Μετά τον μοιραίο σταθμάρχη ακόμη τρία άτομα μπαίνουν στο μικροσκόπιο των Αρχών.

Το πρώτο πρόσωπο είναι οι έμπειρος σταθμάρχης ο οποίος σύμφωνα με τον κατηγορούμενο σταθμάρχη έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22.20.

Το δεύτερο άτομο είναι ο εφεδρικός σταθμάρχης που φέρεται να έφυγε από το σταθμαρχείο στις 22.10, ενώ το τρίτο είναι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν και υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών την μοιραία νύχτα.

Και οι τρεις αναμένεται να κληθούν σύντομα να δώσουν εξηγήσεις καθώς τους έχει ασκηθεί ήδη ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.

Στις έρευνες, θα συμβάλουν και οι δυο Εφέτες Ανακριτές που έχουν οριστεί και οι οποίοι θα αναλάβουν από εδώ και πέρα τις ανακρίσεις για την τραγωδία των Τεμπών. Επίσης, η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος θα ελέγξει την περιουσιακή κατάσταση όσων εμπλέκονται σε συμβάσεις της τελευταίας 15ετίας για το σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Η έρευνα πρέπει να γίνει γρήγορα αλλά όχι “άρπα – κόλλα”»

«Το σημαντικό είναι να γίνει γρήγορα η διαδικασία όχι όμως πρόχειρα. Γρήγορα μεν αλλά όχι άρπα κόλλα», είπε ο κ. Κούγιας.

Αδιαμφισβήτητα μία από τις σημαντικότερες καταθέσεις που εμπεριέχονται στον φάκελο της υπόθεσης είναι η κατάθεση του σταθμάρχη Παλαιοφάρσαλου, Γιώργου Ζήνδρου, καθώς είναι ο πρώτος άνθρωπος που έσπευσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα.

Ο 53χρονος, στην κατάθεση του στις 6 Μαρτίου, ενώπιον της ανακρίτριας έδωσε μια σαφή εικόνα των πραγμάτων. Μια ανατριχιαστική περιγραφή που αφορά στον αρχαιότερο σταθμάρχη, σε βάρος του οποίου έχει επίσης ασκηθεί ποινική δίωξη κακουργηματικού χαρακτήρα, ο οποίος αν και όφειλε να είναι στη θέση του και να επιτηρεί τον άπειρο 59χρονο, σηκώθηκε και έφυγε, αφήνοντας το σταθμαρχείο στην τύχη του με ολέθρια αποτελέσματα που οδήγησαν στο θάνατο 57 ανθρώπους.

«Όταν αναχώρησε το τρένο από το Παλαιοφάρσαλο, μίλησα με το σταθμάρχη Λάρισας. Ο Β.Σ είναι άπειρος και υπάρχει μια δυσκολία στην συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα με τον Β.Σ μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στο κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε «Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;», δήλωσε ο κ. Ζήνδρος στο Πρώτο Θέμα.

Σε ερώτηση μάλιστα, της ανακρίτριας για το εάν ο προφυλακισμένος σταθμάρχης κοιτώντας τον ηλεκτρικό πίνακα ελέγχου θα μπορούσε να διαπιστώσει ότι το τρένο κινούνταν αντίθετα ο Γιώργος Ζήνδρος απάντησε θετικά.

Ένα από ερωτήματα για την τραγωδία στα Τέμπη είναι και το «μανιτάρι φωτιάς» που ξέσπασε αμέσως μετά τη σφοδρή σύγκρουση. Ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «Τα Νέα», Κώστας Ντελέζος, ανέφερε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΜΕΓΚΑ ότι το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, έχει γραμμές 25.000 Βολτ. Μετά τη σύγκρουση, υπήρξαν υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα τόξο φλόγας.

Λίγο μετά τις 9 χθες το βράδυ, περίπου 30 μέλη του Ρουβίκωνα πέταξαν πέτρες και έσπασαν με βαριοπούλες τα τζάμια των γραφείων της Hellenic train στη Συγγρού.

Η αστυνομία προχώρησε σε 5 προσαγωγές ατόμων.


Πηγή