Μέχρι το φθινόπωρο η Audi θα έχει παρουσιάσει επίσημα ένα ακόμα ηλεκτρικό SUV, το Q4 e-tron. Το οποίο έχουμε δει μέχρι στιγμής με τη μορφή πρωτοτύπου με έντονο καμουφλάζ, ενώ ως είθισται τα τελευταία χρόνια η γερμανική εταιρεία θα αποκαλύπτει σταδιακά διάφορα στοιχεία του νέου της αυτοκινήτου.
Η αρχή έγινε με το εσωτερικό του, που διαθέτει μερικά ενδιαφέροντα και high tech στοιχεία. Στοιχεία όπως π.χ. το προαιρετικό Head Up Display (HUD) την οθόνη του οποίου προβάλλονται τρισδιάστατα πληροφορίες σε δύο επίπεδα, ένα ρεαλιστικό και ένα επαυξημένης πραγματικότητας.
Έτσι οι οδηγίες πλοήγησης παρουσιάζονται σε φυσική απόσταση περίπου δέκα μέτρων από το παρμπρίζ, σε μια διαγώνιο περίπου 70 ιντσών, με αιωρούμενα βέλη που δυναμικά επισημαίνουν το επόμενο σημείο δράσης στη διαδρομή. Πιο κοντά στον οδηγό εμφανίζονται η ταχύτητα, οι πινακίδες κυκλοφορίας, τα συστήματα υποβοήθησης.
Το επίκεντρο του συστήματος είναι μία ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη LCD που μέσω ειδικών κατόπτρων κατευθύνει τις παραγόμενες φωτεινές ακτίνες σε δύο επίπεδα και μέσω αντανακλάσεων, ευκρινέστατα, στα μάτια του οδηγού. Τα διάφορα σύμβολα προβάλλονται με ρυθμό 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ειδικά προσαρμοσμένα στη γεωμετρία των οπτικών προβολής, με επεξεργασία δεδομένων που προέρχονται από την εμπρός κάμερα, τον αισθητήρα ραντάρ και το σύστημα πλοήγησης, προκειμένου η απεικόνιση να είναι ιδιαίτερα ρεαλιστική.
Ένα ενδιαφέρον στοιχεία είναι πως το λογισμικό του συστήματος αποτελείται από περίπου 600.000 γραμμές κώδικα προγραμματισμού, σχεδόν 50% περισσότερες από ολόκληρο το σύστημα ελέγχου της πρώτης έκδοσης του Space Shuttle.
Από κει και πέρα υπάρχουν το στάνταρ ψηφιακό ταμπλό οργάνων με διαγώνιο 10,25 ιντσών ή το Audi virtual cockpit, η κεντρική οθόνη αφής MMI, ο φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας και το νέο τιμόνι με λειτουργία αφής.
Το τελευταίο έχει σχεδιαστεί με δύο διπλές ακτίνες, με τις πάνω να διαθέτουν φωτιζόμενες λειτουργικές περιοχές που υποδεικνύουν τα αντίστοιχα ενεργά μπουτόν. Ελαφρές προεξοχές τις καθιστούν ευκολότερες στη χρήση και τα μπουτόν παρέχουν απαλή απτική ανάδραση όταν πατηθούν.
Η βάση του μήκους 4,59 μέτρων Audi Q4 e-tron είναι το ειδικό για την ηλεκτροκίνηση μεταβλητό πλαίσιο MEB του ομίλου Volkswagen, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην εκμετάλλευση των χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Κάνοντας βέβαια χρήση και των πλεονεκτημάτων των ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης στο συγκεκριμένο τομέα.
Έτσι το εσωτερικό μήκος των 1,83 μέτρων είναι ανάλογο με αυτό σημαντικά μεγαλύτερων SUV. Παράλληλα δεν υπάρχει φυσικά τούνελ μετάδοσης, ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι τοποθετημένη σχεδόν επτά εκατοστά πιο ψηλά από την εμπρός.
Πηγή