d4704336 koenigsegg jesko absolut record og.jpg
d4704336 koenigsegg jesko absolut record og.jpg

Η Koenigsegg απέδειξε πως η εξέλιξη ενός αυτοκινήτου μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα, καθώς χρειάστηκε μόλις ένα μήνα για να κατακτήσει και πάλι το ρεκόρ στο 0-400-0 χλμ./ώρα που το είχε χάσει από τη Rimac.

Φυσικά οι Σουηδοί πέτυχαν το ρεκόρ με το Jesko Absolut, το λογισμικό του οποίου αναβαθμίστηκε στοχευμένα και αποτελεσματικά.

Οι μηχανικοί της Koenigsegg εστίασαν σε τρία κρίσιμα σημεία: τον επαναπρογραμματισμό του επαναστατικού κιβωτίου Light Speed Transmission, τη βελτιστοποίηση του συστήματος διαχείρισης του θηριώδους twin-turbo V8 των 5.000 κυβικών και την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος ελέγχου της ροπής, που βελτιώνει θεαματικά την πρόσφυση ακόμη και στις πιο ακραίες επιταχύνσεις.

Το αναβαθμισμένο αυτό πακέτο, που ονομάστηκε «Absolut Overdrive», θα είναι διαθέσιμο και στους υφιστάμενους κατόχους, αποδεικνύοντας την προσήλωση της εταιρείας στην υποστήριξη και εξέλιξη των μοντέλων της.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: το Jesko Absolut ολοκλήρωσε τη διαδικασία του 0-400-0 χλμ./ώρα σε μόλις 25,21 δευτερόλεπτα, ενώ έφτασε τα 400 χλμ./ώρα σε 16,77 δευτερόλεπτα. Σε σύγκριση, το Rimac Nevera R χρειάστηκε σχεδόν μισό δευτερόλεπτο παραπάνω — μια διαφορά που, στον κόσμο των hypercars, ισοδυναμεί με μια… αιωνιότητα.

Η αντιπαράθεση των δύο μοντέλων είναι αποκαλυπτική για την πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας: το ηλεκτρικό και τετρακίνητο Rimac των 2.107 ίππων αντιπαρατίθεται στο Koenigsegg, που αποδίδει 1.600 ίππους αποκλειστικά από τον θερμικό V8 του και μεταφέρει όλη τη δύναμη στους πίσω τροχούς.

koenigsegg-jesko-absolut-0-249-0.jpg

Παρά τις θεμελιώδεις διαφορές φιλοσοφίας και τεχνολογίας, η μεταξύ τους απόσταση στο χρονόμετρο αποδεικνύεται ελάχιστη, απόδειξη του ότι οι δύο «σχολές» βρίσκονται πολύ κοντά από πλευράς επιδόσεων.

Ο ίδιος ο Christian von Koenigsegg χαρακτήρισε το επίτευγμα «σχεδόν μαγικό», τονίζοντας ότι πρόκειται για μια απόδοση που αλλάζει τα δεδομένα, ειδικά όταν προέρχεται από ένα αυτοκίνητο παραγωγής με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς.

Το ρεκόρ καταγράφηκε στις 7 Αυγούστου, στο αεροδρόμιο της Örebro στη Σουηδία, με τον εργοστασιακό οδηγό Markus Lundh στο τιμόνι και με το ίδιο Jesko που το 2024 είχε πετύχει επίσης παγκόσμιο ρεκόρ.

Η αναμέτρηση ανάμεσα στα θερμικά και τα ηλεκτρικά hypercars αποκτά πλέον μια νέα, πιο έντονη διάσταση. Και με δεδομένη την ιστορία και τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα της Rimac, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι η απάντηση από την κροατική εταιρεία δεν θα αργήσει — προμηνύοντας έναν συναρπαστικό επόμενο γύρο σε αυτή τη μάχη κορυφής.


Πηγή