Ένα από τα ζητήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το ότι είναι σχεδόν αθόρυβα στις χαμηλές ταχύτητες, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους για τα άλλα μέλη της κυκλοφορίας. Το συγκεκριμένο θέμα αντιμετωπίστηκε με την υποχρεωτική χρήση τεχνητού προειδοποιητικού ήχου, αλλά το συνολικό ζήτημα δεν λύθηκε.
Ειδικά για τα ηλεκτρικά super και hyper cars, καθώς σε αυτά με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης, ο ήχος είναι από τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα και της γοητείας τους.
Φυσικά το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπιζε και η Lotus για την Evija, το νέο ηλεκτρικό hyper car της των 2.000 ίππων και για το λόγο αυτό απευθύνθηκε στον Patrick Patrikios, τον ελληνικής καταγωγής συνθέτη και μουσικό παραγωγό, ο οποίος έχει κατά καιρούς συνεργαστεί με τους Britney Spears, Pixie Lott, Olly Murs, Sia.
Ο Patrikios συνεργάστηκε με την ομάδα των μηχανικών εξέλιξης της Evija και όλοι μαζί κατέληξαν πως ο ήχος του ηλεκτρικού hyper car θα πρέπει αφενός να συνδέεται με τη Lotus και αφετέρου να αποτελεί την ακουστική βάση και για τα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα.
Η λύση ήρθε από το ιστορικό μονοθέσιο της εταιρείας για τη Φόρμουλα 1, το Type 49, που εμφανίστηκε το 1967, κέρδισε το πρώτο Γκραν Πρι -το Ολλανδικό- στο οποίο συμμετείχε και την επόμενη χρονιά ο Γκράχαμ Χιλ κέρδισε μαζί της τον τίτλο των οδηγών.
Ο Patrikios παρατήρησε πως ο κινητήρας του Type 49, o V8 Cosworth DFV των 3.000 κυβικών, όταν μειώνονταν οι στροφές του είχε ένα ηχόχρωμα που παρουσίαζε κάποια κοινά με τον όποιο ήχο που ακούει ο οδηγός της Evija. Έτσι λοιπόν ηχογράφησε το Type 49 και τον κινητήρα του σε λειτουργία, επεξεργάστηκε ψηφιακά τον ήχο και κατέληξε σε ένα πλήρες ακουστικό ρεπερτόριο για την Evija.
Στο βίντεο που ακολουθεί ο Patrick Patrikios εξηγεί όλο το πρότζεκτ ήχου για την ηλεκτρική ναυαρχίδα της παραδοσιακής βρετανικής εταιρείας των σπορ μοντέλων.
Πηγή