Tη λύση της «έξυπνης» φόρτισης έναντι της επέκτασης και αναβάθμισης τοπικά του δικτύου διανομής, προτείνει μελέτη του γερμανικού ερευνητικού κέντρου FGH και του ΑΠΘ σχετικά με την επίδραση της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση του ΔΕΔΔΗΕ. Η μελέτη διαπιστώνει ότι τα όποια προβλήματα θα είναι τοπικά και μάλιστα σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες τον χρόνο γι’ αυτό και συστήνει λύσεις «έξυπνης φόρτισης».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση, η φόρτιση 350.000 οχημάτων έως το 2030 με βάση τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου Ενέργειας και Κλίματος (ΕΣΕΚ) θα επιφέρει αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 4%.

Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιο Μάνο, για την εξυπηρέτηση αυτού του στόλου αυτοκινήτων οι εγκαταστάσεις ημιταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν στη χώρα κυμαίνονται ανάλογα με τον βαθμό διείσδυσης από 1.078 έως 3.057 με επικρατέστερο το σενάριο των 1.448.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι σταθμοί ταχείας φόρτισης που χρειάζονται και πρέπει να τοποθετηθούν σε οδικούς άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια κυμαίνονται από 296 έως 338 με επικρατέστερη την εκδοχή των 338. Η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου ανακοίνωσε στην εκδήλωση ότι η κυβέρνηση μέχρι τον Μάρτιο θα έχει ανακοινώσει τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Παρουσιάζοντας τη μελέτη, ο κ. Θεόφιλος Ξάνθος από το FGH σημείωσε ότι τα όποια προβλήματα στο δίκτυο από τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης θα είναι τοπικά, και μάλιστα σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες τον χρόνο, γι’ αυτό και προτείνονται λύσεις  «έξυπνης» φόρτισης έναντι της επέκτασης και αναβάθμισης τοπικά του δικτύου διανομής.

Η μελέτη προτείνει στον ΔΕΔΔΗΕ να εγκαθιδρύσει τοπικούς μηχανισμούς αγοράς διαχείρισης της ζήτησης, καθώς και να υιοθετήσει περαιτέρω λύσεις καινοτομίας. Την άποψη ότι εάν και το ηλεκτρικό δίκτυο φαίνεται να είναι επαρκές, δεν σημαίνει ότι μπορεί κανείς ανεξέλεγκτα να εγκαθιστά υποδομές φόρτισης χωρίς επιπτώσεις στο δίκτυο, εξέφρασε η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.

Αναφέρθηκε μάλιστα στην εμπειρία από χώρες με ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτροκίνησης η οποία, όπως είπε, έχει δείξει πως είναι πολύ σημαντικό οι πιθανοί πελάτες ηλεκτροκίνησης να συζητούν με τον διαχειριστή του ηλεκτρικού δικτύου σχετικά με τις αυξημένες ανάγκες τους για παροχή ενέργειας που θα προκύψουν εξαιτίας της φόρτισης.

Τόνισε δε, ότι θα ήταν σκόπιμο κάποιος δήμος που επιθυμεί να εγκαταστήσει υποδομές φόρτισης για τους δημότες του, να εμπλέξει τον διαχειριστή του δικτύου όσο γίνεται νωρίτερα στη συζήτηση, ώστε αυτός να τον κατευθύνει σε περιοχές όπου το υφιστάμενο δίκτυο επαρκεί για να παρέχει την απαραίτητη ενέργεια στους φορτιστές αποφεύγοντας έτσι πιθανές κοστοβόρες επενδύσεις σε αυτό.

kathimerini.gr