Φανερά ανακουφισμένος από την απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα να αφεθεί ελεύθερος, με περιοριστικούς όρους ο έμπειρος απογευματινός σταθμάρχης, συνοδευόμενος από συναδέλφους του φεύγει από το Δικαστικό Μέγαρο της Λάρισας.

 «Η διόρθωσης με μπλάνκο έγινε από αβλεψία»

Ο 50χρονος σιδηροδρομικός υπάλληλος, πατέρας δύο παιδιών, κατηγορείται ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, αντί να βρίσκεται στη θέση του μέχρι τις 23:00 ως όφειλε , εγκατέλειψε το πόστο του από τις 22:10. Μάλιστα την επόμενη μέρα διόρθωσε με μπλάνκο την ώρα αναχώρησης.

«Από αβλεψία μου είχα συμπληρώσει όμως λαθεμένα την ώρα παράδοσης, την οποία και διόρθωσα στο σωστό, κάνοντας όμως μουτζούρα, την οποία και διόρθωσα πάραυτα με διορθωτικό blanko, χωρίς όμως τούτο ν’ αλλάζει κάτι στο πραγματικό γεγονός ότι η ώρα παράδοσης – παραλαβής της υπηρεσίας μου ως σταθμάρχη είναι η 22:30, δηλαδή αυτή που αναγράφεται στο βιβλίο».

Μισή ώρα μετά τις 3 το μεσημέρι ο σταθμάρχης αφέθηκε ελευθέριος με χρηματική εγγύηση 15.000 ευρώ, απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, αλλά και παρουσία 2 φορές το μήνα στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του.

Στο απολογητικό υπόμνημα 36 σελίδων που κατέθεσε, ο μόνιμος σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι το δυστύχημα δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ακόμα και αν είχε σχολάσει στην ώρα του.

«Δεν σας κρύβω ότι κάθισα κι αναρωτήθηκα μόνος μου υποθετικά τι θα ‘χε συμβεί εάν τυχόν καθόμουν για παρέα δίπλα στον 59χρονο σταθμάρχη μέχρι τις 23:00 στο γραφείο κινήσεως, παρά το γεγονός ότι του είχα παραδώσει την υπηρεσία στις 22:30. Εάν, δηλαδή θα είχαν πάρει αλλιώς πορεία τα πράγματα κι εάν θα μπορούσα να έχω αποτρέψει το μοιραίο. Η απάντηση είναι αρνητική γιατί πολύ απλά ό,τι έγινε και προκάλεσε το πολύνεκρο δυστύχημα έγινε με πράξεις ή παραλείψεις του εν λόγω Σταθμάρχη μετά τις 23:00».

Ο Νίκος Νάνος, δικηγόρος του σταθμάρχη είπε: «Από τη στιγμή που ο κ. Παυλόπουλος παραδίδει στις 22.30 άρχων του σταθμού και υπεύθυνος για όλες τις κινήσεις είναι ο επόμενος σταθμάρχης».

Στο υπόμνημα ο 50χρονος σταθμάρχης, επιχείρησε να αναδείξει την απειρία του προφυλακισμένου σταθμάρχη, τον οποίο όπως αναφέρει χαρακτηριστικά τοποθέτησε στην συγκεκριμένη βάρδια ο προϊστάμενος του ΟΣΕ.

Ο Γιάννης Γλύκας, συνήγορος υπεράσπισης επιθεωρητής του ΟΣΕ σημείωσε: « Ο προϊστάμενος επιθεώρησης σημαίνει ελέγχει κατά γενικότερα διαστήματα την εύρυθμη λειτουργία, δεν μπορεί να ξέρει, όταν δεν ενημερώνεται εάν κάποιος θα φύγει, εάν κάποιοι θα φύγουν και ένα κάποιος άλλος κάνει τραγικά λάθη».

 Χωρίς πιστοποίηση 80 μηχανοδηγοί

Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» ένας από τους λόγους που δεν μπήκε ξανά στις ράγες ο προαστιακός, για το δρομολόγιο Αθήνα – Κιάτο, είναι γιατί έληξαν οι πιστοποιήσεις 80 μηχανοδηγών της HELLENIC TRAIN.

«Τέλη Φεβρουάριου λήγανε τα πιστοποιητικά, περίπου 45 μηχανοδηγών από τους 125, βγήκε το πρόγραμμα εκπαίδευσης 8 και 15 Μάρτιου θα ξεκινάγανε εκπαίδευση, μιας μέρας επικαιροποιούμε, την άδεια πρόσβασης στις σήραγγες . Ο ΟΣΕ ακύρωσε τις εκπαιδεύσεις, οι εκπαιδευτές είπαν ότι στις σήραγγες δεν λειτουργεί τίποτα άρα τι να τους δείξουμε;», ανέφερε ο Κώστας Γενιδούνιας.

Την Πέμπτη, αναμένεται να απολογηθεί ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που έβγαζε τις βάρδιες ο οποίος ισχυρίζεται πως την ώρα της τραγωδίας, έπρεπε να βρίσκονται στο πόστο τους και οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες.

Η ώρα της κρίσης και για τον τρίτο 49χρονο σταθμάρχη

Ο ίδιος προσπάθησε να ελαφρύνει την θέση του, ταυτόχρονα όμως επιβάρυνε πολύ την θέση του 59χρονου σταθμάρχη, καθώς υποστήριξε ότι μέσα σε λίγα λεπτά από την στιγμή που μπήκαν στην βάρδια ξεκίνησαν και τα λάθη.

Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι υπήρξαν δύο λάθη μέσα σε 15 λεπτά μέσω του υπομνήματός του.

28 Φεβρουαρίου, ώρα 21.50: Την εκφώνηση μέσω Ρ/Τ έδωσα εντολή να την κάνει ο 59χρονος, τον οποίο και διόρθωσα αντιλαμβανόμενος ότι δεν την έκανε όπως ο τύπος ορίζει, με ορθή επανάληψη.

28 Φεβρουαρίου, ώρα 22.05: Εκνευρίστηκα όταν το αντιλήφθηκα και έκανα παρατήρηση στον συνάδελφό μου , λέγοντάς του ότι κυκλοφορία από το κινητό δεν κάνουμε ποτέ και να δώσει εντολή στον μηχανοδηγό να μην το ξανακάνει.


Πηγή