Το φαινόμενο που διεθνώς είναι γνωστό με τον όρο «Shrinkflation»δηλαδή η μείωση της ποσότητας του προϊόντος στη συσκευασία που πωλείται στο ράφι, έκανε την εμφάνιση του πριν από τους μερικούς μήνες και στην ελληνική αγορά, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων. 

Πρόκειται για μία τάση που δεν είναι καινούρια αλλά παρατηρείται συνήθως σε περιόδους οικονομικής κρίσης σε διεθνές επίπεδο, με τις βιομηχανίες να επιλέγουν με αυτό τον τρόπο και σε αντίστοιχες συνθήκες, να περιορίσουν τα κόστη τους. Ο όρος «Shrinkflation» έχει άλλωστε δημιουργηθεί από από τη σύνθεση των λέξεων shrink (συρρικνώνω) και inflation (πληθωρισμός).

Στη χώρα μας, οι ενώσεις καταναλωτών δέχονται τους τελευταίους μήνες σχετικές αναφορές – διαμαρτυρίες από τους καταναλωτές για προϊόντα τα οποία για παράδειγμα περιείχαν στο παρελθόν 1 κιλό και στα οποία τώρα βρίσκουν μέσα στη συσκευασία 800 γραμμάρια. Την ίδια στιγμή οι τιμές όχι μόνο δεν έχουν μειωθεί αλλά είτε έχουν μείνει σταθερές, είτε σε κάποιες περιπτώσεις έχουν αυξηθεί.


Πηγή