Άδοξοι, αδιανόητοι, τραγικά πραγματικοί. Δεν είναι λίγες οι φορές που θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί έχουν συμβεί στα γυρίσματα ταινιών «παγώνοντας» τους συντελεστές και σημαδεύοντάς τις με μία ανεξίτηλη τραγικότητα.

Ένα σοκαριστικό ατύχημα είχε ο πιλότος και κασκαντέρ Art Scholl στην ταινία «Top Gun» το 1985. Ο ντουμπλέρ του Τομ Κρουζ σκοτώθηκε κατά τα γυρίσματα όταν επιχείρησε ένα ανάποδο γύρισμα με το αεροσκάφος του με αποτέλεσμα να συντριβεί στα 3.000 πόδια. Το σώμα και τα συντρίμμια δεν βρέθηκαν ποτέ. Ένα ακόμα τραγικό δυστύχημα είχε ο εικονολήπτης της ταινίας «Σκοτεινός Ιππότης», Conway Wickliffe, που πέθανε κατά τη διάρκεια δοκιμών για μια σκηνή δράσης στα γυρίσματα, όταν το μικρό όχημα που οδηγούσε συγκρούστηκε με δέντρο με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο. Στα γυρίσματα της ταινίας «Το Kοράκι» ο γιος του Bruce Lee, Brandon Lee πέθανε από σφαίρα που τον βρήκε στην κοιλιακή χώρα με αποτέλεσμα να καταρρεύσει την ίδια στιγμή.

Ακόμα και στην Ελλάδα υπήρξε ένα τραγικό τροχαίο που σόκαρε τον ελληνικό κινηματογράφο. Το νήμα της ζωής κόπηκε τόσο άδοξα για δύο από τους συντελεστές ελληνικής ταινίας.

Ήταν 16 Οκτωβρίου του 1952, όταν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Εύα», με πρωταγωνιστές τους Μάνο Κατράκη, Ντίνο Ηλιόπουλο και τον νεαρό τότε Αλέκο Αλεξανδράκη, ένα τραγικό δυστύχημα οδήγησε στον θάνατο την ηθοποιό Ανθή Μηλιάδου και τον παραγωγό Δημήτρη Κομίνη.

Η Ανθή Μηλιάδου γεννήθηκε το 1892 και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο σε ηλικία 16 ετών. Κόρη των ηθοποιών Παντελή και Ελπινίκης Ρούσσου και αδερφή των επίσης ηθοποιών Ευαγγελίας Νίκα-Ρούσσου (1881-1902) και Χριστίνας Καλογερίκου, το μέλλον της στο θεατρικό σανίδι ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένο.

Το 1905 εμφανίστηκε στο Θέατρο «Βαριετέ» με το όνομα Ανθή Μαρά. Χωρίς να υπάρχουν εξακριβωμένες πληροφορίες, εκφράζεται με δισταγμό η γνώμη ότι επρόκειτο για ψευδώνυμο ή ότι είχε παντρευτεί κάποιον με αυτό το όνομα. Στο «Βαριετέ» έπαιξε στο έργο του Γ. Βώκου «Η κατοχή», όπου πρωταγωνιστούσε η αδερφή της Χριστίνα Κουκούλα (Καλογερίκου). Στο μεταξύ, είχε παντρευτεί τον ηθοποιό Νίκο Μηλιάδη και αργότερα χώρισε.  Παρόλα αυτά κράτησε το επίθετό του. Η Ανθή Μηλιάδου συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους θιάσους, όπως αυτός της Κοτοπούλη, της Κυβέλης, του Βεάκη και της Κατερίνας.

Το μοιραίο μεσημέρι

Στη Λούτσα γίνονταν τα γυρίσματα της ταινίας «Εύα». Ο διευθυντής της εταιρείας, Δημήτρης Κομίνης, πήγε να πάρει την ηθοποιό Ανθή Μηλιάδου και να πάνε μαζί στη Λούτσα, για να κάνει ένα συμπληρωματικό γύρισμα για την ταινία. Τίποτα δεν μπορούσε να προμηνύει την τραγωδία που θα ακολουθούσε εκείνο το μεσημέρι και φυσικά κανείς από τους δύο δεν μπορούσε να φανταστεί ότι δεν θα υπήρχε άλλη ταινία…

Ενώ ήταν καθ οδόν το αυτοκίνητο πάτησε μια νάρκη, που βρισκόταν στον δρόμο από την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Το όχημα, όπως αναφέρεται στον Τύπο της εποχής, εκτινάχθηκε και προσγειώθηκε στο έδαφος σχεδόν διαλυμένο.

Τόσο η ηθοποιός όσο και ο παραγωγός βρήκαν ακαριαίο θάνατο, ενώ ο οδηγός του αυτοκινήτου, ένας νεαρός υπάλληλος της εταιρείας παραγωγής, μεταφέρθηκε τραυματισμένος στο νοσοκομείο.

Τα δημοσιεύματα της εποχής αναφέρουν ότι όλα έγιναν λίγα λεπτά πριν φτάσουν στο σημείο που θα γυριζόταν η σκηνή. Ένας εκκωφαντικός θόρυβος ακούστηκε. Το αυτοκίνητο είχε πατήσει νάρκη.

«Αυτό που είδαμε, ήταν τραγικό. Μια τεράστια λακκούβα είχε ανοιχθεί στο χώμα, ενώ το αυτοκίνητο ήταν εκσφενδονισμένο πολλά μέτρα πιο ‘κει, κάπνιζε και είχε καταστραφεί τελείως. Ο σοφέρ ήταν πεσμένος κάτω και βογκούσε. Κάτω από τα συντρίμμια του πίσω μέρους, ανάμεσα σε ένα σπασμένο φτερό και μια ρόδα, ήταν ένα ανδρικό πόδι, κομμένο από το γόνατο και γεμάτο αίματα. Πιο κει, σε απόσταση 15 μέτρων, ήταν πεσμένη η γυναίκα. Είχε γείρει πλάγια» περιγράφει ένας αυτόπτης μάρτυρας του οποίου η σοκαριστική μαρτυρία δημοσιεύτηκε στον τύπο της εποχής την επόμενη μέρα του δυστυχήματος και συνεχίζει: «Το κεφάλι της ήταν γεμάτο αίματα και κατάμαυρο από τα αέρια. Το αριστερό της πόδι ήταν τελείως σπασμένο. Ήταν νεκρή. Αρκετά μέτρα πιο κάτω ήταν ο άνδρας. Είχε πέσει μπρούμυτα. Το αριστερό πόδι και το αριστερό χέρι του έλειπαν. Κάποιος έψαχνε πιο ‘κει. Ήρθε κοντά μας κρατώντας κάτι. Νόμιζα πως ήταν ένα κίτρινο γάντι. Ύστερα κατάλαβα ότι ήταν το χέρι που έλειπε. Ήταν κάτι που δε θα το ξεχάσω ποτέ».

Το τραγικό νέο μαθεύτηκε γρήγορα και οι συνεργάτες τους έφτασαν στο σημείο του δυστυχήματος. Εκεί αντίκρισαν την Μηλιάδου και τον Κομίνη νεκρούς.

Ήταν κοινό μυστικό ότι η συγκεκριμένη περιοχή ήταν «επικίνδυνη», γιατί την περίοδο της κατοχής είχε ναρκοθετηθεί από τους Γερμανούς. Κανείς όμως δεν πίστευε ότι είχαν απομείνει κρυμμένες νάρκες. Οι αρχές ανέφεραν ότι είχε γίνει εκκαθάριση των ναρκοπεδίων της Αττικής μετά το τέλος του πολέμου, υπήρχαν όμως και κάποια αχαρτογράφητα, ξεχασμένα ναρκοπέδια. Αυτά δεν ήταν εύκολο να εντοπιστούν και κατά συνέπεια να «καθαριστούν».

Αμέσως μετά το δυστύχημα σήμανε συναγερμός στις αρμόδιες αρχές οι οποίες θα ξεκινούσαν άμεσα επιχείρηση πλήρους εκκαθάρισης της περιοχής.

Η Λούτσα ήταν μια εξοχική περιοχή που συχνά επέλεγαν οι Αθηναίοι για τις εκδρομές τους μαζί με τις οικογένειές τους. Τα ρεπορτάζ της εποχής μιλούσαν για μία μεγάλη τραγωδία στον ελληνικό κινηματογράφο αλλά δεν μπορούσαν να μην σχολιάσουν και πόσο μεγαλύτερη τραγωδία θα μπορούσε να είχε γίνει με περισσότερα θύματα.

Η «τραγική» ταινία «Εύα» είναι και η μοναδική δημιουργία της Κομίνης Φιλμ. Ένα αισθηματικό δράμα με πρωταγωνιστές τους Μάνο Κατράκη, Αλέκο Αλεξανδράκη, Νίνα Σγουρίδου, Ντίνο Ηλιόπουλο, Σμάρω Βεάκη και πολλούς άλλους. Η σκηνοθεσία είναι της Μαρίας Πλυτά και το σενάριο του Ανδρέα Λαμπρινού. Τη μουσική έχει γράψει ο Μίκης Θεοδωράκης.

Προβλήθηκε τελικά τη σεζόν 1952-53 και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Έκοψε 39.437 εισιτήρια και ήρθε στη 10η θέση, ανάμεσα σε 22 ταινίες.

 

newsbeast.gr


Πηγή