Γεγονός είναι πως το Explorer από την αρχή της παρουσίας του έχει κερδίσει την προσοχή όλων, όχι μόνο για την εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά του, αλλά και για το ότι ολοκλήρωσε ένα επικό ταξίδι 30.000 χιλιομέτρων σε 6 ηπείρους με την Lexie Alford πίσω από το τιμόνι του.

Με το ταξίδι αυτό, το Explorer κατέδειξε πως η ηλεκτροκίνηση δεν θέτει περιορισμούς και μπορεί να αντεπεξέλθει και στις πιο δύσκολες συνθήκες, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα οικονομία, σε ότι αφορά στο κόστος μετακίνησης και το κυριότερο μηδενική επιβάρυνση άρα και προστασία του περιβάλλοντος.

Το Ford Explorer λοιπόν, είναι και με αποδείξεις ένα εξαιρετικά ικανό ηλεκτρικό SUV με ιδιαίτερα καλές δυνατότητες κίνησης και πέρα από την άσφαλτο, κάτι που άλλωστε διαφαίνεται και από την εμφάνισή του.

Το στυλ που ξεχωρίζει

Οι γωνίες του αμαξώματός του, η κλειστή, σχεδόν κάθετη μάσκα του, σε συνδυασμό με τους ιδιαίτερους προβολείς, η κλίση της οροφής του και η χαρακτηριστική πίσω κολώνα του, δημιουργούν ένα σύγχρονο και δυναμικό σύνολο, το οποίο γίνεται άμεσα και από όλους αποδεκτό. Και χωρίς μάλιστα να αποστασιοποιείται από την παράδοση αλλά και την κλασσική εικόνα των Ford, με τους συμβατικούς κινητήρες.

Ναι λοιπόν, το Explorer ταιριάζει απόλυτα στη σύγχρονη γκάμα της Ford και αποτελεί τη λογική συνέχεια των EVs της, ως το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας μετά τη Mustang Mach-E.

To όλο στυλ του προσδιορίζεται και από την αρκετά μεγάλη απόστασή του από το έδαφος, ενώ με μήκος 4,46 μέτρων παραμένει ευέλικτο για την κίνηση μέσα στην πόλη αλλά ταυτόχρονα, άνετο για τους έως και πέντε επιβάτες του.

Ενδεικτικό για τους χώρους στο εσωτερικό του, είναι τόσο το μεταξόνιο των 2.767 χιλιοστών όσο και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, το οποίο ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, κυμαίνεται από 450 έως και 1.422 λίτρα.

Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση και στην πρακτικότητα, εξασφαλίζοντας αρκετές θέσεις για φορητές συσκευές και μικρο-αντικείμενα. Αυτή βέβαια που ξεχωρίζει είναι η Mega Console, η οποία έχει χωρητικότητα 17 λίτρων και μπορεί να χωρέσει από μια μεγάλη τσάντα και ένα Laptop με οθόνη 14,6 ιντσών, μέχρι αρκετά μπουκάλια νερού του 1,5 λίτρου.

Οι hightech δυνατότητες που σου προσφέρει

Το Explorer όμως, πέρα από άνετο είναι και high-tech, με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, καθώς και με μια μεγάλη κάθετη οθόνη 14,6 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Η οθόνη αυτή μάλιστα, η οποία συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες του συστήματος infotainment SYNC, είναι μετακινούμενη, ενώ ξεχωρίζει τόσο με την ευκρίνεια όσο και με τα γραφικά της.

Η προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια προκειμένου το Explorer να είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στον σύγχρονο τρόπο ζωής, φαίνεται από το ότι πίσω από τη μετακινούμενη οθόνη των 14,6 ιντσών υπάρχει αυτό που η Ford ονομάζει My Private Locker. Δηλαδή, ένας έξυπνος αποθηκευτικός χώρος με δυνατότητα κλειδώματος.

Φυσικά, το Explorer μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που έχει διαθέσιμα η Ford, προσφέροντας άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Ταυτόχρονα οι μηχανικοί της μάρκας, σύμφωνα άλλωστε και με την παράδοσή της, έχουν φροντίσει ώστε οι ρυθμίσεις της ανάρτησής του αυτοκινήτου να το κάνουν ιδιαίτερα ευχάριστο και συμμετοχικό στον δρόμο.

Σε αυτό βοηθούν βεβαίως και οι ισχυροί κινητήρες του, ενώ οι επιλογές της γκάμας του μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των επιβατών.

Έτσι, το Ford Explorer είναι αρχικά διαθέσιμο σε μια πισωκίνητη έκδοση (RWD) με κινητήρα 286 ίππων και μπαταρία 77,0 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 602 χιλιομέτρων. Όσο για τις επιδόσεις, σημειώστε 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ ώρα.

Το τετρακίνητο (AWD) Explorer έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ και συνδυαστική απόδοση 340 ίππων. Εδώ, η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 79,0 kWh και με μια φόρτισή της μπορούν να καλυφθούν έως και 566 χιλιόμετρα, ενώ το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται ακόμα πιο γρήγορα, σε μόλις 5,3 δεύτερα.

Όσο για τη φόρτιση της μπαταρίας στις πισωκίνητες εκδόσεις, μπορεί να γίνει με ταχυφορτιστή DC ισχύος έως και 135 kW, ενώ στις τετρακίνητες έως και 185 kW. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και μέσα σε μόνο 26 λεπτά το ενεργειακό της περιεχόμενο μπορεί να φτάσει από το 10 στο 80%.

Προς τα τέλη του έτους και προκειμένου να καλύπτονται, όπως προαναφέραμε, όλες οι απαιτήσεις και οι ανάγκες, στη γκάμα του Explorer θα προστεθεί μια εισαγωγική πισωκίνητη έκδοση με μπαταρία 52,0 kWh.

Οι τιμές που κάνουν τη διαφορά

Το κόστος αυτής της μπαταρίας θα ξεκινά από 43.700 ευρώ, τιμή που με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» θα διαμορφώνεται στα 35.700 ευρώ. Η συγκεκριμένη τιμή είναι απλά εξαιρετική με τα τρέχοντα δεδομένα και θα κάνει την ηλεκτροκίνηση στην κατηγορία C πιο προσιτή σε περισσότερους.

Το ίδιο όμως ισχύει και για τις εκδόσεις του νέου Ford Explorer που είναι εξαρχής διαθέσιμες. Έτσι η RWD των 286 ίππων ξεκινά από 41.700 ευρώ με την επιδότηση (48.700 χωρίς αυτήν) και η AWD των 340 ίππων από 49.199 ευρώ (57.199 ευρώ χωρίς επιδότηση) με το πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Style, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα για το Premium.


Πηγή