Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda, το Mazda MX-30, μόλις παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show. Ειδικά μελετημένο και σχεδιασμένο για πελάτες που δεν θέλουν να θυσιάσουν την οδηγική απόλαυση όταν αγοράζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Με τις μοναδικές πόρτες χωρίς κολώνες, τα οικολογικά υλικά και την μπαταρία αυτονομίας 200χλμ (διαδρομή μεγαλύτερη από αυτή των 48 χιλιομέτρων που διανύει κάθε μέρα ο Ευρωπαίος πολίτης) το Mazda MX-30 σηματοδοτεί ένα επιπλέον θετικό βήμα στην μείωση των εκπομπών καυσαερίων, μετά την πρόσφατη άφιξη του καινοτόμου κινητήρα SKYACTIV-X.

Αυτοκίνητο με μπαταρία, όχι μια μπαταρία με τροχούς

Σχολιάζοντας την πρεμιέρα του Mazda MX-30, η οποία θα φθάσει στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 (UK 2021), ο Πρόεδρος της Mazda Motor Europe, Yasuhiro Aoyama, δήλωσε: «Οι μηχανικοί μας είχαν ένα πολύ ξεκάθαρο στόχο για το πρώτο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έπρεπε να έχει ξεχωριστό σχεδιασμό και να χαίρεσαι να το οδηγείς. Θέλαμε να είναι ξεχωριστό σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, και το σημαντικότερο, να συμβάλει θετικά στη μείωση των εκπομπών καυσαερίου σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος.

Πολλοί από τους δημοσιογράφους που οδήγησαν το δοκιμαστικό μας όχημα έχουν πει ότι είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατηρούν τα θετικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου συμβατικού κινητήρα».

Οδηγοκεντρικό

Το MX-30 παρέχει φυσική αίσθηση οδήγησης, καθώς επιταχύνει, στρίβει και φρενάρει απροβλημάτιστα όπως κάθε αυτοκίνητο της μάρκας, κάτι που επιτυγχάνεται μέσω των καινοτόμων μεθόδων μηχανικής του πακέτου e-SKYACTIV. Αυτό περιλαμβάνει την ενσωματωμένη μπαταρία στη δομή του αμαξώματος, η οποία ενισχύει την αίσθηση στιβαρότητας αλλά και άμεσης απόκρισης στον τρόπο οδήγησης.

Επιπλέον, δεδομένης της σημασίας της ακουστικής για την αντίληψη της ροπή και της ταχύτητας από τον οδηγό, οι μηχανικοί της μάρκας έχουν δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό ηχοσύστημα, το οποίο συγχρονίζεται με τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε ηχητική συχνότητα και πίεση. Αυτό οδηγεί σε μικρότερη διακύμανση της ταχύτητας του οχήματος με αποτέλεσμα πολύ σταθερή οδήγηση. Το μοναδικό σύστημα επίτευξης σταθερότητας G-vectoring Control (GVC) της Mazda έχει εξελιχθεί και χρησιμοποιεί τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού κινητήρα (ηλεκτροκίνητη G-vectoring Plus).

Σχεδιασμός KODO

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του «less is more», εφαρμόζεται τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Η καμπίνα έχει την αίσθηση της μοναδικότητας, με γραμμές που ρέουν από την κορυφή της μπροστινής κολώνας μέχρι το πίσω άκρο. Το χρώμα της οροφής κάνει αυτό το αίσθημα ακόμα πιο έντονο. Οι αντικριστές πόρτες δίνουν στο MX-30 ένα χαρακτηριστικό κομψό σχεδιασμό, ενώ παράλληλα προσφέρουν στους επιβάτες ευκολότερη πρόσβαση τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα.

Στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και αντί για δέρμα τοποθετείται το φυσικό υλικό του φελλού στην «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα και εξασφαλίζεται έξυπνος αποθηκευτικός χώρος.

Γιατί ΜΧ-30;

Η Mazda έχει χρησιμοποιήσει το πρόθεμα MX σε διάφορα μοντέλα που σχεδιάστηκαν για να αμφισβητήσει τις καθιερωμένες συνθήκες που ίσχυαν στην αυτοκινητοβιομηχανία τη δεδομένη στιγμή. Με το MX-5 δημιούργησε ένα διθέσιο roadster, μια επιλογή που έχει απορριφθεί από πολλούς άλλους κατασκευαστές. Έτσι προέκυψε ένα μοντέλο EV, με ξεχωριστή εμφάνιση και  εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, που διασφαλίζει ότι, οι πελάτες θα χαρούν πάνω από όλα, την οδήγηση.

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή