Το Nissan IMs, που αποκαλύφθηκε στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Β. Αμερικής, είναι ένα εντελώς νέο είδος αυτοκινήτου. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα «ψηλό» σπορ σεντάν, βασισμένο στην τεχνολογία πλαισίου, πλατφόρμας και μετάδοσης κίνησης, που αναπτύχθηκε μέσω του Nissan Intelligent Mobility.
Ενώ είναι πιο κοντά σε ένα sedan από ότι σε ένα crossover, οι επαναστατικές αναλογίες του πρωτότυπου IMs, δημιουργούν μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου. Την ταυτότητα του οχήματος, «ορίζει» ξεκάθαρα η ηλεκτροκίνηση, με την μπαταρία να βρίσκεται κάτω από το πάτωμα και έτσι να ανυψώνει την καμπίνα. Ο διευρυμένος εσωτερικός χώρος, είναι αποτέλεσμα του μεγάλου μεταξονίου, ενώ διαθέτει μια μοναδική αρχιτεκτονική θέσεων επιβαινόντων, τύπου «2 + 1 + 2», με περιστρεφόμενα μπροστινά καθίσματα και ένα πίσω κάθισμα που προσφέρει είτε τρία καθίσματα ή – όταν διπλώθουν τα λεπτά πίσω εξωτερικά καθίσματα – ένα επιβλητικό, κορυφαίας άνεσης «Premier Seat», στο κέντρο πίσω.
Τονίζει τον σύγχρονο ιαπωνικό σχεδιασμό και κατασκευή
Ο εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός του IMs παίρνει σάρκα και οστά από την πρωτοποριακή τεχνολογία ηλεκτροκίνησης και αυτόνομης οδήγησης, που αναπτύχθηκε μέσω του Intelligent Mobility, του οράματος της εταιρείας για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία.
Το IMs είναι μια μελέτη που βασίζεται στη δυαδικότητα και την αντίθεση. Σε αυτόνομη λειτουργία οδήγησης διαθέτει πλήρη λειτουργία hands-free, ενώ σε λειτουργία χειροκίνητης οδήγησης ο οδηγός απολαμβάνει τη συναρπαστική εμπειρία οδήγησης υψηλής απόδοσης, που μόνο ένα προηγμένο ηλεκτροκίνητο όχημα μπορεί να προσφέρει.
Συν τοις άλλοις, το IMs διαθέτει τα υψηλότερα επίπεδα τεχνολογίας, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, όλα πλαισιωμένα σε ένα δελεαστικό πακέτο που τονίζει τον σύγχρονο ιαπωνικό σχεδιασμό και κατασκευή.
Ηλεκτροκίνητο, αυτόνομο, με κορυφαία συνδεσιμότητα
Συμβαδίζοντας πλήρως τους τρεις πυλώνες του Intelligent Mobility, δηλαδή το Intelligent Driving, το Intelligent Power και το Intelligent Integration, το IMs κινείται προς τη δημιουργία μιας βιώσιμης κινητικότητας, με επίκεντρο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, την αυτόνομη οδήγηση και τη συνδεσιμότητα.
Το κινητήριο σύνολο του IMs, αποτελείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (μπροστά και πίσω) και από μια μπαταρία 115kWh ταχείας φόρτισης, αποδίδοντας 483 ίππους (360 kW) και ροπή στρέψης 800 Nm, γεγονός που εξασφαλίζει στο πρωτότυπο μοντέλο ότι, όχι μόνο θα μπορεί να συγκριθεί με τα σύγχρονα σπορ sedans, αλλά ότι, τα περισσότερα εξ αυτών θα βλέπουν τη… σκόνη του. Με δυνατότητα ταξιδιού για 611 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, το IMs κατατάσσεται στο ίδιο επίπεδο αυτονομίας, με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οχήματα.
Το κινητήριο σύνολο χρησιμοποιεί ένα υψηλής απόδοσης σύστημα κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με αποτέλεσμα την ιδανική κατανομή του βάρους εμπρός και πίσω, την εξαιρετική πρόσφυση και την υποδειγματική κατευθυντικότητα, σε όλες σχεδόν τις συνθήκες. Χάρη σε μια προηγμένη αερανάρτηση, που προσαρμόζεται στις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, το ΙΜs παρέχει κορυφαία άνεση κατά την κύλιση, ακόμα και σε στροφές.
Πρότυπο εξωτερικής σχεδίασης
Το εξωτερικό του IMs concept αποτελεί δείγμα της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Nissan, η οποία μετατρέπει ένα παραδοσιακό sedan, σε ένα όχημα με προκλητικές διαστάσεις, σπορ χαρακτήρα και εξαιρετική αεροδυναμική. Το IMs συνδυάζει άψογα φουτουριστικές, υψηλής τεχνολογίας ιδιότητες, με διαχρονικές Ιαπωνικές λεπτομέρειες.
Η εξωτερική μορφή του, χαρακτηρίζεται από απλές οριζόντιες και κάθετες γραμμές, παρά από γλυπτές επιφάνειες. Εξαίρεση στο σύνολο αποτελεί η χαρακτηριστική «αιωρούμενη οροφή» της Nissan, που επωφελείται από τις νέες αναλογίες του αμαξώματος και λόγω των θέσεων των εμπρός κολώνων Α και το αντίστοιχων πίσω C. Το κομψό σχήμα εκτός του σπορ χαρακτήρα του, προσφέρει χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας. Επιπλέον, διάφορα μέρη του αμαξώματος, όπως τα φτερά, το μπροστινό σπόιλερ, τα μπαρσπιέ και το πάτωμα, παρέχουν αποτελεσματική άντωση και κατ’ επέκταση ελάχιστη ανύψωση σε υψηλές ταχύτητες.
Η σχεδίαση της οροφής είναι εμπνευσμένη από το σχήμα του φεγγαριού, με τις χρυσού χρώματος ράγες οροφής από ανοδιωμένο αλουμίνιο, να υποδηλώνουν το «δαχτυλίδι» του σεληνόφωτος που δημιουργείται από μια έκλειψη. Οι αναλογίες του οχήματος, που καθορίζονται από το μακρύ μεταξόνιο και την περιφέρειά του, τις καμπύλες της καμπίνας έμπροσθεν των κολώνων Α και από τη γωνία κλίσης του πίσω παραθύρου, δίνουν στο όχημα μια καθαρή, μίνιμαλ σιλουέτα.
Η χαρακτηριστική σχεδιαστική υπογραφή V-motion της μάρκας τονίζεται στην εμπρόσθια περιμετρική μπροστινή πρόσοψη του IMs, μέσω του σχήματος και της τοποθέτησης των προβολέων. Ο λεπτός σχεδιασμός σχήματος V του φωτισμού, είναι τόσο εμφανής όσο και πρακτικός, δίνοντας στο όχημα φουτουριστικό σχήμα, ενώ οι τεράστιοι τροχοί 22 ιντσών προσθέτουν σπορ διάσταση.
Σε αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, οι προβολείς του IMs και ο οπίσθιος συνδυασμός φωτισμού γίνονται μπλε, ενώ φωτισμός αναβοσβήνει συνεχώς στο κέντρο του οχήματος, εμπρός και πίσω, για να ειδοποιήσει τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς για την αυτόνομη «κατάστασή» του.
Για να τονιστεί ο ιαπωνικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου, εφαρμόστηκε χρυσός σε μια γεωμετρική γραφική παράσταση, εμπνευσμένη από ένα παραδοσιακό ιαπωνικό μοτίβο που ονομάζεται Asanoha, πάνω από την επιφάνεια της γυάλινης οροφής. Το μοτίβο χρησιμοποιείται σε όλο το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των τροχών και της καμπίνας.
«Ιαπωνικός» εσωτερικός σχεδιασμός
Το εσωτερικό του IMs αποτελεί έναν νέο τρόπο απεικόνισης, όπου οι επιβάτες θα ταξιδεύουν σε έναν αυτόνομα οδηγούμενο κόσμο. Για να εκφράσουν την ευρυχωρία της καμπίνας, οι σχεδιαστές δημιούργησαν έναν οπτικό διαχωρισμό του σώματος και της περιμέτρου. Έχοντας ως προτεραιότητα τον εσωτερικό χώρο του οχήματος, όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα έχουν τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο της καμπίνας.
Το εσωτερικό του Ims, αντλεί την έμπνευσή του από ένα σύγχρονο Ιαπωνικό σπίτι. Σε αυτό που οι σχεδιαστές αποκαλούν «διαχρονικό ιαπωνικό φουτουρισμό», η καμπίνα συνδυάζει σύγχρονα ιαπωνικά στοιχεία, που επισημαίνονται με παραδείγματα υψηλής ποιότητας χειροτεχνίας, αλλά και με μια έκφραση υψηλής τεχνολογίας. Για παράδειγμα, τα σχήματα του πίνακα οργάνων και του πλαισίου της πόρτας αντικατοπτρίζουν «ένα διαστημόπλοιο στο φεγγάρι», με τη χρήση «σκοτεινών» υφασμάτων και χρωμάτων που υποδηλώνουν το φως και τη σκιά του φεγγαριού.
Στη λειτουργία χειροκίνητης οδήγησης, το εσωτερικό μεταμορφώνεται σε ένα οδηγοκεντρικό πιλοτήριο, με προηγμένη τεχνολογία υποστήριξης του οδηγού και με οθόνες πληροφοριών πολλαπλών επιπέδων, που παρέχουν στον οδηγό πλήρη έλεγχο του οχήματος. Τα σύνθετα, διασυνδεδεμένα εξαρτήματα του οχήματος, οι αισθητήρες και οι μονάδες ελέγχου, ενσωματώνονται σε ένα απλό μενού.
Σε αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, το τιμόνι αποσύρεται και τα εμπρός καθίσματα στρέφονται προς τα μέσα για να διαμορφώσουν την καινοτόμο διάταξη καθισμάτων, χαρακτηριζόμενη από το ειδικό «Premier Seat».
Το ατού Invisible -to-Visible
Μεγάλο ατού για το IMs αποτελεί η ικανότητα του να συνδεθεί με τον εικονικό κόσμο, την οποία η Nissan αποκαλεί Invisible-to-Visible ή I2V. Το I2V αναφέρεται σε μια τρισδιάστατη απεικόνιση, όπου ο πραγματικός κόσμος συγκλίνει με τον εικονικό κόσμο. Το I2V είναι μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την Ιαπωνική μάρκα και βοηθά τους επιβάτες να δουν τι μπορεί να είναι «αόρατο», προσθέτοντας εμπιστοσύνη και ενθουσιασμό στην εμπειρία οδήγησης και μετακίνησης με το αυτοκίνητο.
Νίκος Τσάδαρης
Πηγή