537c8917 cupra tindaya 1 og.jpg
537c8917 cupra tindaya 1 og.jpg

Η Cupra παρουσίασε στο Μόναχο το Tindaya, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο που επιχειρεί να απεικονίσει το μέλλον της μάρκας τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και τεχνολογίας.

Με μήκος 4,72 μέτρων είναι μεγαλύτερο από το Terramar και απεικονίζει και την πρόθεση της ισπανικής μάρκας για παρουσία και σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Ίσως και στην αμερικανική αγορά μετά το 2030 και από αυτήν την άποψη το κουπέ SUV Tindaya θα μπορούσε να αποτελέσει τον προπομπό ενός μελλοντικού κορυφαίου μοντέλου.

Η σχεδιαστική γλώσσα της Cupra εξελίσσεται με προσοχή, διατηρώντας στοιχεία που αναγνωρίζονται εύκολα αλλά εισάγοντας ταυτόχρονα νέες ιδέες. Στο αιχμηρό εμπρός μέρος κυριαρχούν κάθετες λωρίδες LED ως φώτα ημέρας, ενώ οι προβολείς, που κανονικά βρίσκονται πίσω από μια μαύρη μάσκα, έχουν εδώ αντικατασταθεί από μια οθόνη που προβάλλει animations.

Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι τεράστιες ζάντες των 23 ιντσών, οι πόρτες που ανοίγουν ανάποδα και η απουσία μεσαίας κολώνας, χαρακτηριστικά που πάντως δύσκολα θα περάσουν στην παραγωγή. Η οροφή διαθέτει ένα στοιχείο σε σχήμα Υ που παραπέμπει σε σπονδυλική στήλη, ενώ στο πίσω μέρος το φωτεινό LED πάνελ αποκτά τρισδιάστατη μορφή, με τις ονομασίες CUPRA και Tindaya να πλαισιώνουν το φωτιζόμενο λογότυπο.

Το εσωτερικό είναι διαμορφωμένο αποκλειστικά για τέσσερις επιβάτες, με ανεξάρτητα καθίσματα που στηρίζονται στην κεντρική κονσόλα που εκτείνεται μέχρι τον χώρο αποσκευών που δείχνουν να αιωρούνται.

Η φιλοσοφία της Cupra συνοψίζεται στο «No Drivers. No Cupra», τοποθετώντας τον οδηγό στο επίκεντρο. Το τιμόνι χωρίς στεφάνη αντλεί έμπνευση τόσο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όσο και από τον κόσμο του gaming, ενώ μπροστά του υπάρχει μια καμπύλη οθόνη που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων. Πρόσθετες πληροφορίες προβάλλονται σε μια λεπτή οθόνη- λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ, θυμίζοντας τη λύση που έχει υιοθετήσει η νέα BMW iX3, ενώ εντυπωσιάζει η απουσία μιας κεντρικής οθόνης αφής.

Στη θέση της, το βασικό μέσο αλληλεπίδρασης είναι ένα κρυστάλλινο «Juwel» στην κονσόλα, το οποίο λειτουργεί ως χειριστήριο και επιτρέπει την επιλογή διαφορετικών λειτουργιών: το «immersive» που περιορίζει τις ενδείξεις, το «driving experience» με έμφαση στις επιδόσεις και το «connected experience» που συνδέει το αυτοκίνητο με το Cupra Tribe και πιθανώς με υπηρεσίες στη διαδρομή.

Η τεχνολογική βάση του Tindaya είναι η νέα πλατφόρμα SSP του ομίλου Volkswagen, που μπορεί να υποστηρίξει τόσο αμιγώς ηλεκτρικά όσο και plug-in υβριδικά.

cupra-tindaya-2.jpg

Το πρωτότυπο κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 365 kW ή 496 ίππων, επιτυγχάνοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα, επίδοση που το καθιστά το ταχύτερο Cupra μέχρι σήμερα, έστω και σε θεωρητικό επίπεδο.

Η μπαταρία, για την οποία δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες, εξασφαλίζει 300 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ ένας κινητήρας 1.5 TSI λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια παραγωγής ρεύματος, αυξάνοντας τη συνολική αυτονομία σε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.

Η ονομασία Tindaya προέρχεται από το ομώνυμο ηφαίστειο στη Φουερτεβεντούρα, με τη διχρωμία του αμαξώματος να παραπέμπει στη φύση: το σκούρο μπροστά συμβολίζει τον Ατλαντικό και το μπεζ παραπέμπει στη γη και τα βουνά. Παράλληλα, πάνω από τους πίσω τροχούς και στο πίσω μέρος έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένα υλικά που θυμίζουν ανθρακόνημα, ενισχύοντας τη βιώσιμη διάσταση του project.


Πηγή