«Δεν πρόκειται να χαθεί η σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά. Έχουν γίνει όλα τα σενάρια για να εξασφαλιστεί η σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά» είπε στον ΣΚΑΪ η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως μετά την απόφαση για αναστολή της λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας για 14 ημέρες.
«Είχαμε πει ότι θα λειτουργούμε πάντα με τις γνώμες των ειδικών. Λάβαμε μία απόφαση για καθαρά προληπτικούς λόγους. Είναι μία απόφαση που ελήφθη με γνώμονα την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των φοιτητών και των οικογενειών μας. Έχουμε πάρει πιο αυστηρά μέτρα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όλα είναι θέμα δεδομένων θέμα στιγμής. Περιμέναμε να δούμε πότε αυτό το μέτρο θα είναι αποτελεσματικό συνολικά», τόνισε η υπουργός Παιδείας.
Στο ερώτημα τι μέλλει γενέσθαι με τα σχολεία και τα πανεπιστήμια από εδώ και στο εξής η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε ότι πριν την λήξη της αναστολής των 14 θα ληφθεί μία απόφαση για το κατά πόσον υπάρχει ενδεχόμενο να παραταθεί. «Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά. Στο υπ παιδείας έχουμε ετοιμαστεί για αναστολή 2 εβδομάδων και περισσότερο. Δεν πρόκειται να χαθεί η σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά. Έχουν γίνει όλα τα σενάρια για να εξασφαλιστεί η σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά», ανέφερε η υπουργός Παιδείας.
Παράλληλα εξήγησε ότι το υπουργείο Παιδείας εξετάζει όλα τα σενάρια και δεν απέκλεισε την επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς. Σε πρώτη φάση για την αναστολή λειτουργίας 2-3 εβδομάδων θα μειωθεί η διδακτική ώρα από 45 σε 35 λεπτά, θα αναμορφωθεί το ωράριο και θα περικοπούν οι περίπατοι. «Αν πάμε συνολικά σε μεγαλύτερης διάρκειας αναστολή τότε θα πρέπει να δούμε και άλλα μέτρα όπως είναι η επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς και η μείωση της ύλης. Άρα έχουμε όλα τα σενάρια ανοιχτά και θα δούμε πως θα εξελιχθεί η εξάπλωση του ιού», είπε η Νίκη Κεραμέως.
Για τις Πανελλαδικές η υπουργός Παιδείας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθούν ακόμη και τον Ιούλιο αν χρειαστεί. Παράλληλα ανέφερε ότι υπάρχει ένα σημαντικό ενδεχόμενο να ματαιωθούν οι σχολικές παρελάσεις για την 25η Μαρτίου. Επίσης, υπάρχει ενδεχόμενο μείωσης της διδακτέας – εξεταστέας ύλης.