Το πρώτο που προσέχει κανείς πρώτο στον Ioniq 5 είναι η μοντέρνα εμφάνισή του που παραπέμπει στο πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο 45 Concept και ταυτόχρονα διαθέτει και κάποια ρετρό στοιχεία που σύμφωνα με τη Hyundai θυμίζουν το πρώτο μοντέλο της ιστορίας της, το Pony.
Στη συνέχεια θα εντοπίσει το πολύ μεγάλο του μεταξόνιο των 3.000 χιλιοστών, που με τα μέχρι τώρα δεδομένα είναι ασυνήθιστο για ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,635 μέτρων. Το μεταξόνιο αυτό γίνεται εφικτό αφενός γιατί το Ioniq 5 είναι ηλεκτρικό και αφετέρου γιατί η βάση του είναι το νέο, ειδικά εξελιγμένο για την ηλεκτροκίνηση πλαίσιο E-GMP (Electric-Global Modular Platform) του κορεάτικου ομίλου. Που θα χρησιμοποιηθεί σε όλα τα ηλεκτρικά του μοντέλα της νέας γενιάς.
Φυσικά ένα τόσο μεγάλο μεταξόνιο έχει θετικό αντίκτυπο και στους χώρους στο εσωτερικό, ενώ στην πρακτικότητα συμβάλλουν τόσο το επίπεδο δάπεδο -άλλο ένα θετικό του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης- όσο και η μετακινούμενη κατά μήκος κονσόλα που ονομάζεται Universal Island.
Κατά άλλα το εσωτερικό του Ioniq 5 είναι σύγχρονο και high tech, με το ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος infotainment -με διαγώνιο 12,0 ιντσών και οι δύο- να αποτελούν οπτικά ένα ενιαίο, ελεύθερο σύνολο. Το παρόν δίνουν φυσικά όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης, ασφάλειας, διασύνδεσης και υποβοήθησης που έχει στην διάθεσή της η μάρκα.
Σε ότι αφορά το σύστημα πρόωσης η βασική εκδοχή του Ioniq έχει έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχει και διάταξη με δύο, έναν σε κάθε άξονα προκειμένου να εξασφαλίζεται η τετρακίνηση. Επίσης υπάρχουν διαθέσιμες δύο μπαταρίες, μια με ενεργειακή χωρητικότητα 58,0 kWh και μια μεγαλύτερη που φτάνει τις 72,6 kWh.
Έτσι η κορυφαία έκδοση του Ioniq 5 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την πιο μεγάλη μπαταρία αποδίδει συνδυαστικά 225 kW (306 ίππους) που εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 5,2 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα είναι σε κάθε περίπτωση τα 185 χλμ./ ώρα, ενώ η πιο μεγάλη αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 480 χιλιόμετρα κατά WLTP, αντιστοιχεί στην πισωκίνητη εκδοχή με τη μεγάλη επίσης μπαταρία.
Η φόρτιση της μπαταρίας είναι εφικτή τόσο σε δίκτυο 400V όσο και 800V. Σε ταχυφορτιστή 350 kW διαρκεί από το 10% της χωρητικότητας έως το 80% μόλις 18 λεπτά, ενώ με φόρτιση μόλις 5 λεπτών μπορούν να καλυφθούν μέχρι και 100 χιλιόμετρα. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η δυνατότητα V2L, δηλαδή η τροφοδότηση, με ισχύ έως και 3,6 kW, ηλεκτρικών καταναλωτών ή η φόρτιση άλλου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν δύο παροχές, μια εσωτερική και μια εξωτερική.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Hyundai το πολύ ενδιαφέρον Ioniq 5 θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το καλοκαίρι.
Πηγή