Το ζήτημα της παιδείας και της εκπαίδευσης, φαίνεται πως απασχολεί μόνο τους πολίτες, καθώς από το κράτος δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον, υπάρχει πλήρης αδιαφορία και ακόμη ένας κλάδος – ιδιαίτερα σημαντικός, μαζί με την υγεία – αφήνεται στην τύχη του.
Σχολεία προς διάλυση, κτίρια έτοιμα να καταρρεύσουν με εμφανή τον κίνδυνο να σημειωθεί ατύχημα, πανεπιστήμια παρατημένα και εγκαταλελειμμένα, καμία κρατική χρηματοδότηση στην έρευνα, και γενικά για την παιδεία, είναι κάποια από τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εμπλεκόμενοι στον κλάδο.
Γονείς και μαθητές και εκπαιδευτικοί, και αυτή την νέα σχολική χρονιά καλούνται να αντιμετωπίσουν μόνοι τους τα προβλήματα των σχολείων με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, και τις ελλείψεις καθηγητών.
Πολλοί γονείς καταγγέλλουν πως ενώ υπάρχουν διαθέσιμοι φιλόλογοι για να καλύψουν τα κενά, το κράτος αδιαφορεί πλήρως, με την κατάσταση να εχει φτάσει στο απροχώρητο.
Προβλήματα εντοπίζονται κατά την έναρξη του σχολικού έτους σήμερα 11 Σεπτεμβρίου και σε πολλές περιοχές στην Θεσσαλονίκη.
Κατήργησαν την Θεωρητική Κατεύθυνση λόγω…. συγχωνεύσεων – Στα «κάγκελα» γονείς και μαθητές
Στο 2ο ΓΕΛ θεσσαλονικείς ο Αγιασμός δεν πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος Αγιασμός.
Οι μαθητές έτοιμοι να ακούσουν το πρώτο «κουδούνι» ήρθαν αντιμέτωποι με μια δυσάρεστη έκπληξη. Ενημερώθηκαν χθες αργά το βράδυ πως η Θεωρητική κατεύθυνση καταργείται λόγω συγχωνεύσεων τμημάτων.
Έτσι 8 παιδιά αναγκάζονται να πάνε σε άλλο σχολείο στην τελευταία τους χρονιά στο Λύκειο.
Ενημερώθηκαν ότι θα πάνε στο 15ο ΓΕΛ. Οι μαθητές επιμένουν πως δεν πρόκειται να αλλάζουν σχολικό περιβάλλον.
Μία μαθήτρια είπε: «βρίσκομαι στο σχολείο 6 χρόνια και επιλέγουν να μας αλλάξουν περιβάλλον στην 3η Λυκείου, στην ψυχολογική κατάσταση που βρισκόμαστε. Αυτός είναι ο λόγος που κάνουμε αυτή την διαμαρτυρία και μας στηρίζουν και οι καθηγητές μας».
Ένας άλλος μαθητής, ο Γιώργος δήλωσε πως δεν πρόκειται να πάει στο άλλο σχολείο.
«Θα αρνηθώ να πατήσω το πόδι μου στο άλλο σχολείο. Είμαι μαθητής αυτού του λυκείου. Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος θεωρείται ποινή για κάποιον μαθητή και ειδικά για εμάς τα 8 παιδιά που δεν έχουμε κάνει τίποτα. Άμα σε πιάσουν με κινητό να βιντεοσκοπείς κάποιον, είναι αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, εμείς ποιον βιντεοσκοπήσαμε; Απλώς θέλουμε να κάνουμε Αρχαία και Λατινικά για να περάσουμε στις σχολές μας. Δεν μας αξίζει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος», τόνισε.
«Μ είπαν ότι δεν έχουν καθηγητές – Υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι φιλόλογοι»
Μία μητέρα κατήγγειλε πως, «Μας ήρθε την Δευτέρα στις 16.00, email για τον αγιασμό ότι θα γίνει κανονικά ο Αγιασμός, και χθες το βράδυ μας έστειλαν email ότι δεν θα λειτουργήσει το τμήμα της Θεωρητικής. Ήταν ένα σκέτο email, ούτε έλεγες που θα πάνε τα παιδιά μας. Πήγαμε στην Δευτεροβάθμια, και μας είπαν ότι δεν έχουν καθηγητές. Εμείς γνωρίζουμε ότι έχουμε 24 ώρες πλεόνασμα στα θεωρητικά μαθήματα. Κάποιος μάλλον δεν τα πάει καλά. Ξέρουμε ότι στα Πρότυπα σχολεία υπάρχουν τμήματα με 6-8 μαθητές, άρα ο αριθμός δεν είναι πρόβλημα. Υπάρχουν πλεονάσματα σε φιλολόγους».
Ο βουλευτής της ΝΔ, Νικήτας Κακλαμάνης, ο οποίος ήταν στο πλατό του MEGA, τόνισε: «μόνο το 1% απ΄ τα δεκάδες χιλιάδες σχολικά τμήματα στην Ελλάδα γίνονται σύμπτυξη. Το λάθος είναι ότι δεν το λες παραμονή του Αγιασμού γιατί ήξεραν από πέρσι ότι θα είναι 8 παιδιά. Είναι αλλιώς να τα έχεις προετοιμάσει τα παιδιά απ΄τον Ιούνιο ότι δεν θα υπάρξει τάξη με 8 παιδιά. η αναλογία των τμημάτων είναι μία χαρά όσον αφορά στους μαθητές. Ίσως είναι μία ενδιάμεση αναγκαία λύση το να μην ισχύει η συγχώνευση τμημάτων μόνο για την 3η λυκείου».
Πηγή