Όταν το 2006 γνωρίσαμε για πρώτη φορά το Ceed της Kia, στην Ελλάδα, σχεδόν μείναμε με το στόμα ανοιχτό, καθώς ένα κορεάτικο μοντέλο, ήταν σαφώς –αν όχι πρώτο- στην κορυφή της κατηγορίας C, υπερισχύοντας μοντέλων με πολύ βαρύ όνομα και εκατομμύρια πωλήσεις ανά την υφήλιο.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν, ακολούθησε μια ακόμα γενιά του μοντέλου (Απρίλιος 2012), για να φτάσουμε στην φετινή έκθεση της Γενεύης, όπου εμφανίστηκε η 3η γενιά του μοντέλου, που ποιοτικά και σχεδιαστικά παραμένει στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.

Το Ceed, ανήκει σε μια κατηγορία που φθίνει σε πωλήσεις τα τελευταία χρόνια (σήμερα τρέχει με ποσοστό περίπου 13%), ενώ το ίδιο δεν έχει τις πωλήσεις που του αναλογούν, καθώς η Kia δεν έχει –για πολλούς και διάφορους λόγους- στο ελληνικό αγοραστικό κοινό την εκτίμηση που της πρέπει. Κι όμως. Είναι κοινό μυστικό στους στενούς κύκλους της αυτοκίνησης πως, η κορεάτικη φίρμα κατασκευάζει οχήματα από τα πλέον αξιόπιστα στον κόσμο, ενώ όσον αφορά τον εσωτερικό «ανταγωνισμό» (λέγε με Hyundai), είναι ένα κλικ ψηλότερα.

Από την Γενεύη λοιπόν το Ceed ήρθε στην Ελλάδα και το συναντήσαμε στην όμορφη έκθεση της μάρκας στην Λεωφόρο Κηφισίας, από όπου ξεκινήσαμε ένα ενδιαφέρον οδοιπορικό προς τους αμπελώνες της Νεμέας και πίσω.

Το νέο Ceed είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις, μια 5θυρη και μια station wagon (που λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος θα έρχεται κατόπιν παραγγελίας). Στον σχεδιασμό του δόθηκε έμφαση στην εμφάνιση (που πάντως παραμένει συντηρητική όπως σσχεδόν σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας), το οδηγοκεντρικό εσωτερικό, τους χώρους και την οδηγική ευχαρίστηση που μπορεί να προσφέρει.

Το μοντέλο είναι κτισμένο πάνω σε μια ξεχωριστή πλατφόρμα (Κ2) με εντελώς νέα καμπίνα επιβατών και αυξημένη ακαμψία. Το νέο Ceed είναι 20 χλστ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος 1.800 χλστ.) και 23 χλστ. χαμηλότερο (συνολικό ύψος 1.447 χλστ.) από το απερχόμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2.650 χλστ., όταν ο μπροστινός πρόβολος είναι πιο μικρός κατά 20 χλστ. (στα 880 χλστ.) και ο πίσω πιο μεγάλος κατά 20 χλστ. (πλέον στα 780 χλστ.).

Η καινούργια πλατφόρμα υποστηρίζει και διασφαλίζει ένα πιο αποδοτικό και ευρύχωρο σύνολο, με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει σε χωρητικότητα τα 395 λίτρα (625 λίτρα το sw) ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τους ώμους τους. Επίσης, οι μπροστά επιβάτες νιώθουν πιο άνετα χάρη στον περισσότερο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, αφού και η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη χαμηλότερα.

Το Ceed 3ης γενιάς με τους μεγάλους χώρους και την υψηλή ποιότητα κατασκευής/υλικών, θα διατίθεται στην ελληνική αγορά με μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ. Τα σύνολα βενζίνης είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα 1.0 T-GDi (turbocharged gasoline direct injection) της Kia, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους, καθώς και ο νέος 1.4 T-GDi. Ο 1.4 T-GDi της γενιάς «Kappa» αντικαθιστά τον 1.6 GDI και αποδίδει 140 ίππους, δηλαδή 4% μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με τον προκάτοχό του παρά το μικρότερο κυβισμό του.

Η υπερπλήρωση του εξασφαλίζει υψηλή ροπή σε ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος στροφών σε σχέση με το μέχρι πρότινος σύνολο των 1.6 λτ, γεγονός που τον καθιστά πιο αποτελεσματικό σε πολύ περισσότερες οδηγικές συνθήκες, σε συνδυασμό και με μείωση των εκπομπών ρύπων. Διαθέσιμoς θα είναι και ένας 1.4 MPI (multi-point injection) με 100 ίππους.

Το νέο Ceed θα χρησιμοποιεί και τον νέο κινητήρα πετρελαίου “U3” της μάρκας που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d TEMP. Για το σκοπό αυτό ο νέος ‘U3’ 1.6-litre CRDi (common-rail direct injection) χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων Selective Catalytic Reduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia.

Αποδίδει ροπή 280 Nm και θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με 115 ή 136 ίππους.

Όλοι οι παραπάνω κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, ενώ οι νέοι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi θα είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Στο μέλλον η εταιρεία θα προσθέσει και άλλες εκδόσεις στην γκάμα, όπως ήπια υβριδική, φορτιζόμενη υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και μία σπορ GT έκδοση με αυξημένη ισχύ.

Η νέα πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση (όλες οι εκδόσεις έχουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων), σε συνδυασμό με τις νέες επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ καθώς και το πιο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, υπόσχονται πιο άμεσες και ακριβείς αντιδράσεις, ενώ τα φρένα αποτελούνται από δίσκους εμπρός/πίσω.

Το εσωτερικό, αν και –κατά την γνώμη μας- «φλύαρο» σχεδιαστικά, είναι πιο εργονομικό και ποιοτικό από κάθε άλλη φορά. Το ταμπλό απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και παράλληλα να διασφαλίζει καλύτερο περιμετρικό έλεγχο. Στο πάνω μέρος του ταμπλό δεσπόζει η «τύπου τάμπλετ» οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, ενώ χαμηλότερα βρίσκονται τα χειριστήρια και οι διακόπτες για το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού.

Η κεντρική κονσόλα έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολη και ασφαλή χρήση, ενώ το εσωτερικό έχει επενδύσεις από υψηλής ποιότητας μαλακά υλικά και οι αγοραστές έχουν επιλογή ανάμεσα σε υφασμάτινες, συνθετικού δέρματος ή γνήσιου δέρματος επενδύσεις. Προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση υπάρχει δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων.

Το Ceed είχε και έχει πολύ πλούσιο εξοπλισμό (ειδικά στα χαρακτηριστικά ασφάλειας) ακόμα και στις φθηνές του εκδόσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,4 λίτρων βενζίνης (από 15.190), με εξοπλισμό που διαθέτει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα (συμπεριλαμβάνοντας και τους προβολείς, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth με δυνατότητα streaming και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Στον εξοπλισμό διατίθεται και η απαραίτητη για την Ελλάδα ρεζέρβα (ανάγκης), ενώ το Ceed –όπως και όλα τα Kia- καλύπτεται από 7ετή εγγύηση.

Πάντως –κατά τον εισαγωγέα- η πλέον ενδιαφέρουσα έκδοση του μοντέλου για την ελληνική αγορά, θα είναι αυτή με τον 1000άρη τούρμπο κινητήρα των 120 ίππων στην (μεσαία) έκδοση uptown με τιμή 17.690 ευρώ.

Στην διάρκεια της παρουσίασης οδηγήσαμε κυρίως την έκδοση 1,6 λίτρων diesel με τους 115 ίππους (τιμή εκκίνησης τα 19.990 ευρώ), με ένα ροπάτο κινητήρα που κινεί σβέλτα και οικονομικά (κατανάλωση δοκιμής 6,1 λτ/100 χλμ), το μεγάλο αμάξωμα.

Η θέση του οδηγού είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, η εργονομία δεν επιδέχεται κριτικής, η σχεδίαση δείχνει πολύ φορτωμένη αλλά η διάταξη οργάνων και χειριστηρίων παραμένει λειτουργική. Την ίδια ώρα το ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα, υπακούει άμεσα στις εντολές του τιμονιού που έχει γίνει πιο γρήγορο και σαφές από την προηγούμενη έκδοση.

Η ανάρτηση ακολουθεί χωρίς αναταράξεις ή θορύβους το ανάγλυφο του δρόμου και η τροχιά του Ceed δύσκολα αλλάζει, ακόμα και στα όρια, ενώ ακόμα πιο δύσκολο είναι το να ενεργοποιηθούν τα συστήματα εκέγχου πρόσφυσης. Στα ίδια επίπεδα απόδοσης/αίσθησης και τα φρένα που επιβραδύνουν εύκολα το σχετικά βαρύ αμάξωμα, ενώ θετικά είναι οι εντυπώσεις μας από τον μοχλό αλλαγής ταχυτήτων που σε κάθε γενιά παρουσιάζεται εμφανώς βελτιωμένος.

Βελτιωμένη είναι ακόμα η ορατότητα και ειδικά αυτή των πίσω επιβατών, που απολαμβάνουν την νέα σχεδίαση των πλευρικών τζαμιών.

Συνολικά το Ceed 3ης γενιάς, είναι ένα σαφώς βελτιωμένο μοντέλο σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά και προσφέρεται σε τιμή που χωρίς να χαρακτηρίζεται ευκαιρία, είναι μέσα στα πλαίσια του value for money.

Το μοντέλο παραμένει στο πόντιουμ της κατηγορίας C, αν και δεν είμαστε βέβαιοι κατά πόσο αυτή του η διάκριση θα μεταφραστεί σε πωλήσεις.

Περισσότερα σε λίγες εβδομάδες, όταν θα έχουμε οδηγήσει και την έκδοση με τον 1000άρη τούρμπο κινητήρα, στην οποία ποντάρει πολλά και η αντιπροσωπεία.

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr


Πηγή