Κυκλοφόρησαν σε «πρώτη έκδοση» τα σχέδια των Διοργανωτών της ASO για το Rally Dakar 2019 και από ο,τι φαίνεται, η επόμενη έκδοση του εξουθενωτικού αγώνα θα τρέξει σε μία μόνον χώρα, το Περού.

Πρόκειται για μια απρόσμενη εξέλιξη η οποία αλλάζει τον χαρακτήρα του Dakar που ήταν πάντα «πολυεθνικός» στις διαδρομές του. Θα είναι δε η πρώτη φορά στην ιστορία του που ο αγώνας θα διεξαχθεί σε μία μόνον χώρα.

Για διάφορους λόγους -κυρίως έχουν να κάνουν με τα μέτρα λιτότητας που έχουν λάβει οι κυβερνήσεις της Χιλής και Αργεντινής-, το φιλόξενο ταμπεραμέντο των Νοτιοαμερικανών φθίνει διαρκώς τα τελευταία χρόνια.

Η ASO προσπάθησε το τελευταίο διάστημα να έρθει σε συνεννόηση με την κυβέρνηση της Βολιβίας, ώστε να περάσει από εκεί κάποιες διαδρομές –όμως οι απαιτήσεις των Βολιβιανών να συμπεριληφθούν περισσότερες επαρχίες της χώρας στο πρόγραμμα του αγώνα, οδήγησε τις συνομιλίες σε αδιέξοδο.

Έτσι απέμεινε μόνο του το Περού να στεγάσει την 41η έκδοση του μηχανοκίνητου υπερμαραθώνιου, όπως βλέπουμε και στην ιστοσελίδα του Rally Dakar.

Η εξέλιξη αυτή ωθεί τους διοργανωτές την ASO στην εξέταση πολλαπλών σεναρίων. Ανάμεσά στα οποία βαρύνουσα θέση έχει η επιστροφή στη μήτρα του αγώνα, την Αφρική –από το 2020 και μετά!

μοτο2 Δεν ξέρουμε αν αποτελεί διαπραγματευτική τακτική της ASO, πάντως κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες οι άνθρωποί της έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις υψηλού επιπέδου με αξιωματούχους τριών τουλάχιστον αφρικανικών κρατών: της Αλγερίας, της Ναμίμπια και της Αγκόλα.

Οι συνθήκες ασφαλείας σε πολλές περιοχές της Αφρικής και ειδικά στις χώρες όπου ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του το Dakar (Αλγέρι, Μάλι, Σενεγάλη) δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, οπότε θα πρέπει να διαγραφούν από τη λίστα των υποψηφίων.

Η Ναμίμπια από την άλλη φαντάζει ως η ασφαλέστερη από τις υπό συζήτηση περιοχές, με πλεονέκτημα τη συνόρευσή της προς την Δημοκρατία της Νότιας Αφρικής (RSA), την ισχυρότερη οικονομία της ηπείρου, με σταθερή πολιτική κατάσταση, σχετική ασφάλεια και αναπτυγμένες δημόσιες υποδομές.

Επιστρέφοντας στον αγώνα του 2019, να αναφέρουμε μια σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς διεξαγωγής του. Από του χρόνου λοιπόν, οι αναβάτες που εγκαταλείπουν λόγω μηχανικής βλάβης ή μικροτραυματισμών, θα έχουν το δικαίωμα να επιστρέψουν μετά το μονοήμερο διάλειμμα που παραδοσιακά προβλέπεται στα μισά του αγώνα. Δεν θα ανταγωνίζονται στον κύριο αγώνα όμως, παρά στην νεότευκτη κατηγορία της «Δεύτερης Ευκαιρίας».

Έτσι ενθαρρύνονται οι αγωνιζόμενοι και οι ομάδες τους να συμμετάσχουν, γνωρίζοντας πως μια ατυχία δεν θα είναι πλέον σε θέση να ακυρώσει τους κόπους και τα φοβερά έξοδα της συμμετοχής στον αγώνα.

Πιστεύεται ακόμη πως η αλλαγή θα ικανοποιήσει και τους θεατές καθώς θα μπορούν να απολαύσουν τους αγαπημένους τους αναβάτες ακόμη κι αν αυτοί χτυπηθούν από μια ατυχία που μέχρι σήμερα θα τους έθετε οριστικά εκτός ανταγωνισμού.

Η εγκατάλειψη στο Rally Dakar αποτελεί τη μεγαλύτερη πίκρα για τον αγωνιζόμενο, την ομάδα του και τους χορηγούς της. Αντίθετα και μόνον το να τερματίσει κάποιος, θεωρείται νίκη.

Δείτε το Promo video του Dakar 2019:


ΠΗΓΗ