Είναι ένα ερώτημα παλιότερο και από τον χρόνο τον ίδιο που απασχόλησε, απασχολεί και θα απασχολήσει όλους σε κάποια φάση της ζωής τους.

Αντικείμενο συζήτησης σε αντρο- και γυναικοπαρέες εξίσου, όλοι θα ήθελαν να ξέρουν τι είναι αυτό που τραβάει τον άντρα σαν μαγνήτη πάνω στο γυναικείο σώμα. Ή μήπως δεν είναι καν το γυναικείο σώμα;

Το ίντερνετ βρίθει στις μέρες μας από τέτοιες λίστες και συμβουλές, γεννήματα συνήθως της φαντασίας των συντακτών τους. Αγαπημένο lifestyle θέμα παλιότερων δεκαετιών, έρχεται και επανέρχεται στο προσκήνιο, καθώς η σαγήνη του μοιάζει διαχρονική.

Τι λέει όμως ο ίδιος ο κόσμος για το θέμα; Οι άντρες, εν προκειμένω. Δεν υπάρχουν στατιστικές και έρευνες εδώ για να μην επικαλείται ο καθένας ό,τι του κατέβει στο κεφάλι;

Φυσικά και υπάρχουν και εμείς είμαστε εδώ για να τις φέρουμε στο προσκήνιο. Αν δεν ξέρει εξάλλου ο ίδιος ο άντρας για τα γούστα του, τότε προφανώς δεν ξέρει κανεί.

Ο άντρας αρέσκεται εξάλλου πολύ στον… οπτικό πολιτισμό και μπορεί να παρατηρεί με τις ώρες μια γυναίκα. Ή και περισσότερες. Ταυτοχρόνως. Χωρίς να αποσπάται.

Την ίδια στιγμή, οι γυναίκες αφιερώνουν ικανές ποσότητες χρόνου στον καλλωπισμό και θα ήταν σίγουρα βοηθητικό να ξέρουν σε ποια σημεία πρέπει να δίνουν βάρος. Πού πέφτει λοιπόν το μάτι του άντρα;

Ναι, ναι, στα μάτια…

Τα… κλασικά (που πιθανότατα δεν ήταν ποτέ κλασικά)

Στην έρευνα που έκανε το 2013 η εταιρία με σταγόνες για τα μάτια Murine σε δείγμα 1.000 αντρών, το πρώτο πράγμα που είπαν πως προσέχουν σε μια γυναίκα είναι τα μάτια! Σίγουρα κοιτάνε το στήθος την πρώτη φορά που την αντικρίζουν, όχι όμως πριν θαυμάσουν τα μάτια και το χαμόγελο. Αυτά είπαν, αυτά σας λέμε.

Και για να μη συνδεθεί το αποτέλεσμα της μελέτης (τα μάτια) με το γεγονός ότι η Murine πουλά προϊόντα για τα μάτια, τη μελέτη εκπόνησε η ανεξάρτητη στατιστική εταιρία One Poll. Το 70% των αντρών είπε μάτια λοιπόν, με την τριάδα να συμπληρώνουν χαμόγελο και στήθος. Με αυτή τη σειρά, ναι. Μετά ακολουθούν τα μαλλιά και το βάρος και πιο πίσω έρχονται τα πόδια, το ντύσιμο, ο πισινός, το ύψος και η επιδερμίδα.

«Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ο στερεοτυπικός άντρας που δεν έχει μάτια παρά για ένα μόνο σημείο μοιάζει να εξαφανίζεται και να τον διαδέχεται ένας πιο καλόψυχος, μοντέρνος άντρας», σχολίασε με νόημα η εκπρόσωπος Τύπου της Murine.

Ότι το στήθος και οι γλουτοί θα υποχωρούσαν τόσο στις αντρικές συνειδήσεις δεν το περίμενε κανείς, πόσο μάλλον που τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο. Αντίστοιχη στατιστική της βρετανικής εταιρίας γνωριμιών Match, που έχει φέρει κοντά πάνω από 1,6 εκατομμύρια ζευγάρια και ξέρει καλά όσο να πεις από αυτά, βρήκε στη δική της εσωτερική έρευνα πως το Νο 1 πράγμα που προσέχουν οι άντρες στις γυναίκες είναι τα… μαλλιά.

«Οι άντρες δεν ρίχνουν απλώς μια ματιά σε μια στιλπνή και λαμπερή κώμη και προσέχουν μετά άλλα πράγματα. Χαζεύουν τα μαλλιά και μετά συνεχίζουν να τα χαζεύουν. Τα μακριά μαλλιά σε καλή κατάσταση είναι εξαιρετικά σέξι, όπως είναι και τα κοντά μαλλιά με μοντέρνα κουρέματα», μας λέει η ανατρεπτική όσο να πεις έρευνα.

Ότι τα μαλλιά προσέχουν πρώτα οι κύριοι στις κυρίες μάς το είπε ήδη από το 2011 και το Pantene, που έκανε τη δική του έρευνα εδώ και βρήκε πως το 74% των αντρών δεν κοιτούν απλώς τα μαλλιά πρώτα (44%), αλλά προσέχουν τη γυναίκα εξαιτίας των μαλλιών της!

Ένα καλό 82% ισχυρίστηκε πως τα μαλλιά αποτελούν βασικό στοιχείο του σεξαπίλ μιας γυναίκας, ενώ το 60% των αντρών που συμμετείχαν στη μελέτη αποκάλυψαν πως θα προτιμούσαν να βγουν με μια γυναίκα με ωραία μαλλιά παρά με μια γυναίκα με μεγάλο στήθος. Στην ίδια έρευνα, οι άντρες δήλωσαν βέβαια πως κοιτούν πρώτα τα ρούχα της γυναίκας (26%) παρά τα πόδια της (25%). Και ένα 4% εξομολογήθηκε πως το πρώτο που προσέχει είναι το μακιγιάζ. «Έκπληκτοι; Εμείς σίγουρα είμαστε», είπαν από το Pantene.

Επιστρέφοντας στη μελέτη του Match, που έγινε σε τεράστιο δείγμα 35.000 αντρών, τα μάτια κατατάχθηκαν εδώ στη δεύτερη θέση (μετά τα μαλλιά ντε!). Η σαγήνη των ματιών εξηγείται και επιστημονικά και η ψυχολογία το έχει αποδείξει επανειλημμένως. Ο αμερικανός καθηγητής ψυχολογίας Arthur Arun, ας πούμε, που μελετά εδώ και χρόνια τον έρωτα και τις εκδηλώσεις του έκανε ένα πείραμα όπου χώρισε δυο ομάδες σε ζευγάρια και έβαλε τους μισούς να κάνουν μια «καυτή» κουβέντα με ερωτόλογα και τους άλλους μισούς να κοιτάζονται σιωπηλά στα μάτια για 4 λεπτά.

Βρήκε λοιπόν πως τα ζευγάρια που κοιτάζονταν στα μάτια ένιωθαν πιο κοντά μετά το πέρας του τετραλέπτου. Ένα από αυτά τα ζευγάρια έφτασε μάλιστα να παντρευτεί!

Τι μας είπε το Match ότι προσέχουν τρίτο οι άντρες; Τα παπούτσια! Κάτσε να το ξαναπούμε: Οι άντρες προσέχουν τρίτο, μετά τα μαλλιά και τα μάτια, τα παπούτσια μιας γυναίκας. «Όταν τους ρωτήσαμε τι προσέχουν πρώτα, κάποιοι άντρες ήταν εντυπωσιακά πρόθυμοι να αναφέρουν τη σπουδαιότητα των ωραίων παπουτσιών. Ειδικά, και προβλέψιμα, τα ψηλοτάκουνα».

Μετά ακολουθεί το χαμόγελο, για το οποίο έκανε λόγο το 88% των αντρών, το οποίο τονίζεται μάλιστα από ένα εντυπωσιακό… κραγιόν. Για την απήχηση του κραγιόν στο γυναικείο χαμόγελο και ειδικά των κόκκινων αποχρώσεων είχε κάνει λόγο και ακαδημαϊκή μελέτη του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ που κατέγραφε τις οφθαλμικές κινήσεις των υποκειμένων.

Τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα που ο άντρας θα κοιτάξει για πρώτη φορά μια γυναίκα, μας λέει η μελέτη, θα περάσει τον μισό χρόνο προσέχοντας αποκλειστικά το στόμα της. Αν φορά κραγιόν, αυτός ο χρόνος αυξάνεται: το ροζ κραγιόν κρατά το βλέμμα καρφωμένο για 6,7 δευτερόλεπτα και το κόκκινο για 7,3 δευτερόλεπτα.

Τελειώνοντας με την έρευνα του Match, το dating site μας λέει πως το σώμα μιας γυναίκας κατατάσσεται πέμπτο στην αντρική προσοχή. Σε δική του έρευνα, το βρετανικό περιοδικό «Women’s Health» βρήκε ξανά τα μάτια σε συντριπτικό ποσοστό.

Το «Men’s Health», από την άλλη, ρώτησε 6.500 φίλους του στο Twitter και τα πράγματα φάνηκαν να επανέρχονται στην… κανονικότητα: 38% το πρόσωπό της, 34% τα οπίσθιά της, 18% το στήθος της και 10% τα πόδια της. Ένα καλό 62% μίλησε δηλαδή για τις «παραδοσιακές» αξίες.

Τα… αλλιώτικα

Μπορεί οι άντρες να έχουν τη φήμη του μη παρατηρητικού, ερευνητικά τουλάχιστον αυτό δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται. Τα αρσενικά προσέχουν και παραπροσέχουν το γυναικείο φύλο, απλώς όχι με τον μονοκόμματο τρόπο που το ήθελε η λαϊκή σοφία.

Και εξηγούμαστε: μια από τις μαζικότερες στατιστικές για τις αντρικές προτιμήσεις αναφορικά με τη γυναίκα προέκυψε, χωρίς έκπληξη, από τα κοινωνικά μέσα. Κάπου 4.300 άντρες σχολίασαν σε σχετική συζήτηση του Reddit για το τι παρατηρούν κρυφά σε μια γυναίκα και κάποιος, με πολύ χρόνο προφανώς στα χέρια του, έκανε τα μαθηματικά.

Εδώ βέβαια δεν μιλάμε απλώς για ακραία παρατηρητικούς άντρες, αλλά για τύπους που προσέχουν πράγματα που ούτε οι γυναίκες δεν θα φαντάζονταν! Στο παιχνίδι μπήκε στο τέλος και ο «Independent», που μετέτρεψε σε λίστα τις απαντήσεις, καθώς παραείχε ζουμί η κουβέντα για να περάσει στα ψιλά του ίντερνετ.

Τι προσέχουν λοιπόν αυτοί οι άντρες σε μια γυναίκα όταν έχουν την άνεση (όταν εκείνη κοιτά αλλού δηλαδή): 1) τη γλώσσα του σώματος, 2) αν κοιτά άλλους άντρες, 3) τα μαλλιά, 4) τους ώμους(!), 5) τις επικοινωνιακές της ικανότητες, 6) το χαμόγελο, 7) τη μυρωδιά.

Άλλη μια γιγαντιαία μελέτη 20.000 αντρών για να βρεθεί η απάντηση στο φλέγον ζήτημα (από τα Chemistry.com και Glo.Com) έφερε ακόμα μεγαλύτερη αναταραχή στο θέμα. Η «σεξουαλική χημεία» ήταν εδώ το πρώτο που προσέχουν οι άντρες σε μια γυναίκα, η οποία ακολουθείται από το χαμόγελο, την καλοσύνη, την αίσθηση του χιούμορ, τον σωματότυπο, τα μάτια, τη νοημοσύνη, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, τα δόντια/χείλη και τη δεκάδα κλείνουν, χωρίς εντύπωση πια, τα μαλλιά.

Προφανώς και έρευνα που να επιβεβαιώνει αυτό το «στήθος, γλουτοί», «στήθος, γοφοί», «στήθος, οπίσθια» δεν υπάρχει πουθενά. Γιατί ντρέπονται απλώς οι άντρες να το πουν όταν τους ρωτάνε ή γιατί ήταν ένα στερεότυπο που δεν υφίσταται πια στις μέρες μας;

Τα… επιστημονικά

Όσο καλή κι αν είναι η στατιστική για να μας λέει τι πραγματικά σκέφτονται οι άντρες, ακόμα καλύτερη εδώ είναι η ακαδημαϊκή έρευνα. Το Νο 1 χαρακτηριστικό που αναζητούν οι άντρες σε μια γυναίκα στην πρώτη τους γνωριμία είναι, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Τέξας, η καλοσύνη!

Αυτό βρήκε ο David M. Buss στην «Εξέλιξη του ανθρώπινου ζευγαρώματος», καθώς η καλοσύνη συνδέεται με «συνεργατική διάθεση, ενδιαφέρον για μακροχρόνιες σχέσεις, ικανότητα να σφυρηλατείς κοινωνικούς δεσμούς και ενθουσιασμό για το μεγάλωμα παιδιών».

Αλλά και η σιλουέτα δεν πάει πίσω και όταν λέμε σιλουέτα, εννοούμε… καμπύλες! Αυτό κοιτούν και ψάχνουν οι άντρες στις γυναίκες, μας λέει το Ινστιτούτο Νευροεπιστήμης του Πανεπιστημίου του Νιούκαστλ. Το σώμα-κλεψύδρα αναζητούν, τύπου Μέριλιν και Σοφία Λόρεν. Ανεξάρτητη μελέτη καταγραφής οφθαλμικών κινήσεων έδειξε εδώ πως οι άντρες αρχίζουν να αξιολογούν τη γυναικεία σιλουέτα (αναζητώντας πράγματι τον συγκεκριμένο «χυμώδη» τύπο σώματος) στα πρώτα… 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου! Ποιος είπε ότι δεν παίζει ρόλο η εξωτερική εμφάνιση;

Θετική στάση στη ζωή, χαρά και αισιοδοξία από πλευράς γυναίκας επηρεάζουν επίσης κατά πολύ όχι μόνο πώς θα την προσλάβει ο άντρας σε επίπεδο εμφάνισης, αλλά και τι θα κοιτάξει τελικά σε αυτή. Σε πείραμα του 2010, έδειξαν σε άντρες φωτογραφίες γυναικών με διαφορετικούς τύπους σώματος και σε κάποιους έδιναν και πληροφορίες για την προσωπικότητά τους.

Τι βρήκαν; Πως οι άντρες έβρισκαν ελκυστικότερες εκείνες τις γυναίκες με θετικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας, αυξάνοντας κατά πολύ το φάσμα των εξωτερικών τους προτιμήσεων. Ταυτοχρόνως, στις γυναίκες που είχαν θετικά χαρακτηριστικά, άλλαζε και το τι παρατηρούσαν οι άντρες πάνω τους. Χωρίς προφανώς να το συνειδητοποιούν οι ίδιοι.

Άλλη πάλι ακαδημαϊκή μελέτη έδειξε περίτρανα πως η ειλικρίνεια είναι τόσο σημαντική που οι άντρες έβρισκαν «ελκυστικότερες, πιο υγιείς και πιο γυμνασμένες» τις γυναίκες που θεωρούσαν πως ήταν ειλικρινείς. Ναι, η ειλικρίνεια είναι σέξι.

Υπάρχουν μέσα σε όλα και έρευνες (όπως αυτή που δημοσιεύτηκε στο «Journal of Personality and Social Psychology») που δείχνουν ότι οι άντρες έχουν μια προδιάθεση να έλκονται από γυναίκες που φορούν κόκκινα. Ή που έχουν οικολογική συνείδηση!

Τι τα θέλετε, η φυσική έλξη είναι δύσκολο και δύστροπο πράμα και οι μονολιθικές απαντήσεις προφανώς και δεν χωρούν στα μοντέρνα τα χρόνια μας…

Πηγή