Ποιος ισχυρίζεται πως η ηλεκτροκίνηση είναι προβλέψιμη; Αυτοκίνητα όπως το Volkswagen ID.5. με την κομψή και κουπέ σιλουέτα, αποδεικνύουν πως κάθε νέο ηλεκτρικό που βλέπουμε είναι πιο ενδιαφέρον από το προηγούμενο. Έτσι και στην περίπτωση του, υπάρχει ο πιο ελκυστικός συνδυασμός ενός SUV με κουπέ αμάξωμα, πραγματικά μεγάλους χώρους και απολαυστικά δυναμικά χαρακτηριστικά.

Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, θα μπορούσε να πει κανείς πως όταν η φινέτσα συναντά το απέριττο, το αποτέλεσμα είναι πάντα ελκυστικό. Αυτό ισχύει και για το ID.5. Δίχως να υπάρχουν σχεδιαστικές ακρότητες και υπερβολές, το απόλυτα ισορροπημένο σχήμα του αποσπά μόνο κολακευτικά σχόλια, με την κλειστή μάσκα να πλαισιώνεται από μία LED μπάρα που εκτείνεται μέχρι τους χαρακτηριστικούς προβολείς IQ.Light LED Matrix (στάνταρ στην έκδοση GTX) δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό εμπρός μέρος.

Το στυλ του ID.5 γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον, όσο το βλέμμα γλιστρά προς τα πίσω και εστιάζει στο χαμήλωμα της οροφής που δημιουργεί ένα κουπέ αμάξωμα με μήκος που φτάνει τα 4,60 μέτρα. Την εικόνα ολοκληρώνουν τα προαιρετικά τρισδιάστατα πίσω LED φώτα με δυναμική ροή φωτεινότητας.

Συνήθως τα κουπέ αμαξώματα προσφέρουν περίσσεια στιλ, αλλά στερούνται πρακτικότητας. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση του ID.5 που καταφέρνει να συναρπάζει με την εμφάνισή του και να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης στο εσωτερικό χάρη στους μεγάλους του χώρους. Ακόμη και στις πίσω θέσεις υπάρχει πολύς «αέρας» για τα κεφάλια των επιβατών, ενώ ενδεικτικό της ευρυχωρίας είναι και το πορτμπαγκάζ των 549 λίτρων.

Από εκεί και πέρα, το ταμπλό διαθέτει όλο τον τεχνολογικό εξοπλισμό προκειμένου να προσφέρει μία μοναδική εμπειρία σε κάθε διαδρομή. Οι ψηφιακές οθόνες εξασφαλίζουν την πολύ καλή πληροφόρηση του οδηγού -ειδικά η μεγάλη αφής στο κέντρο του ταμπλό που υποστηρίζει και διαισθητικό χειρισμό. Τα ποιοτικά μαλακά υλικά δημιουργούν μία premium αύρα η οποία ενισχύεται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό του εσωτερικού που υποστηρίζει επιλογή ανάμεσα σε 10 αποχρώσεις και προαιρετικά μεταξύ 30.

Ταυτόχρονα, η απλότητα του χειρισμού του μενού παραπέμπει σε smartphone, ενώ προκειμένου η προσοχή του οδηγού να αφορά πάντα το δρόμο υπάρχει και φωνητικός έλεγχος. Χάρη στην τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας το προηγμένο Head-up Display προβάλλει χρήσιμες πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ και εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού με δυναμικές υποδείξεις για τις αλλαγές κατεύθυνσης κατά την πλοήγηση.

Το μεταβλητό πλαίσιο MEB αποτελεί την βάση του Volkswagen ID.5 και επιδεικνύει σε ένα ακόμη ηλεκτρικό μοντέλου του γερμανικού ομίλου, όλα τα πλεονεκτήματά του που έχουν σχέση με τη δομική ευελιξία και την αποδοτικότητα του συστήματος πρόωσης.

Το Volkswagen ID.5 Pro Performance διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που αποδίδει 204 ίππους. Μία μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 77,0 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως και 536 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, ενώ από πλευράς επιδόσεων η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,4 δευτερόλεπτα. Όσο για την τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Για όσους θέλουν ακόμα καλύτερες επιδόσεις, υπάρχει και η τετρακίνητη έκδοση GTX, που εξωτερικά διαφοροποιείται από σπορ λεπτομέρειες και εσωτερικό από τα σπορ καθίσματα. Ταυτόχρονα έχει και πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης για ακόμα καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Η μπαταρία είναι και εδώ αυτή των 77,0 kWh, ενώ οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 300 ίππους και 460 Nm. Οι πιο πολλοί ίπποι σημαίνουν φυσικά και ακόμα καλύτερες επιδόσεις, βέλτιστη επιτάχυνση με αποτέλεσμα το ID.5 GTX να φτάνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,3 δεύτερα, την ίδια στιγμή που η τελική ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 180 χλμ./ώρα.

Τόσο το ID. 5 Pro Performance όσο και το ID. 5 GTX, εφοδιάζονται με ενσωματωμένο φορτιστή 11,0 kW για γρήγορη φόρτιση στο σπίτι (σε Wallbox) ή στο γραφείο. Επίσης, η δυνατότητα ταχυφόρτισης DC με ισχύ 135 kW εξασφαλίζει την πλήρωση της μπαταρίας μέχρι το 80% της συνολικής της ενεργειακής χωρητικότητα μέσα σε περίπου μισή ώρα. Αξιοσημείωτο είναι πως προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αντλίας θερμότητας, μίας τεχνολογίας που βελτιώνει την διαχείριση του ηλεκτρικού κυκλώματος και εξοικονομεί ενέργεια για την μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία.

Ολοκληρώνοντας θα ήταν μάλλον κουραστικό να αναφέρουμε τη μακροσκελή λίστα με όλες τις τεχνολογίες υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας όπως είναι τα Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist, αλλά και τις δυνατότητες για over-the-air αναβαθμίσεις. Αρκεί να πούμε πως από τον βασικό εξοπλισμό υπάρχει μια πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης, όπως το «Front Assist» που ανιχνεύει συνεχώς το δρόμο για τυχόν εμπόδια και άλλα οχήματα και αποτρέπει την σύγκρουση επεμβαίνοντας αυτόματα στα φρένα. Επίσης, τα ID.5 είναι τα πρώτα Volkswagen που διαθέτουν θύρες USB-PD (Power Delivery) προσφέροντας τη δυνατότητα φόρτισης ισχυρότερων συσκευών με ισχύ έως και 45 Watt.

Τo Volkswagen ID.5 είναι διαθέσιμο σε δελεαστικές εκδόσεις οι τιμές των οποίων ξεκινούν από τις 43.600 ευρώ, τιμή που πέφτει κατά 8.000 ευρώ, εφόσον περιλαμβάνει την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».


Πηγή