Η Subaru έχει κάνει ήδη τα πρώτα της βήματα προς την ηλεκτροκίνηση με την παρουσίαση του Solterra. Του SUV που έχει πολλά κοινά με το αντίστοιχο Toyota bZ4X, ενώ στο Τόκιο και την έκθεσή του παρουσίασε ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο, το STI E-RA Concept.
Που είναι τελείως διαφορετικό, μιας και πρόκειται για ένα super sport μοντέλο, που έχει εντυπωσιακή εμφάνιση και με το οποίο η ιαπωνική εταιρεία θέλει να δείξει πως η παράδοση των STI θα συνεχιστεί και στο μέλλον όπου η ηλεκτροκίνηση θα έχει καθιερωθεί.
Χαρακτηριστικά του STI E-RA είναι τα τονισμένα αεροδυναμικά του βοηθήματα, με πιο επιβλητική τη μεγάλη πίσω αεροτομή, αλλά και την εισαγωγή αέρα στην οροφή. Που κατά κάποιον τρόπο αποτελεί μια σύνδεση του παρελθόντος με το μέλλον.
Τα αεροδυναμικά βοηθήματα θα παίξουν ρόλο και στην προσπάθεια της Subaru να σπάσει -έστω και άτυπα- το 2023, όταν και θα έχει ολοκληρωθεί η εξέλιξη, το ρεκόρ των σπορ μοντέλων στη διάσημη γερμανική πίστα του Nürburgring, επιτυγχάνοντας ένα χρόνο γύρω στα 6:40 λεπτά.
Και λέμε άτυπα γιατί το συγκεκριμένο ρεκόρ αναφέρεται σε μοντέλα παραγωγής και το ηλεκτρικό πρωτότυπο της Subaru είναι μάλλον απίθανο να κατασκευάζεται κανονικά σε ένα περίπου χρόνο. Το πιο πιθανό είναι να μετέχει στο πρωτάθλημα των E-GT που θα ξεκινήσει επίσης την ίδια χρονιά.
Η κίνηση του εντυπωσιακού ηλεκτρικού μοντέλου εξασφαλίζεται από 4 συνολικά ηλεκτρικά μοτέρ της Yamaha, που συνδυαστικά αποδίδουν 1.088 ίππους και τροφοδοτούνται με ενέργεια από μια μπαταρία 60,0 kWh.
Η δυνατότητα ξεχωριστού ελέγχου κάθε μοτέρ και κατά συνέπεια και της ροπής που φτάνει σε κάθε τροχοί επιτρέπει και την ύπαρξη ενός εξελιγμένου συστήματος torque vectoring που θα εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση και επιτάχυνση.
Πηγή