε την ανθρώπινη παρέμβαση. Να μπαίνει π.χ. κάποιος μέσα στο αυτοκίνητο και να ελέγχει ή να τοποθετεί κάποια στοιχεία».
Επίσης αναφέρει πως το ζητούμενο είναι η εύρεση μιας χρυσής τομής μεταξύ της ποιότητας, της ασφάλειας, του κόστους αλλά και της διατήρησης των θέσεων εργασίας.
Πηγή