Αποτελεί το απόλυτο σύμβολο της κομψότητας. Είναι η ιδιοφυΐα της μόδας, ο σχεδιαστής που έκανε τον άνδρα πιο κομψό από ποτέ. Είναι εκείνος που έδωσε έναν άλλον αέρα στην εικόνα του businessman, που κατέκτησε το Χόλιγουντ. Και  μέσα από την ταινία «Επαγγελματίας Ζιγκολό» με το Ρίτσαρντ Γκιρ και τη σειρά «Οι σκληροί του Μαϊάμι» έδωσε στα κοστούμια σέξι πόντους στην ανδρική εμφάνιση. Γενικότερα, ο ίδιος έχει συνδέσει το όνομά του με την κομψότητα. Ο λόγος για τον Τζόρτζιο Αρμάνι.

Ο διάσημος σχεδιαστής είχε πει κάποτε πως «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν, είναι για να σε θυμούνται». Και σίγουρα τον ίδιο θα τον θυμούνται, όχι μόνο ως σχεδιαστή, αλλά και ως άνθρωπο. Θα τον θυμούνται και για τη δράση του στον καιρό της πανδημίας του κορονοϊού.

Γιατί, ο Ιταλός σχεδιαστής αποφάσισε να τα βάλει με τον ιό, με κάθε μέσο που διαθέτει: από οικονομικές προσφορές μέχρι ενθαρρυντικά μηνύματα και μαθήματα ζωής, που μπορούν να αποτελέσουν ακόμη και τροφή για σκέψη.

«Μεγάλο σε κάνουν τα έργα σου» και ο Τζόρτζιο Αρμάνι με τη στάση του εν καιρώ πανδημίας αποδεικνύει το μεγαλείο της ανθρωπιάς του, αλλά και του χαρακτήρα του. Η αλήθεια είναι πως αυτή την περίοδο πολλοί οικονομικά ισχυροί προσφέρουν όπως μπορούν ενάντια στον ιό. Δεν είναι ο Αρμάνι, ο μοναδικός. Όμως, στη δική του περίπτωση βλέπεις και την αγωνία για τα όσα πρωτόγνωρα βιώνει η πατρίδα του, η Ιταλία.

Πάντως, όσοι γνωρίζουν τον Αρμάνι ή τον παρακολουθούν όλα αυτά τα χρόνια της λαμπρής καριέρας του, δε νιώθουν έκπληξη για τη στάση του αυτή την περίοδο.

Η φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου

Ο Αρμάνι γεννήθηκε στις 11 Ιουλίου του 1934 στην Πιασέντζα, στη Βόρεια Ιταλία. Δε μεγάλωσε στα πούπουλα. Αντίθετα, μεγάλωσε σε μία βιομηχανική περιοχή με την οικογένειά του να τα βγάζει δύσκολα πέρα οικονομικά. Ο πατέρας του ήταν υπεύθυνος διακίνησης προϊόντων σε μια μικρή τοπική εταιρεία, ενώ ο παππούς του κατασκεύαζε περούκες για το θέατρο.

Και αυτά τα βιώματα των παιδικών του χρόνων, πάντα λειτουργούσαν για εκείνον σαν «βαρίδια» για να τον κρατούν γερά στη γη, ακόμη και όταν κατέκτησε τον κόσμο της μόδας. Ο Τζόρτζιο Αρμάνι δεν είναι ένας «συνηθισμένος» εκατομμυριούχος. Απολαμβάνει τις πολυτέλειες που του προσφέρει η οικονομική του άνεση. Απολαμβάνει, όμως, και τη δουλειά του. Και ακόμη και στα 86 του χρόνια δουλεύει, όπως τον πρώτο καιρό, φροντίζοντας ο ίδιος την παραμικρή λεπτομέρεια.

Ενδεικτική εδώ είναι η φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ημέρες και την οποία ανέβασε στο Instagram ένας Ιταλός, ο Stefano Scalia ο οποίος θέλησε να δείξει στον κόσμο το άλλο πρόσωπο του Αρμάνι. Αυτό που γνωρίζουν οι φίλοι και συνεργάτες του, αλλά δεν ξέρει ο πολύς ο κόσμος.

Στην επίμαχη φωτογραφία, ο σχεδιαστής φτιάχνει ο ίδιος τη βιτρίνα στη μπουτίκ του στο Μιλάνο.

«Τράβηξα αυτή τη φωτογραφία πριν από ένα χρόνο, ενώ περπατούσα στο Μιλάνο, στην οδό Montenapoleone, την οδό της μόδας. Δεν τράβηξα αυτή τη φωτογραφία επειδή είδα στη βιτρίνα τον Τζόρτζιο Αρμάνι να τακτοποιεί μια κούκλα. Τράβηξα αυτή τη φωτογραφία για να απαθανατίσω έναν άνθρωπο και το πάθος του γιατί, παρόλο που έχει χιλιάδες υπαλλήλους και θα μπορούσε να περνά τις ημέρες του στην Καραϊβική, αυτός ήταν εκεί, να ντύνει την κούκλα της βιτρίνας, μόνος του. Σήμερα, ο ίδιος άνθρωπος μετατρέπει τα εργοστάσιά του ώστε να αυτά να παράγουν στολές μιας χρήσης για τους γιατρούς. ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ, ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΓΙΑ Ο,ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ», γράφει ο Ιταλός στη λεζάντα που συνοδεύει τη φωτογραφία.

Και αν κάτι χαρακτηρίζει τον Αρμάνι, είναι το πάθος που δείχνει σε ο, τι αγαπάει. Και αν η μόδα είναι η μία αγάπη του, η Ιταλία είναι σίγουρα η δεύτερη μεγάλη αγάπη του. Και αυτές τις ημέρες τη δείχνει με τρόπο αξιοθαύμαστο.

Από το δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο στον κορονοϊό

Το παρελθόν είναι αυτό που ορίζει το παρόν και το μέλλον σου. Και ο Τζόρτζιο Αρμάνι «έχτισε» τον χαρακτήρα του βάσει των βιωμάτων των παιδικών του χρόνων. Και με αυτά πορεύεται στο παρόν και φροντίζει να αφήσει παρακαταθήκη για το μέλλον.

«Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν, είναι για να σε θυμούνται», συνηθίζει να λέει. Και σίγουρα θα τον θυμούνται για τη στάση του στον καιρό της πανδημίας του κορονοϊού. Ο ίδιος, άλλωστε, δεν έχει ξεχάσει την τραυματική εμπειρία του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, που ως παιδάκι στην Πιασέντζα, είδε φίλους του να πεθαίνουν στη διάρκεια αυτού. Τον πόνο της απώλειας, της ανημποριάς, την απελπισία, αλλά και τον τρόμο του θανάτου, δεν τα έχει ξεχάσει ως συναισθήματα.

Και ίσως αυτός να είναι ακόμη ένας λόγος, που αποφάσισε να τα «βάλει» με τον κορονοϊό με κάθε μέσο που διαθέτει. Βλέπει την πατρίδα του να είναι σε πόλεμο με έναν αόρατο εχθρό και ο 86χρονος, πλέον, Τζόρτζιο «ρίχτηκε» στη μάχη αυτή, προσφέροντας κι εκείνος την πολύτιμη βοήθειά του. Άλλωστε, σε αυτόν τον πόλεμο δεν είναι το παιδάκι που έτρεχε μαζί με τα αδέλφια του να σωθούν από τους βομβαρδισμούς.

Οι δωρεές του στη μάχη με τον κορονοϊό

Στις αρχές Μαρτίου, ο όμιλος Αρμάνι ανακοίνωσε πως δωρίζει 2 εκατ. ευρώ σε τρία νοσοκομεία στο Μιλάνο, σε νοσοκομείο της Ρώμης, καθώς επίσης και στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, της Ιταλίας. Λίγες ημέρες αργότερα, ανακοίνωσε πως τα 4 εργοστάσιά του στην Ιταλία θα αρχίσουν να παράγουν στολές προστασίας για το «ιατρικό προσωπικό που δίνει μάχη» εναντίον της πανδημίας του κορονοϊού.

Αλλά δεν περιορίζεται μόνο στις δωρεές. Βλέποντας την πατρίδα του να υποφέρει και περισσότερο το αγαπημένο του Μιλάνο και την ευρύτερη περιοχή, μέσα από τα social media στέλνει τα δικά του μηνύματα στήριξης. Κυρίως, προς το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό της Ιταλίας, που δίνει τη δική του σκληρή μάχη ενάντια στον εχθρό.

Σε μία ανοιχτή επιστολή, ο Αρμάνι εξηγούσε πόσο τον συγκινούν οι προσπάθειες των εργαζομένων στα νοσοκομεία και η αφοσίωσή τους στη δουλειά τους.

Ο σχεδιαστής στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο, στα τέλη Φεβρουαρίου ήταν εκείνος που θα την έκλεινε με την επίδειξή του. Και γι’ ακόμη μία φορά έκανε την ανατροπή. Το show του έγινε κεκλεισμένων των θυρών. Όπως είχε ανακοινώσει ο Οίκος, η απόφαση πάρθηκε προς «υποστήριξη των εθνικών προσπαθειών για την προστασία της δημόσιας υγείας» λόγω της έξαρσης του κορονοϊού στην Ιταλία. Αλλά και για να προστατευθούν οι προσκεκλημένοι. Το show το παρακολούθησαν με live streaming μετάδοση.

Στο τέλος του show, 12 μοντέλα – Κινέζες – εμφανίστηκαν στην πασαρέλα, φορώντας παλιές κρεασιόν του Αρμάνι από τις Spring Privé κολεξιόν του 2009 και 2019 (και οι δύο είχαν σχεδιαστικές αναφορές στον κινεζικό πολιτισμό). Πρόθεση της επιλογής ήταν να αποτελέσει «μήνυμα αγάπης» προς την χώρα όπου ξέσπασε για πρώτη φορά η δράση του κορονοϊού.

 

Πηγή