Μπορεί ο κύκλος ζωής ενός σύγχρονου μοντέλου μαζικής παραγωγής να είναι από 4 έως το πολύ έξι χρόνια αλλά υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που αποτελούν τις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι και το Fiat Panda της τελευταίας γενιάς, που σύμφωνα με τις τελευταίες αποφάσεις της Stellantis, στην οποία ανήκει πλέον η Fiat, θα συνεχίζει να κατασκευάζεται μέχρι και το 2026. Έχοντας συμπληρώσει 15ετία παρουσίας και αποδεικνύοντας πως ακόμα και ένα φτηνό αλλά πρακτικό αυτοκίνητο μπορεί να γίνει διαχρονικό.
Πέρυσι και σύμφωνα με στοιχεία της Jato η Fiat πούλησε στην Ευρώπη σχεδόν 130.000 Panda, ενώ η διατήρησή του στη γκάμα για ακόμα μια πενταετία αποτελεί μια στροφή στη στρατηγική της εταιρείας. Η οποία το 2019 είχε δηλώσει πως θα καταργήσει το Panda προκειμένου οι πελάτες της να στραφούν προς τις μεγαλύτερες κατηγορίες.
Όπως δείχνουν τα νούμερα οι πελάτες της Fiat είχαν άλλη άποψη μη σταματώντας να αγοράζουν το Panda, που θα εξακολουθεί να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Pomigliano στη Νότια Ιταλία. Εκεί που θα κατασκευάζεται και η καινούργια Tonale, η ελπίδα της Alfa Romeo για ανάκαμψη.
Η διατήρηση του Panda εξασφαλίζει πάντως και τις χιλιάδες θέσεις εργασίας στο συγκεκριμένο εργοστάσιο, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας.
Πηγή