Τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα έχουν αποτελέσει μια από τις σύγχρονες «μάστιγες», η οποία έχει σκοτώσει εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, με το περσινό νούμερο να ανέρχεται σε 1,35 εκατ. Αριθμός που από μόνος του προκαλεί έντονο προβληματισμό.

Μάλιστα, το πρόβλημα τα επόμενα χρόνια αναμένεται να γίνει εντονότερο, εάν αναλογιστεί η τάση του ανθρώπου να κινείται όλο και περισσότερο. Αυτός αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποφασίσει να επενδύσουν στην αυτόνομη οδήγηση, που σύμφωνα με έρευνες, θα ελαχιστοποιήσει τα θανατηφόρα ατυχήματα.

«Ο αριθμός των θυμάτων και των ατυχημάτων είναι ένας φοβερός απολογισμός. Έχουμε την τεχνογνωσία και την ακλόνητη βούληση να πετύχουμε τον στόχο του Vision Zero, δηλαδή έναν κόσμο χωρίς θανάτους από τροχαία, τραυματισμούς και τελικά χωρίς ατυχήματα», ανέφερε το μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Continental AG και επικεφαλής του τμήματος ασφάλειας της εταιρείας, Frank Jourdan.

Ήταν αυτός που αποκάλυψε ότι, μεταξύ των καινοτομιών της εταιρείας του, που στοχεύει στην υποστήριξη και την ασφάλεια των οδηγών, είναι μια νέα γενιά ραντάρ μικρής εμβέλειας, το οποίο θα «διαβάζει» το περιβάλλον του οχήματος και θα αναλύει τα δεδομένα του δρόμου και της κατάστασης του οδηγού. Εάν κάποια σκούτερ, ποδηλάτες ή πεζοί πλησιάσουν από την πίσω δεξιά πλευρά, αυτό ανιχνεύει τον κίνδυνο. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ανταποκριθεί σε μια πρώτη προειδοποίηση του συστήματος, το ραντάρ προωθεί ένα σχετικό σήμα στο φρένο και το αυτοκίνητο σταματά πριν συμβεί κάποιο ατύχημα.

Το σύστημα ήδη κάνει ό,τι απαιτούν τα σενάρια του Euro NCAP 2022, δηλαδή περαιτέρω βελτίωση της προστασίας των πεζών, των σκούτερ και των ποδηλάτων. Συστήματα που θα δούμε στα καινούρια αυτοκίνητα από το 2022 και μετά. Δύο ακόμη σημεία εξέλιξης για την αποφυγή ατυχημάτων είναι η συνεργασία των αυτοκινήτων μεταξύ τους, όπου θα μεταφέρονται από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο μια σειρά πληροφοριών, ώστε ο οδηγός να είναι ενήμερος για την κατάσταση που επικρατεί σε πολύ κοντινή απόσταση.

Το σύστημα, που το ονόμασαν eHorizon, στέλνει τα επεξεργασμένα δεδομένα πίσω στα οχήματα, τα οποία αξιοποιούνται. Ανάλογα με τη διαμόρφωση του συστήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα το σύστημα πέδησης, ώστε να διασφαλίσει την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην οδήγηση.

Τέλος, όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Continental κάνει το επόμενο βήμα προς την αυτοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση με το σύστημα Road AND Driver, δηλαδή έναν συνδυασμό μπροστινής και εσωτερικής κάμερας, που βρίσκεται πίσω από το παρμπρίζ του οχήματος, πάνω από τον καθρέφτη του οδηγού. Η μπροστινή κάμερα καταγράφει το μπροστινό μέρος του δρόμου και παρέχει δεδομένα για τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, μια άλλη κάμερα κοιτάζει στο εσωτερικό και παρακολουθεί τον οδηγό και την κατάστασή του.

Συστήματα που σήμερα βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο, αλλά σύντομα θα τελειοποιηθούν και τα επόμενα χρόνια θα τα δούμε στις βασικές εκδόσεις των αυτοκινήτων, με απώτερο σκοπό να βάλουν τέλος στα ατυχήματα.

Πηγή