«Ο στόχος είναι να αφήσουμε πίσω την “στρέβλωση” των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και είναι απόλυτη προτεραιότητά μου οι διορισμοί εκπαιδευτικών και η επιμόρφωση τους», δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία επισκέφτηκε 4 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην πόλη της Ξάνθης και συγκεκριμένα το 17ο Πειραματικό Δημοτικό, το 6ο και το 13ο Δημοτικό και το 2ο Μειονοτικό Δημοτικό.

Ως απόδειξη της απόλυτης προτεραιότητας της ανέφερε το γεγονός ότι πέρυσι ήταν προγραμματισμένο να γίνουν 5.250 διορισμοί εκπαιδευτικών και τελικά έγιναν υπερδιπλάσιες και έφτασαν τις 11.700.

«Προσπαθώ να φύγουμε από το καθεστώς των αναπληρωτών που υπηρετούν για πολλά έτη ως αναπληρωτές», είπε η κυρία Κεραμέως.

Άλλη μία προτεραιότητα της, όπως επισήμανε, είναι να μη χαθεί ούτε μία ώρα κατά την οποία δεν θα προσφερθούν στους μαθητές τα περισσότερα δυνατά εφόδια, και εξήγησε στους εκπαιδευτικούς του 17 Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης ότι αυτός ήταν ο λόγος που εφαρμόστηκαν φέτος τόσες καινοτομίες.

Η υπουργός είπε στους εκπαιδευτικούς του Πειραματικού, αρκετοί εκ των οποίων είναι αναπληρωτές και προσδοκούν για διορισμό σύντομα, ότι φαίνεται πως κάνουν καλά τη δουλειά τους διότι μετά τους αρχικούς δισταγμούς τώρα το υπουργείο Παιδείας κατακλύζεται από αιτήματα για τη λειτουργία πειραματικών σχολείων και στην περιοχή της Θράκης.

Τόνισε πως την περίοδο της υπουργίας της ολοκληρώθηκε η επεξεργασία 166 νέων προγραμμάτων σπουδών.

Σχετικά με το μάθημα της ρομποτικής, η κυρία Κεραμέως είπε ότι προχθές υπέγραψε τον διαγωνισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ για εξοπλισμό ρομποτικής για όλα τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα γυμνάσια της χώρας. Επίσης υπάρχει ξεχωριστό κονδύλι 140 εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια διαδραστικών πινάκων για τα σχολεία.

Σε όλα τα σχολεία που επισκέφτηκε η υπουργός αφιέρωσε αρκετό χρόνο και είχε διεξοδικές συζητήσεις με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Ευχαρίστησε θερμά τους εκπαιδευτικούς για το έργο τους τα δύο χρόνια της πανδημίας, κάτω από δύσκολες συνθήκες, κι άκουσε με προσοχή τις προτάσεις τους.

Μαζί της ήταν και ο δήμαρχος Ξάνθης Εμμανουήλ Τσέπελης, ο οποίος από την πλευρά του κατέγραψε αιτήματα, η ικανοποίηση των οποίων είναι αρμοδιότητα της αυτοδιοίκησης.

Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και ο δήμαρχος επισήμαναν ότι είναι η πρώτη φορά που υπουργός Παιδείας επισκέπτεται σχολεία στην Ξάνθη και αφιερώνει χρόνο για ουσιαστική συζήτηση σχετικά με όλα τα θέματα που υπάρχουν.

Η υπουργός άκουσε και αιτήματα των μαθητών, οι οποίοι τόνισαν πώς προτιμούν τη δια ζώσης εκπαίδευση από την τηλεκπαίδευση και εξέφρασαν τη διάθεσή τους να επιστρέψουν στην κανονική ζωή που τους λείπει.

Οι μαθητές έδειξαν και το έντονο ενδιαφέρον τους να πάνε εκδρομές, και η κυρία Κεραμέως είπε ότι εισηγήθηκε στην Επιτροπή των Ειδικών να επιτραπούν και πάλι οι σχολικές εκδρομές.

Σχολίασε, μάλιστα, πως οι μαθητές “έβαλαν τα γυαλιά” στους μεγαλύτερους στον τρόπο εφαρμογής των μέτρων προστασίας από τη διάδοση του κορονοιϊού.

Στο 2ο Μειονοτικό Δημοτικό σχολείο Ξάνθης στο οποίο φοιτούν 53 μαθητές, κυρίως Ρομά, οι εκπαιδευτικοί είπαν στην υπουργό ότι το μεγαλύτερο θέμα που αντιμετωπίζουν είναι η μη συνεχής φοίτηση των μαθητών. Ζήτησαν να υπάρξει βοήθεια μέσω κοινωνικών λειτουργών που θα επισκέπτονται τους γονείς των παιδιών και η κυρία Κεραμέως απάντησε ότι θα εξετάσει το θέμα.

Παρών στην επίσκεψη στο 2ο Μειονοτικό Δημοτικό ήταν και ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Δημοκρατίας Σπύρος Τσιλιγγίρης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

agrinio24.gr