Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ και οι κυρώσεις που προβλέπονται για παραβάσεις που σχετίζονται με τη χρήση ταμειακών μηχανών επεκτείνονται στους Παρόχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων για περιπτώσεις παραβίασης ή παραποίησης ή επέμβασης προς τα στοιχεία που διαβιβάζονται στη Φορολογική Διοίκηση, όπως αναφέρει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής που κατατέθηκε στη Βουλή.
Επίσης σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η ΑΑΔΕ μπορεί να αναστέλλει τη χρήση Α.Φ.Μ. ή τη λειτουργία τους, να επιβάλει κυρώσεις αν δεν διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα MyData παραστατικά που έχουν εκδοθεί με χρήση λογισμικού του παρόχου αυτού, εξ αιτίας της απώλειας επικοινωνίας μεταξύ του υπόχρεου προς διαβίβαση ή του παρόχου και της Α.Α.Δ.Ε. ενώ τιμωρείται πλέον η παράλειψη της δήλωσης οριστικής παύσης των τερματικών ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων στο σημείο πώλησης καθώς και η έκδοση φορολογικών στοιχείων μεχρήση εγκεκριμένου και μη δηλωμένου φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού ή παρόχου ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων ή δηλωμένου και μη εγκεκριμένου φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού.
Τα πρόστιμα
Με το νομοσχέδιο για το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγών που κατατέθηκε στη Βουλή ορίζονται νέες παραβάσεις σχετικά με τους Φ.Η.Μ. και τους Παρόχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων και καθορίζονται τα επιβαλλόμενα πρόστιμα.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται:
i) η επιβολή προστίμων (15.000 ευρώ, 50.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ, κατά περίπτωση) για παραβάσεις μη τήρησης από τον Πάροχο των μέτρων δέουσας επιμέλειας,
ii) η επιβολή προστίμων (50.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ, κατά περίπτωση) για παραβάσεις παραβίασης, παραποίησης ή επέμβασης στη λειτουργία των Φ.Η.Μ. από λογισμικό εφαρμογών για το οποίο έχει κατατεθεί έγγραφη δεσμευτική διαβεβαίωση της κατέχουσας την άδεια καταλληλότητας Φ.Η.Μ. οντότητας προς την Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας Φ.Η.Μ..
iii) η επιβολή προστίμων (από 10.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ) στους Παρόχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, σε περίπτωση μη διαβίβασης στοιχείων στη ψηφιακή πλατφόρμα «my Data».
β. Προστίθεται στις περιπτώσεις χρηματικής επιβράβευσης των προσώπων που προβαίνουν σε επώνυμες καταγγελίες στο «QR code appodixi» και η περίπτωση που επιβάλλεται πρόστιμο για παραβίαση, παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία του Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.
γ. Συμπληρώνεται το άρθρο 13Α του ν. 2523/1997, σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των επαγγελματικών εγκαταστάσεων σε περίπτωση παραβίασης, παραποίησης ή επέμβασης στη λειτουργία Φ.Η.Μ. ή του Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.
δ. Συμπληρώνεται επίσης το άρθρο 12 του ν. 4308/2014, σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των οντοτήτων που διαθέτουν άδεια καταλληλότητας ή τεχνικής υποστήριξης των Φ.Η.Μ. κ.λπ.
Αιτιολογική άρθρου 43
Με την παρ. 1 επεκτείνεται η δυνατότητα που έχει η Φορολογική Διοίκηση να αναστέλλει τη χρήση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου, σε περιπτώσεις αφερεγγυότητας ή σοβαρών παραβάσεων της φορολογικής νομοθεσίας, προκειμένου να περιλάβει και την περίπτωση παραβίασης ή επέμβασης στη λειτουργία των Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.
Με την παρ. 2 επεκτείνονται οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε περίπτωση παράλειψης υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα, ώστε να τιμωρείται πλέον και η παράλειψη της δήλωσης οριστικής παύσης των τερματικών ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων στο σημείο πώλησης.
Με την παρ. 3 αντικαθίσταται η κύρωση των παραβάσεων που σχετίζονται με την απεικόνιση ηλεκτρονικών συναλλαγών, ώστε να τιμωρείται η έκδοση φορολογικών στοιχείων με χρήση εγκεκριμένου και μη δηλωμένου φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού ή παρόχου ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων ή δηλωμένου και μη εγκεκριμένου φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού.
Με την παρ. 4 επεκτείνονται οι κυρώσεις που αφορούν την παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, ώστε να προβλέπεται κύρωση και για την περίπτωση φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού που συνεργάζεται με εμπορικό/λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (Enterprise Resource Planning – ERP) που δεν πληροί τις προδιαγραφές που ορίζονται με τις σχετικές κανονιστικές πράξεις, καθώς και για την περίπτωση που δεν διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα «MyData» παραστατικά που έχουν εκδοθεί με χρήση λογισμικού του παρόχου αυτού, εξαιτίας της απώλειας επικοινωνίας μεταξύ του υπόχρεου προς διαβίβαση ή του παρόχου και της Α.Α.Δ.Ε..
Με την παρ. 5 επεκτείνεται το εύρος εφαρμογής της διάταξης για τη χρηματική επιβράβευση όσων προχωρούν σε επώνυμη καταγγελία, που έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή προστίμου, ώστε να περιλάβει και περιπτώσεις καταγγελιών για παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.
Με την παρ. 6 προβλέπεται ότι η κύρωση της αναστολής λειτουργίας επιχειρήσεων που προβλέπεται αν διαπιστωθεί η παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών επεκτείνεται και όταν η παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση αφορά παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων, προκειμένου να ενισχυθεί ο αποτρεπτικός χαρακτήρας της διάταξης.
Αιτιολογική άρθρου 44
Προστίθεται κανονιστική αρμοδιότητα του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. για τον καθορισμό υποχρεώσεων και δικαιωμάτων οντοτήτων που παρέχουν υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης ηλεκτρονικών φορολογικών μηχανισμών κατασκευαστών, εισαγωγέων, μεταπωλητών ή των εξουσιοδοτημένων τεχνικών αυτών, οι διαδικασίες ελέγχου των στοιχείων λιανικής πώλησης ή και λοιπών λογιστικών αρχείων, που εκδίδονται και σημαίνονται με τη χρήση υπηρεσιών Φ.Η.Μ., καθώς και οι επιμέρους προϋποθέσεις ανάκλησης της άδειας καταλληλότητας. Επίσης, ορίζονται τα στοιχεία των παραστατικών που κάθε οντότητα διαβιβάζει προς την Α.Α.Δ.Ε. και παρέχεται στον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. η αρμοδιότητα να ορίζει κλάδους δραστηριότητας, στους οποίους οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης, θα λαμβάνουν μέτρα δέουσας επιμέλειας, καθώς και τα μέτρα αυτά, προκειμένου να αποφεύγεται η παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία του παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.
Τι άλλο αναφέρει το νομοσχέδιο
Επίσης με το εν λόγω νομοσχέδιο σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών :
- Ορίζεται ότι οι δωρεές των νομικών προσώπων προς το Ελληνικό Δημόσιο θα εκπίπτουν από το φορολογητέο τους εισόδημα. Στόχος της ρύθμισης είναι να ενθαρρυνθεί η κοινωνική προσφορά των επιχειρήσεων με την παροχή του φορολογικού κινήτρου που εισάγεται και να ελαφρυνθούν ως ένα βαθμό οι επιχειρήσεις που εφαρμόζουν δράσεις κοινωνικής ευθύνης προς αυτή την κατεύθυνση.
- Επίσης, η χρηματική επιβράβευση που ισχύει για την καταγγελία έκδοσης αποδείξεων από παραποιημένες ταμειακές μηχανές μέσω της εφαρμογής «Appodixi», επεκτείνεται και στις καταγγελίες για μη ορθή λειτουργία Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων που οδηγούν στην επιβολή προστίμου.
- Για αιτήματα ρύθμισης χρεών προς την Εφορία που υποβάλλονται ως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 προβλέπεται ότι δεν απαιτείται η βεβαίωση από εκτιμητή για τηδυνατότητα του οφειλέτη να ανταπεξέλθει στη ρύθμιση.
enikonomia.gr