Μετά την ήπια υβριδική έκδοση των 150 ίππων με τα διακριτικά 35 TFSI MHEV, το A3 υποδέχεται στην γκάμα του μια ακόμα αποδοτικότερη όσο και ισχυρότερη έκδοση η οποία αξιοποιεί plug-in υβριδική τεχνολογία.
Ο λόγος για την έκδοση A3 40 TFSI e η οποία εξοπλίζεται με το συνδυασμό ενός turbo κινητήρα 1,4 λίτρου σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδουν συνδυαστικά 204 ίππους καθιστώντας τη συγκεκριμένη έκδοση την ταχύτερη της γκάμας του μικρομεσαίου hatchback, εξαιρουμένης φυσικά της S.
O κινητήρας βενζίνης και το ηλεκτρικό μοτέρ υπόσχονται ροπή 250 Nm και 350 Nm αντίστοιχα αν και αυτή αποδίδεται σε διαφορετικό φάσμα με την plug-in υβριδική έκδοση να εγγυάται συνδυαστική ροπή 350 Nm. H ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς με τη συνδρομή ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Ως αποτέλεσμα το A3 40 TFSI e επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα, δηλαδή σε χρόνο κατά 8/10 του δευτερολέπτου μικρότερο από την έκδοση των 150 ίππων.
Το σύνολο συμπληρώνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13 Kwh η οποία εγγυάται ηλεκτρική αυτονομία 78 χλμ. και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην περιστολή των τιμών κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που διαμορφώνονται σε 1,4 λίτρα/100 χλμ. και 30 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Η plug-in υβριδική έκδοση εκκινεί de facto με τη συνδρομή του ηλεκτρικού κινητήρα, ενώ κατά την συγκεκριμένη λειτουργία η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 140 χλμ./ώρα.
Στην υβριδική λειτουργία το ηλεκτρικό μοτέρ και βενζινοκινητήρας λειτουργούν συνδυαστικά ενώ υπάρχει η επιλογή διατήρησης της ενέργειας της μπαταρίας σε ένα επίπεδο για μετέπειτα χρήση. Σε κάθε περίπτωση οι μπαταρίες επαναφορτίζονται και μέσω του συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας καθώς κάθε επιβράδυνση που ξεπερνά τα 0,3 G τροφοδοτεί την μπαταρία με ενέργεια που ισοδυναμεί με 40 kW.
Η μπαταρία μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί κατά την επιστροφή στο σπίτι, απαιτώντας τέσσερις ώρες ενώ ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει τη διαδικασία μέσω του κινητού του και της σχετικής εφαρμογής.
Η μόνη παραχώρηση που έχει γίνει στην plug-in υβριδική έκδοση σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του A3 είναι η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ η οποία μειώνεται σε 280 λίτρα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται σε 1.100 λίτρα.
Σύμφωνα με τις αρχικές συστάσεις το plug-in υβριδικό A3 θα είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Sport και S-Line χωρίς διαφοροποιήσεις από τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις της γκάμας τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και εξοπλισμού.