Το ρομπότ αναμένεται να δώσει την απάντηση στο ζήτημα συντήρησης των υποβρύχιων σωληνώσεων μεταφοράς πετρελαίου και αερίου.

Η εγκατάσταση, επιθεώρηση και επιδιόρθωση των μηχανισμών άντλησης και μεταφοράς ορυκτών καυσίμων που βρίσκονται κάτω από τη θάλασσα αποτελεί μια πολυδάπανη, χρονοβόρα, αντιοικολογική και συχνά επικίνδυνη διαδικασία.

Τώρα, ένα ρομπότ-φίδι μήκους 20 χιλιομέτρων, που θα μπορεί να «επιβιώσει» κάτω από το νερό για 6 συνεχόμενους μήνες, φαίνεται πως θα «λύσει τα χέρια» όσων ασχολούνται με αυτό το προσοδοφόρο κομμάτι της βιομηχανίας.

Το ρομπότ θα μπορεί να χειρίζεται εργαλεία για το χειρισμό και την επιδιόρθωση υποβρύχιων βαλβίδων και να καθαρίζει τους σωλήνες με ειδικές βούρτσες που απομακρύνουν τα ιζήματα και τα θαλασσινά «παράσιτα» που επικάθονται σε αυτούς.

Σε πολλές υποβρύχιες γεωτρήσεις η συντήρηση γίνεται ήδη με μη επανδρωμένα μηχανήματα, τα οποία όμως απαιτούν συχνή επαναφορά στη στεριά για την δική τους συντήρηση και επισκευή.

Το πρωτοπόρο και ευέλικτο «φιδίσιο» ρομπότ αποδεικνύεται πολύ πιο αυτόνομο, καθώς θα μπορεί να ελέγχεται από μακριά μέσω τηλεχειριστηρίου και να αποσύρεται σε κάποιο υποθαλάσσιο «καταφύγιο» όταν θα βρίσκεται εκτός καθήκοντος.

Εκτός των άλλων, το ρομπότ-φίδι θεωρείται πολύ καλή οικολογική εναλλακτική στα υπάρχοντα μέσα συντήρησης, καθώς θα εκπέμπει πολύ λιγότερους ρύπους, όπως το διοξείδιο του άνθρακα, σε σχέση με τους προκατόχους του.

Η συσκευή έχει αναπτυχθεί από την νορβηγική εταιρεία Eelume, η οποία μέχρι στιγμής κοστολογεί την λειτουργία του στα 100.000 δολάρια ημερησίως.

Παρά το εκ πρώτης αστρονομικό κόστος λειτουργίας του ρομπότ, η βιομηχανία εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου θεωρεί ότι μακροπρόθεσμα θα αποτελέσει μια οικονομικότερη λύση όσον αφορά την ούτως ή άλλως πανάκριβη συντήρηση των υποθαλάσσιων βάσεών της.

Έτσι, τα πρώτα ρομπότ της Eelume αναμένονται να πιάσουν δουλειά μέσα στο 2021, ενώ μέχρι το 2027 η εταιρεία φιλοδοξεί πως τουλάχιστον 50 από τα ρομπότ- «φίδια» της θα περιπολούν τους ωκεανούς.

ΠΗΓΗ: CNN 



Πηγή