Όλοι οι κατασκευαστές ανεξαιρέτως προγραμματίζουν τόσο την αύξηση των plug-in υβριδικών τους μοντέλων όσο και των πλήρως ηλεκτρικών στο άμεσο μέλλον. Και για λόγους προσαρμογής του μέσου όρου των εκπομπών ρύπων τους στα προκαθορισμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση όρια αλλά και γιατί η ηλεκτροκίνηση είναι χωρίς καμία αμφιβολία πλέον το μέλλον της αυτοκίνησης.
Η ηλεκτροκίνηση η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη για την εξάπλωσή της και με τις υποδομές που απαιτούνται για τη φόρτιση των EVs (Electric Vehicles). Και ενώ ο αριθμός των διαθέσιμων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται συνεχώς δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα σημεία φόρτισης. Τα οποία, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, είναι λίγα.
Αυτό σημαίνει πως η ανάπτυξη των υποδομών πρέπει να επιταχυνθεί, ενώ ένα άλλο θέμα είναι η ανισομερής κατανομή των φορτιστών που υπάρχουν στις χώρες της Ευρώπης. Από το χάρτη της ACEA φαίνεται πως το 75% των φορτιστών που είναι εγκατεστημένοι στην Ευρώπη (τα στοιχεία είναι περσινά) βρίσκονται σε μόλις 4 χώρες, τις Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία και Μεγάλη Βρετανία.
Στον αντίποδα βρίσκονται η Κύπρος με 38 φορτιστές, η Ελλάδα με μόλις 61, η Μάλτα με 102, η Βουλγαρία με 135 και η Λιθουανία με 202.
Σίγουρα από πέρυσι μέχρι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης στη χώρα μας έχει αυξηθεί αλλά και πάλι είναι σαφές πως η διαδικασία πρέπει να επιταχυνθεί.
Ένα άλλο στοιχείο που δείχνει ότι ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα μακρύς είναι το ότι μόλις 1 στους 7 φορτιστές στην Ευρώπη έχει την δυνατότητα ταχείας φόρτισης. Σύμφωνα με την έκθεση της ACEA περίπου 30.000 σημεία φόρτισης υποστηρίζουν ισχύ ≥22 kW, ενώ από τα υπόλοιπα 172.000 πολλά δεν έχουν καν ικανή ισχύ (δηλ. 22 kW, ή τύπου wallbox με 7,3 ή 11 kW) και είναι απλές πρίζες δηλωμένες ως δημόσια σημεία φόρτισης.
Πηγή