Στο μικροσκόπιο μπαίνουν οι πολλαπλές καταγγελίες εργαζομένων στα τρένα για τις συνθήκες στου Οργανισμού, το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που έστειλε στην ίδια γραμμή τις δύο αμαξοστοιχίες, αλλά και τα έργα τηλεδιοίκησης και τηλαματικής που σε μεγάλο μέρος τους δε λειτουργούν.
«Οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας»
Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA και στους δημοσιογράφους Ράνια Τζίμα και Γιάννη Πρετεντέρη, ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, έκανε λόγο για μία τραγωδία.
Απαντώντας στην κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η τοποθέτηση του σταθμάρχη, λόγω της ηλικίας του, ήταν παράνομη, ο κ. Βορίδης είπε:
«Αυτό λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και είναι εσφαλμένο. Όρια ηλικίας ως προϋπόθεση για νεοπροσληφθέντες, ορίζει μια υπουργική απόφαση. Η τοποθέτηση (σ.σ. του σταθμάρχη) ήταν μετάταξη, ακριβώς για αυτό δεν υπάρχουν όρια ηλικίας. Η Υπουργική Απόφαση δε λέει τίποτα για 48 έτη. Το όριο ηλικίας, με βάση την ΥΑ για την πρόσληψη, είναι τα 28 έτη. Είναι ΥΑ του 2006, η οποία καθορίζει τα όρια ηλικίας και η οποία την επίμαχη χρονική στιγμή δεν έχει αλλάξει».
Το όριο ηλικίας αντίθετα, τίθεται στο περίγραμμα θέσης του σταθμάρχη, σύμφωνα με τον υπουργό:
«Στο περίγραμμα θέσεως, το οποίο δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα, στα επιθυμητά προσόντα, αυτό είναι στο οποίο αναφέρθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει όριο ηλικίας μέχρι 48 ετών. Αυτό όμως δεν ορίζεται κανονιστικά. Εκεί, αναφέρεται και γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Δε σημαίνει ότι δεν παίρνει κάποιον αν δεν έχει γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών γιατί αυτό δεν προσδιορίζεται από την προκήρυξη.
»Η προκήρυξη για τη μετάταξη θέτει να έχει ΔΕ σταθμάρχης, να έχει δηλαδή ένα απολυτήριο λυκείου. Όλα τα υπόλοιπα δεν τίθενται. Τίθενται μόνο στο περίγραμμα θέσης, που δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα».
Σύμφωνα με τον υπουργό, «οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας», και αυτό γιατί «ο οργανισμός του ΟΣΕ ποτέ δεν προέβλεπε μετατάξεις, γιατί ο ΟΣΕ έδιωχνε κόσμο, δεν έπαιρνε κόσμο. Δεν είχε μετατάξεις παρότι γινόντουσαν με βάση την κινητικότητα».
«Δεν είναι ρουσφέτι. Τι να εξυπηρετηθεί προνομιακά ο σταθμάρχης, όταν ζητάει (σ.σ. ο ΟΣΕ) 18 σταθμάρχες και σηκώνει προκήρυξη για 18 θέσεις και από αυτούς ανταποκρίνονται δύο», είπε ο υπουργός, τονίζοντας ότι δεν υπήρχε προνομιακή μεταχείριση του 59χρονου.
«Εξαιρετικά προβληματικό»
Αναφερόμενος στη σύμβαση 717 του Οργανισμού που αφορά την τηλεματική, ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε:
«Το 2014 η σύμβαση 717 υπεγράφη από την κυβέρνηση Σαμαρά με τριετή διάρκεια. Αρχίζει να εκτελείται, σταματάει το 2016, μπαίνει σε λογική αναθεώρησης. Από το 2016 και εν συνεχεία «παγώνει» και επανενεργοποιείται το 2019 και εν συνεχεία υλοποιείται το 70% του έργου. Δεν υλοποιήθηκε το υπόλοιπο 30%, κάτι που είναι αντικείμενο ελέγχου».
Όσο για τον λόγο που 9 χρόνια η εν λόγω σύμβαση δεν έχει εκτελεστεί:
«Το βρήκα εξαιρετικά προβληματικό και πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο συγκεκριμένης διερευνήσεως».
«Ο Κώστας Καραμανλής ανέλαβε την αντικειμενική ευθύνη»
Σχετικά με την παραίτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, σημείωσε:
«Ο κ. Καραμανλής παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη. Δεν έχει να κάνει με την υπαιτιότητα. Είσαι υπεύθυνος ενός φορέα που έχει συμβεί κάτι τόσο τραγικό και αναλαμβάνεις την αντικειμενική ευθύνη του φορέα. Αυτήν ανέλαβε ο κ. Καραμανλής. Ο επιμερισμός ειδικά για την εξέλιξη της συμβάσεως, πρέπει κανείς να δει λεπτομερειακά και αναλυτικά γιατί δεν έγινε».
«Διαφοροποιώ την έννοια της υπαιτιότητας με συγκεκριμένο λάθος από την έννοια της αντικειμενικής ευθύνης», συμπλήρωσε, λέγοντας:
«Ο κυβερνητικός έλεγχος και η έρευνα πρέπει να πάει σε βάθος, να εντοπίσει συγκεκριμένα σημεία, να καταλογιστούν ευθύνες εφόσον υπάρχουν».
Όσο για τις εκλογές:
«Η ΝΔ μέσα σε τρεισήμισι έτη έκανε πάρα πολύ καλά και προφανώς υπάρχουν και αστοχίες, υπάρχουν και ευθύνες. Αυτά θα συνεκτιμηθούν από τους πολίτες όλα μαζί».
Πηγή