Ο Διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης δακρύζει πάνω στο τρένο που είναι έτοιμο να μπει ξανά στις ράγες, 34 ημέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Στα 12 του χρόνια, το Σεπτέμβρη του 1968 βίωσε ως επιβάτης με τους γονείς του, ένα ακόμη σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημάδεψε τη χώρα. Εκείνο στο Δερβένι Κορινθίας με τραγικό απολογισμό 34 νεκρούς .
Ορκίστηκα ότι θα ασχοληθώ με τα τρένα για να μπορέσω να κάνω το καλύτερο, δυστυχώς δεν μπόρεσα να προφέρω αυτά που έπρεπε να προσφέρω», δήλωσε ο κ. Τερεζάκης.
Μια ακόμη τραγική σύμπτωση στη ζωή του Παναγιώτη Τερεζάκη ήταν ότι επρόκειτο κι εκείνος να ταξιδέψει με το μοιραίο intercity 62. Την τελευταία στιγμή, λόγω υποχρεώσεων δεν μπήκε στο μοιραίο τρένο.
«Ίσως αν ήμουν υπήρχαν σοβαρές πιθανότητες ίσως να είχε αποφευχθεί και αυτό βαραίνει την ψυχολογία μου και κάποιες τύψεις που χέω μέσα μου. Θεωρώ ότι η πλάστιγγα των πιθανοτήτων πιο πολύ γέρνει να είχα ζητήσει να γίνει κάτι διαφορετικό εκείνο το βράδυ να μην είχε προχωρήσει το τρένο …ίσως», σημείωσε ο Παναγιώτης Τερεζάκης.
Δάκρυα…στο σημείο μηδέν
Ανατριχίλα, ένας κόμπος στο στομάχι, κάποιοι δακρύζουν τη στιγμή που το τρένο περνά από το σημείο μηδέν… από το σημείο που χάθηκαν 57 ψυχές.
Ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, Παναγιώτης Παπακωνσταντίνου, εμφανώς συγκινημένος, θυμάται τους συναδέλφους του που χάθηκαν.
Την ιδία στιγμή στο σημείο της τραγωδίας συγγενείς του ελεγκτή του μοιραίου intercity 62, Γιάννη Τζοβάρα, αφήνουν λουλούδια στη μνήμη του.
Ανάμεσα στους επιβάτες που ταξίδεψαν σήμερα με τρένο και αρκετοί τουρίστες.
-«Δεν φοβάμαι και δεν σκέφτηκα το σιδηροδρομικό δυστύχημα
-«Όλα έχουν μπει σε τροχιά ξανά , είναι υπέροχο!»
Ο Άγγελος Τσιαμούρας , ο 18χρονος φοιτητής που έσωσε δεκάδες συνεπιβάτες του στο μοιραίο inter city βρέθηκε στο σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη.
Σε ένα χαρτί έγραψε τα ονόματα εκείνων που χάθηκαν στο μοιραίο τρένο .
« Ήταν ο Δημήτρης Ασλανίδης…δεν ήταν 57 νεκροί, όλοι είχαν όνομα, ήταν τα δικά μας παιδιά», σχολίασε.
Εκεί και ο Χρήστος Κωνσταντινίδης που έχασε τη σύζυγό του, Βασιλική Χλωρού, μητέρα τεσσάρων παιδιών.
Επιβάτες και εργαζόμενοι μουδιασμένοι και σφιγμένοι στο πρώτο δρομολόγιο του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη .
Όλοι με τον ίδιο αναστεναγμό, με το ίδιο σφίξιμο την ώρα που το τρένο σφυρίζει περνώντας από τα Τέμπη.
Η κάμερα του MEGA στο τρένο – Το πρώτο δρομολόγιο μετα την τραγωδία των Τεμπών
Το πρώτο δρομολόγιο ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει στις 10:28 και έκανε την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, περνώντας από τα Τέμπη.
Ο κόσμος μέσα στο τρένο ήταν πολύ μουδιασμένος και κόπηκαν συνολικά 101 εισιτήρια για Θεσσαλονίκη, ενώ μέχρι την Καλαμπάκα οι περισσότεροι ήταν τουρίστες με προορισμό τα Μετέωρα.
Μέχρι να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα δρομολόγια δεν θα θυμίζουν σε τίποτα αυτά του παρελθόντος.
Χαμηλές ταχύτητες, μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής, δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και παρουσία ενός μόνο τρένου στα τούνελ.
Την στιγμή που η αμαξοστοιχία πέρασε από την σήραγγα των Τεμπών, υπήρξε ανακοίνωση μέσα στο τρένο από τα μεγάφωνα.
Εκείνη την στιγμή «εκκωφαντική σιωπή» επικράτησε μέσα στο τρένο και τον κόσμο να κοιτάει το εκκλησάκι που έχει φτιαχτεί στην μνήμη των θυμάτων.
Πηγή