Σε πολλούς επιβάτες μοιάζει με εικόνα συνηθισμένη. Καθημερινή. Δεν τους κάνει πλέον καμία εντύπωση όταν μέσα στους πιο κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης αστικά λεωφορεία μπορεί να κινούνται με τις πόρτες ανοιχτές.

Μπαίνουν μέσα στο λεωφορείο με κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή. Σε πολλά αστικά λεωφορεία της πόλης ο μηχανισμός από τις πόρτες ξαφνικά σταματάει να λειτουργεί και έτσι το δρομολόγιο εκτελείται υπό αυτές τις συνθήκες που βλέπουμε στα βίντεο.

«Αρκετά επικίνδυνο, συμβαίνει καθημερινά. Πολλές φορές ξεκινάνε με ανοιχτές τις πόρτες», αναφέρουν επιβάτες.

Σε λεωφορείο στη Σταυρούπολη μία γυναίκα έχει ακουμπήσει πάνω στην ανοιχτή πόρτα και κρατιέται από το χερούλι όσο το λεωφορείο κινείται κανονικά. Μπροστά της όρθιος επίσης ένας άντρας. Κάνει μία προσπάθεια να τραβήξει την πόρτα να κλείσει, αλλά μάταια. Ο οδηγός του λεωφορείου βάζει μπρος συνεχίζει την πορεία του.

Οδηγοί σε ρόλο… τεχνικών

Οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων εξηγούν στην κάμερα του LIVE NEWS πως αυτό το φαινόμενο είναι πια μία καθημερινότητα για αυτούς με τις δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζουν στα μεταχειρισμένα λεωφορεία.

«Μένουν ανοιχτές οι πόρτες ή δεν ανοίγουν γιατί έχουν πρόβλημα τα ηλεκτρονικά, ο εγκέφαλος του λεωφορείου, οπότε ο οδηγός πρέπει να κλείσει τους διακόπτες από το ταμπλό, να σηκωθεί, να βγει έξω από το λεωφορείο, να περπατήσει μέχρι το χώρο που βρίσκονται οι μπαταρίες που είναι στο πίσω μέρος, να ανοίξει το συγκεκριμένο καπάκι και να απενεργοποιήσει τις μπαταρίες για να γίνει το reset», είπε ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος ΔΣ του ΟΑΣΘ.

«Είμαι 19 χρόνια οδηγός. Όχι μόνο εγώ, αλλά πολλοί συνάδελφοί μου αντιμετωπίζουν σχεδόν καθημερινά τέτοια φαινόμενα, γιατί τα λεωφορεία είναι παλιά και δημιουργούνται προβήματα με τις πόρτες. Εάν δεν διορθωθεί η βλάβξ και δεν κλείνει η πόρτα, κανονικά το όχημα δεν πρέπει να κινηθεί, πρέπει να κατεβάσουμε τον κόσμο και να πάει το λεωφορείο στο αμαξοστάσιο», είπε ο Στέλιος Τσαμπάζης, οδηγός και μέλος του ΔΣ συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΘ.

Ίδιες εικόνες και σε λεωφορεία της Αθήνας. Εικόνες ντροπής κάνουν τον γύρο του διαδικτύου, με ανθρώπους που χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες να κινδυνεύουν για ένα δρομολόγιο.


Πηγή