Η άσκηση ετοιμότητας που πραγματοποιήθηκε πριν από τα τέλη Φεβρουαρίου στη σιδηροδρομική σήραγγα Τράπεζας Αχαΐας σήμανε την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 71 χλμ.

Η άσκηση ετοιμότητας πλήρους κλίμακας, που έλαβε χώρα λίγο πριν από τα τέλη Φεβρουαρίου, στη σιδηροδρομική σήραγγα Τράπεζας Αχαΐας, σήμανε την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 71 χλμ. περίπου, στο τμήμα από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη, μετά τον σταθμό Αιγίου, με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις σηράγγων. Το σιδηροδρομικό έργο θα εξυπηρετεί τους τρεις σιδηροδρομικούς σταθμούς Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, που κατασκευάστηκαν πρόσφατα και τις έξι στάσεις Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης, φέρνοντας πιο κοντά την Αθήνα με την Πάτρα.

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ, που ξεκίνησε το 2006 και θα έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2019, ύστερα από σειρά παρατάσεων. Λόγω των αλλεπάλληλων καθυστερήσεων, η ΕΡΓΟΣΕ βρέθηκε αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο δημοσιονομικής διόρθωσης και επιστροφής του ποσού των 240 εκατ. ευρώ, κίνδυνος που φαίνεται να έχει πλέον αποσοβηθεί λόγω της επικείμενης θέσης σε λειτουργίας του έργου.

Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ύστερα από τη τεχνική συνάντηση που έλαβε χώρα, μέσα Ιανουαρίου, στις Βρυξέλλες μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, φορέων του υπουργείου Ανάπτυξης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, ως καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ορίστηκε ο Απρίλιος.

Σύμφωνα, με τα τωρινά δεδομένα, στις 10 Απριλίου προγραμματίζεται η έναρξη εμπορικών δρομολογίων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τις υπολειπόμενες εργασίες να ολοκληρώνονται, περιλαμβάνοντας την πραγματοποίηση τελικών ρυθμίσεων των ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων, την προετοιμασία των σταθμών για υποδοχή του επιβατικού κοινού κ.λπ. Νωρίτερα, την επόμενη εβδομάδα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ξεκινούν οι διοικητικές παραλαβές προς χρήση από τον ΟΣΕ, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Και έως τις 20 Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση συστήματος επικοινωνίας VHF, το οποίο δοκιμάστηκε κατά την πρόσφατη άσκηση στη σήραγγα Τραπέζης.

Πέρα, όμως, από τις τεχνικές λεπτομέρειες, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην έναρξη υλοποίησης των δρομολογίων, τα οποία βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την πραγματοποίηση τριών ή τεσσάρων ημερήσιων δρομολογίων, με τον χρόνο μετάβασης από τον σταθμό του Προαστιακού Νερατζιώτισσα έως το Διακοφτό να υπολογίζεται σε 2 ώρες, ενώ εξετάζεται η πύκνωση των δρομολογίων κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Τα δοκιμαστικά δρομολόγια, πάντως, που θα υλοποιηθούν αρχικά με ντιζελοκίνητα και σε δεύτερη φάση με ηλεκτροκίνητα τρένα, αναμένεται να ξεκινήσουν περίπου στις 10 Μαρτίου, ενώ την ίδια χρονική περίοδο θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα δρομολογίων.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του έργου, που θα διαθέτει, μεταξύ άλλων, έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11.000 μέτρων, προβλέπονται ταχύτητες 200 χλμ./ώρα για το τμήμα Κιάτο – Λυκοποριά και 150 χλμ./ώρα από τη Λυκοποριά έως τη Ροδοδάφνη.

kathimerini.gr